X

10 απλά βήματα για search engine optimized άρθρα

Αν δεν είσαι στο google δεν υπάρχεις λένε, όμως από την άλλη ακούγεται πολύ συχνά το “content is the king” (το περιεχόμενο είναι το πιο σημαντικό).

Συμφωνώ απόλυτα με τα παραπάνω. Αν δεν βρίσκεσαι στο google πραγματικά είναι σαν να μην υπάρχεις. Σα να άνοιξες κατάστημα και να μην έχεις ταμπέλα. Όμως τι πρέπει να κάνει κάποιος για να εμφανιστεί στο google; Το πιο βασικό είναι να παράγει περιεχόμενο χρήσιμο για τους χρήστες και άρα και τις μηχανές αναζήτησης. Αν υπάρχει χρήσιμη πληροφορία οι μηχανές αναζήτησης, όπως η google,  αυτό που θέλουν είναι να “σερβίρουν” την καλύτερη πληροφορία με βάση την αναζήτηση. Για αυτό βελτιώνουν συχνά τον αλγόριθμο ανεύρεσης της πληροφορίας  ώστε να επιτυγχάνουν αυτό το σκοπό. Όμως ωσότου τελειοποιηθεί αυτός ο αλγόριθμος τι πρέπει να κάνουν αυτοί που παράγουν το περιεχόμενο online ώστε να τις “βοηθήσουν” να βρουν το καλό τους περιεχόμενο;

Παρακάτω σημειώνω τα πιο βασικά συστατικά για SEO άρθρα.

1. Ξεκάθαροι τίτλοι που εξηγούν για ποιο θέμα μιλά η σελίδα. Ο ίδιος τίτλος πρέπει περιέχεται και στο meta tag “title”

2. Η πρώτη παράγραφος να εξηγεί για το τι πρόκειται και να κρατά τον αναγνώστη. Αν αυτοί που μπαίνουν από μια αναζήτηση πατήσουν γρήγορα back για να επιστρέψουν στα υπόλοιπα αποτελέσματα αναζήτησης μάλλον δεν του προσφέρατε την πληροφορία που ήθελε και τουλάχιστον το google το θυμάται αυτό.

3. Προσπαθείτε να δίνετε την πληροφορία σε σύντομο χρόνο χωρίς πλατειασμούς. Τα μεγάλα κείμενα απωθούν τους επισκέπτες που έρχονται από τις μηχανές αναζήτησης. Και πάλι το πιο πιθανό είναι να επιστρέψουν στα υπόλοιπα αποτελέσματα αναζήτησης ώστε να βρουν πιο εύκολα την πληροφορία.

4. Ξεχάστε τα ελληνικά που μάθατε στο Λύκειο. Στο σχολείο μας μάθαιναν να μην επαναλαμβάνουμε τις ίδιες λέξεις. Για παράδειγμα σε ένα άρθρο σχετικό με την επικαιρότητα θα λέγαμε “Ο Γιώργος Παπανδρέου κατηγόρησε τον  Αντώνη Σαμαρά για λαϊκισμό. Ο τελευταίος ανταπάντησε στον πρωθυπουργό πως εκείνος ξέρει καλύτερα από λαϊκισμό αφού με αυτόν τον τρόπο εκλέχθηκε”. Σχετικά καλά τα ελληνικά όμως το google δεν καταλαβαίνει ποιος είναι ο τελευταίος, δεν κάνει τη σύνδεση της λέξης πρωθυπουργός με τον Παπανδρέου και υποθέτει πως το κύριο θέμα της κουβέντας είναι μόνο ο λαϊκισμός. Άρα πιο καλά για να είναι εύκολα ανιχνεύσιμο το κείμενο θα ήταν ο εξής τρόπος “Ο Γιώργος Παπανδρέου κατηγόρησε τον Αντώνη Σαμαρά για λαϊκισμό. Ο κύριος Σαμαράς ανταπάντησε πως ο κύριος Παπανδρέου γνωρίζει καλύτερα από λαϊκισμό αφού με αυτόν τον τρόπο εκλέχθηκε”.

Με τον 2ο τρόπο δεν κουράζει τόσο πολύ τον αναγνώστη αλλά ταυτόχρονα αποκτούν οι λέξεις Παπανδρέου και Σαμαράς μεγαλύτερη βαρύτητα στο κείμενο.

