X

Μπορεί το Pinterest να προωθήσει ένα προΪόν;

Μία πρόσφατη έρευνα της Experian Marketing Services αποκάλυψε πως το Pinterest  έχει  γίνει το τρίτο δημοφιλέστερο social network.

Πολλοί αναρωτιούνται ποιος είναι ο λόγος που έχει αναπτυχθεί ταχύτατα μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, αφού είναι ένα δίκτυο που βασίζεται κυρίως σε φωτογραφίες. Όμως, όλα δείχνουν ότι ακριβώς αυτό είναι και το συστατικό της επιτυχίας του. Και επειδή τα social media δε σταματούν να εξελίσσονται, πρέπει να εστιάσουμε στο γεγονός ότι τα brands γίνονται ολοένα και περισσότερο οπτικά.

Μεγάλες εταιρείες και Internet marketers βλέπουν το Pinterest ως έναν εξαιρετικό τρόπο για να χτίσουν brand awareness και να αυξήσουν την επισκεψιμότητα των site τους.

Σίγουρα έχετε παρατηρήσει ότι ο κόσμος ανακαλύπτει τα προϊόντα σας με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Μπορεί να είναι μία αναφορά που έτυχε να δουν σε ένα forum, ή ένα άρθρο που διάβασαν σε κάποιο blog. Το Pinterest λοιπόν είναι ένα ακόμα εργαλείο μέσω του οποίου οι χρήστες μπορούν να βρουν, να γνωρίσουν και να αγοράσουν το προϊόν σας.

Ακολουθούν λοιπόν μερικά tips που μπορεί να σας βοηθήσουν να το αξιοποιήσετε.

Δώστε στον κόσμο κάτι όμορφο να μοιραστεί

Το Pinterest είναι ένα μέρος όπου ο κόσμος μοιράζεται όμορφες εικόνες. Επομένως είναι πολύ σημαντικό να έχετε όμορφες φωτογραφίες των προϊόντων σας αν θέλετε να τα προωθήσετε. Αν για παράδειγμα το προϊόν σας είναι κόσμημα, καλό θα είναι να κάνετε μία έρευνα στο Pinterest και να δείτε ποιες εικόνες κοσμημάτων έχουν τα περισσότερα pins. Έτσι ίσως διαπιστώσετε ότι χρειάζεται να βγάλετε φωτογραφίες με διαφορετικό στυλ για να τραβήξετε την προσοχή του κοινού.

Προσθέστε url στις εικόνες

Όταν ανεβάζετε μία εικόνα στο Pinterest, πρέπει να την επεξεργαστείτε προσθέτοντας το link που οδηγεί στο site απ’ όπου προέρχεται. Το Pinterest δεν κάνει αυτή τη δουλειά αυτόματα, οπότε θα πρέπει να την κάνετε εσείς, αν θέλετε να δημιουργήσετε traffic προς το site σας.

Χρησιμοποιείστε keywords

Προσθέστε σχετικά keywords στο όνομα της εικόνας που ανεβάζετε, στα οποία θα προηγείται το σύμβολο # (hashtag). Τα keywords που χρησιμοποιείτε πρέπει να περιγράφουν την εικόνα με τον καλύτερο τρόπο, αλλά καλό είναι να χρησιμοποιείτε και πιο γενικά keywords για να προσελκύσετε όσο μεγαλύτερο κοινό γίνεται.

