X

Τι είναι το Influencer Marketing και πώς μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας!

Τι είναι το Influencer Marketing

Όπως υποδηλώνει και το όνομά του, το Inlfuencer Marketing, είναι το Marketing που αποσκοπεί στην προσέλκυση μεγαλύτερου αγοραστικού κοινού που έχει δημιουργήσει ένας Influencer. Ένας Influencer είναι στην ουσία κάποιος που έχει την “δύναμη” να επηρεάζει τις αποφάσεις άλλων για την αγορά προϊόντων/υπηρεσιών.

Οι Influencers, δε σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να είναι celebrities. Εκείνο που τους δίνει αυτόν τον τίτλο, είναι ο αριθμός των ακολούθων στα social media τους. Μπορεί να είναι οποιοσδήποτε! Ένας Influencer, μπορεί να είναι για παράδειγμα κάποιος/α που έχει αναγνωρισιμότητα και ανεβάζει ωραίες φωτογραφίες ακόμη και κάποιος/α που γράφει tweets και έχει μεγάλο αριθμό fans. Μπορεί να είναι άντρας ή γυναίκα, ανεξαρτήτου ηλικίας και εθνικότητας.

Οι Influencers λοιπόν, μπορούν να επηρεάσουν το αγοραστικό κοινό, χάρη στην “εξουσία” που έχουν στο κοινό τους και τους ακολούθους τους. Συνεργάζονται με διάφορα brands ανεβάζοντας φωτογραφίες ή video με σκοπό να τους προσελκύσουν και να αγοράσουν το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία.

Πώς οι Influencers μπορούν να βοηθήσουν την επιχείρησή σας

Υπάρχουν διάφορα επίπεδα βοήθειας που μπορείτε να περιμένετε από τους Influencers και αυτό εξαρτάται από το είδος της σχέσης που έχετε μαζί τους. Μερικοί τρόποι με τους οποίους οι Influencers μπορούν να σας βοηθήσουν είναι οι εξής:

  • Κοινοποιώντας πληροφορίες στα social media account τους, προωθώντας έτσι το brand σας
  • Δημοσιεύοντας φωτογραφίες στο Instagram ή video στο YouTube που τους δείχνουν να χρησιμοποιούν το προϊόν/υπηρεσία σας
  • Γράφοντας σε κάποιο Blog ή γυρίζοντας κάποια διαφήμιση για το brand σας

Ποια κατηγορία Influencer είναι κατάλληλη για εσάς

Θα μπορούσαμε να χωρίσουμε και να κατατάξουμε τους Influencers σε 3 κατηγορίες

  1. Micro-Influencers ( >1.000 followers)
  2. Macro-Influencers ( >100.000 followers)
  3. Celebrities ( >1.000.000 followers)

Οι Micro Influencers είναι εκείνοι που έχουν περισσότερους από 1.000 followers. Σαφώς και κοστίζουν λιγότερο από τους Macro Influencers ή celebrities, όμως μπορούν να ασκήσουν σημαντική επιρροή στο αγοραστικό κοινό. Είναι κατάλληλοι και μπορούν να βοηθήσουν λιγότερο γνωστά brand ή νέα στην αγορά.

Οι Macro Influencers είναι εκείνοι με περισσότερους από 100.000 followers και μπορούν να επηρεάσουν ένα μεγάλο αριθμό ατόμων. Ωστόσο, μπορεί να είναι δύσκολο να επικοινωνήσετε μαζί τους, αφού συχνά συνεργάζονται με agents.

Τέλος, οι celebrities έχουν τουλάχιστον 1.000.000 followers σε τουλάχιστον μία πλατφόρμα social media. Μία συνεργασία μαζί τους, αφενός κοστίζει περισσότερα από ένα Macro ή Micro Influencer, αφετέρου μπορεί να σας φέρει περισσότερους αγοραστές στην επιχείρησή σας. Οι celebrities είναι ιδανικοί για μεγάλα και δημοφιλή brands.

Influencer: δουλειά του μέλλοντος ή “trend” της εποχής

Αν το σκεφτούμε καλά, ανέκαθεν οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούσαν διάσημους ηθοποιούς, τραγουδιστές, αθλητές κλπ. ή πρόσωπα γνωστά στο ευρύ κοινό για την πορεία τους, με σκοπό την διαφήμιση τους brand τους. Εξαιτίας της ραγδαίας ανάπτυξης της τεχνολογίας αλλά και την δημιουργία του Facebook, Instagram, YouTube κλπ. δημιουργήθηκε και το επάγγελμα του Influencer.

Στην ουσία η έννοια αυτή προϋπήρχε, με τη μόνη διαφορά ότι τώρα μπορεί να είναι κάποιος γνωστός λόγω των ακολούθων του στα social media και όχι απαραίτητα του επαγγέλματός του. Το αγοραστικό κοινό, έχει στραφεί πλέον σε άλλου είδους διαφημίσεις προσπερνώντας πολλές φορές τις κλασσικές διαφημίσεις στην τηλεόραση ή στο ραδιόφωνο καθώς περνούν μεγάλο μέρος της ημέρας τους “σερφάροντας” στα social media. Αυτό που μπορούμε να διαπιστώσουμε, είναι ότι το Influencer Marketing δεν δημιουργήθηκε τώρα, απλώς έχει αλλάξει η ονομασία και ο τρόπος που εφαρμόζεται λόγω των trends που απαιτεί η εποχή μας.

Αυτό που θα πρέπει να σκεφτούμε όμως, εάν θέλουμε τα καλύτερα αποτελέσματα για την επιχείρηση και το brand μας, είναι όχι να μας διαφημίσει κάποιος Influencer γιατί είναι “μόδα”, αλλά γιατί είναι ένας πολύ καλός τρόπος Marketing και ταιριάζει απόλυτα με την εποχή μας!

Νατάσα Γιασεμάκη: Η Νατάσα είναι απόφοιτη του τμήματος Οικονομικών Επιστημών στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και αυτήν την περίοδο εργάζεται ως Account Executive στην εταιρεία Socialab.

This website uses cookies.