X

Τα νέα Shopping Tags του Instagram ενισχύουν την εύρεση προϊόντων!

Η εταιρεία Instagram προσπαθεί να ενισχύσει το eCommerce της με την προσθήκη νέων Shoppable Tags στις φωτογραφίες.

Όπως φαίνεται και από την παραπάνω εικόνα, σε φωτογραφίες από επιλεγμένους λιανοπωλητές, οι χρήστες θα βλέπουν τώρα ένα tag “Tap to view products” στην κάτω αριστερή άκρη της εικόνας. Με το που το επιλέγετε, ένα νέο σύνολο tags θα εμφανίζεται τοποθετημένο πάνω στο Post δηλώνοντας τα προϊόντα και τις τιμές τους. Στη συνέχεια οι χρήστες μπορούν να τα επιλέξουν για να μάθουν περισσότερες πληροφορίες, μεταβαίνοντας σε συγκεκριμένες σελίδες για το κάθε προϊόν. Και σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε μια αγορά, με ένα tap θα συνδέεστε με τη σχετική σελίδα του προϊόντος στο διαδίκτυο.

Είναι ένας απλός και αποτελεσματικός τρόπος για να ενισχύσετε την αγοραστική συμπεριφορά στην εφαρμογή και είναι παρόμοιος με τον τρόπο με τον οποίο η Pinterest ενισχύει τις επιλογές εύρεσης προϊόντων στην πλατφόρμα της, με τη λειτουργικότητα της οπτικής αναζήτησης – παρόλο που λειτουργεί με βάση την αναγνώριση εικόνας και την οπτική αντιστοίχιση και όχι άμεσα με τα brands.

Το πεδίο εφαρμογής του εργαλείου του Instagram είναι σχετικά μικρότερο, τουλάχιστον σε αυτό το στάδιο, και πιο ατομικά εστιασμένο. Μόνο επιλεγμένοι συνεργάτες (16 από αυτούς) μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα νέα εργαλεία και πρέπει να συνεργαστούν με την ομάδα του Instagram για να ανεβάσουν τις σχετικές εικόνες, ενώ η εταιρεία Instagram θέλει να επεκτείνει την επιλογή ακόμη περισσότερο έπειτα από τις αρχικές δοκιμές.

Ένας άλλος τομέας όπου η Instagram δεν ευθυγραμμίζεται με την Pinterest είναι οι αγορές μέσω της πλατφόρμας. Όπως σημειώνεται, η νέα επιλογή σάς συνδέει κατευθείαν στη σχετική σελίδα του προϊόντος στο διαδίκτυο και η Instagram λέει ότι δεν θέλει να ενεργοποιήσει ακόμα την αγορά εντός της εφαρμογής, το οποίο κάνει η Pinterest με τα Buyable Pins τους. Αυτός είναι ακόμη ένας τομέας τον οποίο η Instagram μπορεί να εξελίξει στο μέλλον, αλλά προς το παρόν η πλατφόρμα επικεντρώνεται αποκλειστικά στη βελτίωση της εμπειρίας των διαφημιζόμενων.

Όπως σημειώνει η TechCrunch:

«Το Instagram δεν θα κάνει μείωση των αγορών, αντίθετα σχεδιάζει να δημιουργήσει έσοδα από το προϊόν με το να επιτρέπει αργότερα σε brands να πληρώσουν για να δείξουν τις φωτογραφίες που μπορούν να αγοράσουν σε άτομα που δεν τα ακολουθούν».

Το σημαντικότερο όφελος που θα μπορούσε να προσφέρει η νέα επιλογή είναι να μην χρειάζεται να γράφετε πλέον τη σημείωση “Link in bio” στην περιγραφή του post για να συνδέσετε τους δυνητικούς πελάτες με περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα σας. Το Instagram δεν επιτρέπει επί του παρόντος links εντός των αναρτήσεων, το μόνο URL που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα brands είναι το Bio link, το οποίο έχει οδηγήσει πολλά brands στο να αλλάζουν τακτικά αυτό το σύνδεσμο και να ανακατευθύνουν τα ερωτήματα των πελατών σε αυτό σε μια περίεργη λύση. Το “Link in bio” φαίνεται όλο και πιο ξεπερασμένο καθημερινά καθώς η πλατφόρμα εξελίσσεται περαιτέρω, ωστόσο χρησιμοποιείται ευρέως σε όλο το δίκτυο.

Τα Shoppable tags θα μειώσουν την ανάγκη για αυτή την προσωρινή λύση, βελτιώνοντας άμεσα την εμπειρία των χρηστών, ενώ ο μη παρεμβατικός σχεδιασμός της λειτουργίας “click for tags” φαίνεται να ταιριάζει με την ευρύτερη εστίαση της εφαρμογής στην αισθητική – δηλαδή δεν θα δείτε ξαφνικά μια σειρά από εικόνες που εμφανίζονται με ετικέτες τιμών να κρέμονται από κάθε προϊόν (μπορείτε να εισάγετε μόνο πέντε ετικέτες ανά Post).

Δεδομένου αυτού, η στροφή προς πιο eCommerce επιλογές έχει νόημα για το Instagram. Επιπρόσθετα, η έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία Instagram διαπίστωσε ότι το 60% των Instagrammers μαθαίνουν για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μέσω της εφαρμογής, ενώ το 75% μπαίνει σε δράση, επισκέπτονται για παράδειγμα ιστότοπους, κάνοντας αναζητήσεις ή ενημερώνοντας κάποιο φίλο τους, αφού επηρεάστηκαν από μια ανάρτηση στο Instagram.

Είναι ξεκάθαρο ότι η πλατφόρμα παίζει ήδη έναν σημαντικό ρόλο στη διαδικασία ανίχνευσης προϊόντων και την καθιστά ευκολότερη, μειώνει την αναζήτηση στο διαδίκτυο και τη σύνδεση που απαιτείται εκτός πλατφόρμας και είναι καλή τόσο για τους διαφημιζόμενους όσο και για τους χρήστες.

Οι ετικέτες προϊόντων αρχικά θα διατεθούν σε μια ομάδα χρηστών iOS στις ΗΠΑ, με ευρύτερη εμφάνιση στο εγγύς μέλλον.

Dimitra Bouchari: Η Δήμητρα είναι τελειόφοιτη του τμήματος Βιομηχανικής Διοίκησης & Τεχνολογίας του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Η δημιουργικότητα καθώς και το επικοινωνιακό του χαρακτήρα της, ήταν τα πρώτα στοιχεία που την οδήγησαν στον χώρο του digital marketing. Σήμερα εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

This website uses cookies.