Κάντε το εύκολο

Προσθέστε το “pin it” button στις σελίδες σας, σε σημεία όπου βρίσκονται πολλές φωτογραφίες και διευκολύνετε τους χρήστες να κάνουν pin εικόνες κατευθείαν από το website σας.  Όσο πιο εύκολο είναι για τον χρήστη να κάνει pin, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να μοιραστεί το προϊόν σας. Προσθέστε το «pin it» button στο site σας, από εδώ: http://pinterest.com/about/goodies/

Μην ανεβάζετε μόνο τα προϊόντα σας

Το Pinterest άλλαξε πρόσφατα τους όρους χρήσης του και πλέον δεν απαγορεύει το self-promotion, όμως αυτό σε καμία περίπτωση δε σημαίνει ότι πρέπει να μοιράζεστε αποκλειστικά και μόνο εικόνες από τα προϊόντα σας. Η ιδέα δεν είναι να προωθείτε συνεχώς τον εαυτό σας, αλλά να δικτυωθείτε, να μοιράζεστε πράγματα που σας αρέσουν, να δημιουργείτε όμορφες φωτογραφίες,  να κάνετε re-pin από άλλους χρήστες. Να γίνετε δηλαδή Pinteresting!

Δημιουργείστε το δικό σας Pinterest shop

Προσθέστε μία τιμή στα pins σας για να δημιουργήσετε το δικό σας κατάστημα στο Pinterest. Για να εισάγετε τιμή σε μία φωτογραφία, πληκτρολογείστε το σύμβολο $ και κατόπιν την τιμή του προϊόντος καθώς και την περιγραφή του. Όταν συμπεριλαμβάνετε την αξία του προϊόντος στα pins σας, αυτά μπορεί να εμφανίζονται και στην κατηγορία “Gifts” του Pinterest.

Ελέγξτε τι έχει μοιραστεί από το site σας

Δείτε αν κάποιος έχει κάνει pin εικόνες από το site σας πληκτρολογώντας στη γραμμή διεύθυνσης του browser σας ‘pinterest.com/source/yoursite.com’. Εξετάζοντας ποιες εικόνες έχουν τα περισσότερα re-pins, ίσως αποφασίσετε να χρησιμοποιείτε παρόμοιου τύπου εικόνες στα επόμενα post σας.

It’s a womans world

Και κάτι ακόμα που θα πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν σας,  είναι ότι οι χρήστες του Pinterest, είναι κατά κύριο λόγο γυναίκες. Οπότε αν το προϊόν σας δεν ταιριάζει σε αυτή την κατηγορία ίσως δυσκολευτείτε να προσελκύσετε κοινό στο site σας.

Εδώ μπορείτε να δείτε τις πιο διάσημες κατηγορίες pins, κάτι που επιβεβαιώνει ότι το Pinterest είναι κατά κύριο λόγο γυναικοκρατούμενο social medium.

Kαι θα κλείσω αναφέροντας ένα διαγωνισμό που έγινε στο Pinterest από την εταιρεία Land’s End Canvas. Οι συμμετέχοντες για να λάβουν μέρος έπρεπε να δημιουργήσουν ένα board με το όνομα της εταιρείας και να προσθέσουν εκεί 10-20 pins με ρούχα της συγκεκριμένης μάρκας. Αν και αυτός ο διαγωνισμός διήρκεσε για ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, αυτά τα pins εξακολουθούν να περιπλανώνται στο Pinterest και εκεί συγκεντρώνεται η μαγεία αυτού του κοινωνικού δικτύου, στο γεγονός ότι ένα pin μπορεί να έχει πολύ μεγάλη διάρκεια ζωής…

Σίγουρα υπάρχουν πολλοί περισσότεροι τρόποι για να αξιοποιήσετε το Pinterest.

Έχετε υπ’ όψιν σας κάποιον;

Ioanna Garefalaki: Αν και το πτυχίο της αφορά τους Η/Υ, δεν κρύβει την αδυναμία της για τη μόδα. Διατηρεί το προσωπικό της fashion blog, ενώ αυτόν τον καιρό γράφει στη στήλη μόδας του womenonly.gr. Δηλώνει γοητευμένη από το χώρο του Marketing γι' αυτό κάνει την πρακτική της στη Socialab ως Community Manager.