Φυσικά δεν πρέπει να το παρακάνουμε όχι μόνο για να μην κουράζουμε τους αναγνώστες αλλά φυσικά και γιατί είναι πολύ πιθανόν οι μηχανές αναζήτησης να θεωρήσουν πως το κείμενο είναι spam.

5. Να επισημαίνετε τα σημαντικά σημεία του άρθρου με bold. Βοηθά και τους αναγνώστες να εστιάσουν στα σημαντικά σημεία αλλά και τις μηχανές αναζήτησης να καταλάβουν ποια είναι τα σημαντικά κομμάτια του κειμένου σας.

6. Βάζετε links όταν κάνετε κάποια αναφορά ώστε και οι χρήστες να μπορούν να βρουν περισσότερη πληροφορία σχετικά και να διδάσκετε τις μηχανές αναζήτησης. Για παράδειγμα σε ένα πρόσφατο άρθρο μου έγραψα “Το Σάββατο που μας πέρασε παραβρέθηκα στην πολύ καλή εκδήλωση για το drupal “DrupalCamp“. “ Βάζοντας κάτω από τη λέξη εκδήλωση για το drupal το link για την ιστοσελίδα και οι αναγνώστες μου μπορούσαν να βρουν περισσότερες πληροφορίες για το γεγονός και το google θεώρησε πως μιλώ σχετικά με το γεγονός και με εμφανίζει αυτή τη στιγμή ψηλά στη συγκεκριμένη αναζήτηση.

Φυσικά αν για κάποιο θέμα έχετε σχετικό περιεχόμενο ή σχετική κατηγορία είναι καλό και για τους αναγνώστες σας αλλά και για τις μηχανές αναζήτησης να δίνετε κάτω από τη λέξη την αντίστοιχη σελίδα στην σελίδα σας. Για παράδειγμα στο suit.gr όταν αναφέρεται στα social media ο Γιώργος πηγαίνει το link στην αντίστοιχη κατηγορία.

7. Αποφύγετε τις συντομεύσεις: Αν για παράδειγμα αναφέρεστε στα Ελληνικά Πετρέλαια δεν είναι ανάγκη να γράφετε συνέχεια ΕΛΠΕ αλλά μπορείτε κάλλιστα να χρησιμοποιείτε την πλήρη ονομασία της εταιρείας. Έτσι και οι μηχανές αναζήτησης θα καταλαβαίνουν για το τι μιλάτε και όχι μόνο οι άνθρωποι.

8. Βελτιώστε το μέγεθος της φωτογραφίας: Κυρίως για τους ανθρώπους είναι το πιο ενοχλητικό μια φωτογραφία να αργεί να φορτώσει. Προσπαθείτε να έχετε το σωστό μέγεθος για το άρθρο σας και να το ανεβάζετε μετά. Φυσικά μπορεί αυτή τη δουλειά να την κάνει και το cms (εφαρμογή διαχείρησης περιεχομένου) που χρησιμοποιείτε . Έχοντας ένα καλό μέγεθος για τη φωτογραφία πιθανόν να βρουν το άρθρο  σας αναζητώντας στο google αντίστοιχο μέγεθος φωτογραφίας.

9. Δώστε όλες τις πληροφορίες για τις φωτογραφίες: Η πληροφορία alt & caption δίνει σημαντική πληροφορία και για το περιεχόμενο του κειμένου και μπορεί να σας βρουν στις αντίστοιχες αναζητήσεις για φωτογραφίες που ο ανταγωνισμός είναι μάλλον μικρότερος.

10. Δημιουργία sitemap: Ίσως το αγνοείτε αλλά είναι αρκετά σημαντικό να υπάρχει ένας χάρτης της σελίδας που αν δεν υπάρχει άλλος τρόπος θα μπορεί κάποιος να βρει ένα “θαμένο” άρθρο. Το ίδιο ισχύει και για τις μηχανές αναζήτησης. Αν δεν έχετε καλύτερο τρόπο τουλάχιστον από την κεντρική να υπάρχει κάθε άρθρο 2 κλικ μακριά.

Όπως βλέπετε σχεδόν πουθενά δεν αναφέρθηκα ειδικά σε λέξεις-κλειδιά  ή κάποιο μαγικό εργαλείο που δουλεύει τις μηχανές αναζήτησης. Έδωσα βάση στην ευχρηστία για τον αναγνώστη που, πιστέψτε με, οι μηχανές αναζήτησης την επιβραβεύουν!

Andrew Kontokanis: Ο Ανδρέας γράφει για social media marketing και SEO στο blog του Market2Web.

This website uses cookies.