X

92% trust word of mouth of friends and family!

Είναι πλεον κοινη λογική ότι όταν ο κοσμος θέλει να αγοράσει  κάποιο προϊόν από το μεγαλύτερο έως το μιρκότερο θα προπαθήσει να βρει περισσότερες πρληφορορίες για το συγκεκριμένο προϊόν πριν το αγοράσει τόσο  οffline όσο και online.

Σύμφωνα λοιπον με ένα infographic του Facebook  που έπεσε στην αντίληψη μου την προηγούμενη εβδομαδα, το 92% των χρηστών εμπιστεύονται τους φίλους τους και την οικογένεια τους ενω μόλις το 47% εμπιστεύονται τα διαφημιστικά στην τηλεόραση το ραδιόφωνο και την εφημερίδα.

Και εδώ γεννάται το μεγάλο ερώτημα. Πως θα κάνεις τους ίδιους τους χρήστες να μιλήσουν για το προϊόν σου και μάλιστα να μιλήσουν θετικά;

Η απάντηση αν και σε μερικούς ακούγεται εύκολη, θέλει αρκετή δουλειά και πάνω απ όλα χρόνο και ευρηματικότητα.

Αν λοιπον θέλεις να πετύχεις να κάνεις τον κόσμο να μιλάει θετικά για το προιόν σου πρέπει να καταφέρεις να φτάσεις στο 3 επίπεδο της πυραμίδας των social media.  Tα τρια βασικά επίπεδα είναι τα εξείς: Connect – Engage – Influence (Evangelize).

Connect:  Είναι το πρώτο επίπεδο κατα το οποίο κάθε brand πρέπει να βρει το κοινό το οποίο θέλει να απευθυνθεί και να το φέρει στη σελίδα του στο  Facebook,  χρησιμοποιώντας Facebook ads, invites, επικοινονώντας τη σελίδα του σε άλλα μέσα ή ακόμα κανοντας target ανθρώπους μέσα από την ίδια την εταιρία για να γίνουν μέλη στη σελίδα και να τη διαδώσουν στους φίλους τους.

Ένας παράγοντας που δεν πρέπει να ξεχνάμε είναι οτι ένα viral (ή μια επιτυχημένη καμπάνια) ξεκινάει πάντα μέσα από την εταιρία. Αν πιστεύετε λοιπόν στη σελίδα σας ή στο brand σας, τότε επικοινωνήστε το με έξυπνο τρόπο σε όλους σας τους γνωστούς κάνοντας τους να γίνουν fans αλλά και να φέρουν και φίλους τους.

Engage: Αυτο το επίπεδο είναι αρκετά πιο tricky από το προηγούμενο καθώς απαιτεί δημιουργικότητα αλλά και γνώση της συμπεριφοράς των fans και τον καταναλωτών που βρίσκονται στο Facebook.  Κάθε brand  μέσω του περιεχομένου που ανεβάζει στη σελίδα του, έχει στο χέρι του την ευκαιρία να δημιουργήσει engagement με τους  χρήστες.

Σκεφτείτε έξυπνα…. για να είναι ένας χρήστης fan της σελίδας σας, χωρίς να έχετε τρέξει ακόμα κάποιο διαγωνισμό ή κάποια καμπάνια, σημαίναι πρώτον οτι αγαπάει το brand και δεύτερον οτι είναι διατεθυμένος να ακούσει αυτό που έχετε να του πείτε.

Οπότε μη χάσετε την ευκαιρία, ανεβάζοντας content που αφορά μόνο το brand σας αλλά σκεφτείτε τι θα μπορούσε να αρέσει περισσότερο στο κοινό σας και δημιουργήστε ιστορίες αλλά και εμπειρίες γύρω από το συγκεκριμένο περιεχόμενο.

  • Πείτε αυτό που θέλετε σε λίγες λέξεις, ο κόσμος που είναι στο Facebook δέχεται καθημερινά τόσο μεγάλο όγκο πληροφοριών που σε διαβάζει πλέον αλλά σκανάρει.
  • Συνοδεύστε το post σας από μια ωραία εικόνα. Δε χρειάζετε να είναι κάτι extreme, αρκεί να είναι unique. Οι μοναδικές φωτογραφίες ακόμα και όταν περιέχουν μέσα προϊόν  δημιουργούν πολύ μεγαλύτερο engagement από οποιοδήποτε άλλο concent στις σελίδες.
  • Σκεφτείτε έξυπνα, βάλτε call to action μηνύματα στα κείμενα σας (προσοχή όμως μην κουράσετε τους χρήστες)
  • Μην ανεβάζετε άσχετα πράγματα στη σελίδα σς επειδή απλά σας άρεσαν. Σκεφτείτε πρώτα αν ταιριάζουν με τα values του brand και τα θέλω των καταναλωτών σας.

Influence (Evangelize): Και τώρα περναμε στο πιο δύσκολο κομμάτι του Facebook. Όπως αρχικά αναφέραμε, ζητούμενο είναι οι ίδιοι οι χρήστες να μιλήσουν θετικά για το brand, έτσι ώστε να δημιουργηθούν  word of mouth waves  που θα επηρεάσουν κι άλλο κόσμο να μιλήσει και τελικά να αγοράσει το προϊόν σας.

Δημιουργήστε λοιπόν για τους χρήστες σας μια εμπειρία. Τόσο μέσα από τη σελίδα σας με το μοναδικό καθώς και high-guality περιεχόμενο που θα τους παρέχετε όσο και κάνοντας τη διαφορά, χρησιμοποιώντας τους ίδιους τους fans ως μέρος των καμπανιών σας και των ενεργειών που τρέχετε. Οι ίδιοι οι χρήστες νιώθουν ξεχωριστοί συμμετέχοντας ενεργά σε οποιαδήποτε καμπάνια, αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο το sherabily της ενέργειας καθώς και τον κόσμο που μιλαει γύρω από αυτή.

Προηγουμένως ανέφερε τη λέξη “εμπειρια”, ακριβώς, το μεγαλύτερο ποσοστό των  fans (που τα brands θέλουν) δεν έρχεται μέσα από διαγωνισμούς που κληρώνουν iPads, αλλά μέσα από έξυπνες ιδέες και Facebook application που οι χρήστες θα μοιραστούν με τους φίλους τους επειδή γουστάρουν να τα χρησιμοποιούν και είναι τόσο fun ή τόσο έξυπνα που και οι φίλοι τους θα μπουν στη διαδικασία να τα χρησιμοποιήσουν, δημιουργώντας με αυτό των τρόπο word of mouth waves, αύξηση του κόσμου που μιλάει για το brand, αύξηση θετικών σχολίων άρα και μεγαλύτερη πιθανότητα για αύξηση πωλήσεων.

Tasos Veliadis: Ο Τάσος Βελιάδης έχει 5 χρόνια εμπειρία στην οnline διαφήμιση και έχει εργαστεί για διεθνή brands καθορίζοντας την online στρατηγική τους. Ως Business Unit Director της socialab φέρνει καθημερινά μετρήσιμα αποτελέσματα στους πελάτες με τις ιδέες του. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει καμπάνιες που έχουν όχι μόνο ακουστεί αλλά και κέρδισαν διεθνή προβολή και διακρίσεις.

This website uses cookies.