View Comments (0)

  • Πολύ ωραίο το άρθρο σου και πολύ επίκαιρο κυρίως ! Όποιες εταιρείες πώλησης καταναλωτικών προϊόντων καταλάβουν γρήγορα τη δύναμη του Pinterest πιστεύω θα βγουν κερδισμένες ! H πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που προσωπικά εντοπίζω να κάνει διαγωνισμό στο Pinterest είναι το Habitat ( https://www.facebook.com/HabitatGreece/app_334206623300601) μέσα από τη σελίδα του στο Facebook με παρόμοιο τρόπο με αυτόν που περιγράφεις στο άρθρο σου για την εταιρεία Land’s End Canvas. Το θέμα είναι πως για χάρη της διάδοσης του διαγωνισμού ο συγκεκριμένος τρόπος συμμετοχής καταλήγεί να είναι δύσκολος και αν το κίνητρο/δώρο δεν είναι ιδιαίτερο κατά την άποψη μου αποθαρύνει τους χρήστες για συμμετοχή ( συμβαίνει και στην συγκεκριμένη περίπτωση αν το δεις). Κατά τη γνώμη μου θα ήταν καλύτερο να βρεθεί ένας ευκολότερος τρόπος συμμετοχής ειδικά στους πρώτους διαγωνισμούς , δεδομένου ότι οι περισσότεροι ακόμα δεν ξέρουν να χειρίζονται το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο. Επίσης, ενδιαφέρον έχει ότι ακόμα αρκετοί αν όχι οι περισσότεροι δεν έχουν λογαριασμό και δεδομένου ότι κάποιος πρέπει να σε προσκαλέσει για να εισαχθείς αυτόματα ( και να μην περιμένεις αποδοχή της αίτησής σου από το ίδιο το Pinterest) γίνεται ακόμα πιο δύσκολη η συμμετοχή των χρηστών αυτήν την στιγμή! Θα χαιρόμουν πολύ να ακούσω και την δική σου άποψη πάνω σε αυτά !

  • Χαίρομαι που σου φάνηκε ενδιαφέρον.
    Πράγματι το Pinterest είναι invitation-only. Ο πιο γρήγορος τρόπος για να γίνεις μέλος είναι να ζητήσεις πρόσκληση από κάποιο φίλο σου, διαφορετικά μπορείς να ζητήσεις μία πρόσκληση από την αρχική σελίδα του Pinterest και να περιμένεις να εγκριθεί, κάτι που πλέον γίνεται αρκετά γρήγορα.
    Συμφωνώ μαζί σου, ο τρόπος συμμετοχής στους διαγωνισμούς ίσως είναι δύσκολος ή ακόμα και αποθαρρυντικός κάποιες φορές. Για παράδειγμα, κοίτα αυτό το διαγωνισμό της Peugeot http://pinterest.com/peugeotpanama/ στον οποίο πρέπει να δημιουργήσεις παζλ με εικόνες που θα ανακαλύψεις στις σελίδες της εταιρείας! Σίγουρα είναι μία ωραία ιδέα, αλλά χρειάζεται να αφιερώσεις πάρα πολύ χρόνο αν θες να συμμετέχεις.
    Πιστεύω ότι οι εταιρείες βρίσκονται ακόμα σε φάση πειραματισμού, οπότε ας ελπίσουμε να δούμε σύντομα πιο έξυπνες καμπάνιες και διαγωνισμούς.

    • Τουλάχιστον ο διαγωνισμός της Peugeot σου προκαλεί τη δημιουργικότητά σου, αν και πάλι ,εκτός του ότι απαιτεί πολύ χρόνο όπως ανέφερες, το δώρο δεν είναι τρομερά ελκυστικό και επίσης προϋποθέτει να έχεις Peugeot. Επίσης υπάρχει και μια μικρή δόση gamification στον διαγωνισμό της Peugeot από την άποψη ότι πρέπει να φτιάξεις το παζλ και να είσαι και μέσα στους 5 πρώτους, που ίσως να το διαφοροποιεί λιγάκι! Ας περιμένουμε λοιπόν ένα πιο Pinteresting μέλλον για τους διαγωνισμούς ...

This website uses cookies.