X

Ερωτήματα για τη χώρα της ζούγκλας

Έστω πως μία εταιρεία στο χώρο του digital δεν πάει καλά και ο επιχειρηματίας αντί να τη χρηματοδοτήσει αποφασίζει να την κλείσει. Βάζει λοιπόν λουκέτο, απολύει το προσωπικό και αποτάσσεται τα χρέη του και δεν εξοφλεί τις υποχρεώσεις του.

Την άλλη μέρα, ανοίγει με τη βοήθεια κοντινού του προσώπου μια εταιρεία άλλη, χωρίς χρέη, προσλαμβάνει περίπου το ένα τέταρτο του προσωπικού του και κοιτάει να φέρει υπό τη σκέπη του όλους τους πελάτες του σα να μην τρέχει τίποτα. Και δεν μιλάμε για μικρές επιχειρήσεις αλλά μεγάλα brands.

Ερωτήματα στα οποία με ενδιαφέρει η άποψή σας:

  1. Πιστεύετε αυτό πρέπει να επικοινωνηθεί στην αγορά ή είναι θέμα που δεν την αφορά;
  2. Μια τέτοια δημοσίευση είναι καλή για το σύνολο της αγοράς ώστε να καθαρίσει κάποια στιγμή ή είναι καλύτερο τέτοια παραδείγματα να αποσιωπούνται για να μην ταράζουν τα νερά;
  3. Πιστεύετε πως οι πελάτες της θα την ακολουθήσουν ή όχι;
  4. Θα άλλαζε η στάση των πελατών αν γνωρίζανε τι ακριβώς συνέβαινε;

 

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Να ένα ενδιαφέρον θέμα... Νομίζω ότι το πρόβλημα είναι και στους πελάτες οι οποίοι "επιβραβεύουν" το όποιο νέο άνοιγμα - εγχείρημα, ακολουθώντας κάποιον ο οποίος έριξε το προηγούμενο μαγαζί στα βράχια (και ενδεχομένως άφησε απλήρωτους εργαζομένους και προμηθευτές).

    Η εμπειρία δείχνει ότι για το 3 & 4 δεν θα άλλαζαν και πολλά πράγματα - εκτός και αν υπήρχε κάποιου είδους άσκηση πίεσης στην εταιρεία - πχ, μέσω social media.

    Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να υπάρχει πολύ ξεκάθαρη και σαφής καταγραφή του τι έγινε, από ποιον και πότε, ώστε να προκύψει η όποια αντίδραση (αν προκύψει....) που θα οδηγήσει ενδεχομένως σε αλλαγές.

    Για το αν αξίζει να δημοσιοποιούνται: Ηθικά ναι. Αν όμως στην πράξη, κανείς δεν δίνει σημασία και τελικά οι πελάτες (που είναι η κινητήρια δύναμη στην αγορά μας) ακολουθήσουν το νέο σχήμα, πώς θα καθαρίσει η αγορά;

  • 1 & 2) ναι θα πρεπει να επικοινωνηθει...αλλα για λογους ενημέρωσης.Αυτο που περιγράφετε ειναι παγια τακτική στις εταιρειες επικοινωνιας γενικότερα αλλά και όλων των ''μεγάλων επιχειρηματιών στην ελλάδα. (πχ μεγαλες πολυεθνικες διαφ/κες έτσι εχουν κινηθεί τα 2 τελευταια χρόνια).Το προβλημα ειναι οτι ο κοσμος ταυτίζει τη κεφαλή των ιδιωτικών εταιρείων με τους εργαζόμενους και αντί να γίνουν κινήσεις εξορθολογισμού , αρχίζει ένας αέναος λαικισμός.
    Τώρα αν η ''καθαρση'' θα βοηθούσε τη συγκεκριμένη στιγμή...?Να μιλήσω για τον διαφημιστικό χωρο και όχι για το digital μόνο.Τελικά θα επιβιώσουν μόνο όσοι είναι πιο καλα ''χωμένοι'' και όχι απαραίτητα οι πιο καλοί.
    ΠΧ Ο κος Βρυώνης αν δεν κάνω λάθος ήταν στnν εταιρείες outdoor που πτώχευσε, που ειχε χρηματιστηριακά σκάνδαλα κτλ...αλλά ήταν και στην ομάδα επιχ/τιών που συνόδευσαν τον πρωθ/ργό στη κίνα πρόσφατα
    και ακόμα...orange?ashley?leo burnett?newton?
    3 & 4)οι πελάτες προς απογοητευση μου, χωρίζονται σε 3 κατηγορίες
    α) μεγαλοι τοπικοι (πχ οτε, ετε , eurobank κτλ)- Σαφη πολιτική κατευθυνση (πχ mindshare,tempo)
    β) πολυεθνικοί - αναλογα με τις συμφωνίες που έρχονται απο εξω.Ναι θα ακολουθούσαν οτι και αν γνωρίζαν
    γ) μικροί τοπικοί διαφ/νοι - ανάλογα με τη κεφαλή της εταιρείας.πιστευώ οτι θα ακολουθούσαν ενα καλό deal και θα ήταν πρακτικά αδιάφοροι για όλα τα υπόλοιπα

  • Νομίζω ότι τα στελέχη χωρίζονται σε δύο κομμάτια στο συγκεκριμένο θέμα:

    -τα μεγάλα κεφάλια γνωρίζουν, λίγο πολύ, τα όσα γίνονται στην αγορά. Από κει και πέρα, οι γνωριμίες παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο - προφανώς εύκολα θα ακολουθήσεις αυτόν με τον οποίο συνεργάζεσαι εδώ και χρόνια - αλλά η όποια διαφάνεια θα έπαιζε ρόλο σε αποφάσεις για νέες συνεργασίες.

    -τα χαμηλότερα στελέχη γνωρίζουν όσα τους εκμυστηρεύονται οι από πάνω, και όσα μαθαίνουν από διάσπαρτα άρθρα, αν ασχοληθούν. Επειδή δεν έχουν διασυνδέσεις και ιδιαίτερες γνωριμίες, η όποια διαφάνεια θα έπαιζε μεγαλύτερο ρόλο στη λήψη αποφάσεων.

    Προσωπικά έχω βαδίσει αρκετές φορές με γνώμονα το παρελθόν μεγαλοστελεχών εταιρειών που πρόκειται να συνεργαστώ, κι ενεργά έχω κόψει γέφυρες ή απορρίψει εταιρείες από spec όταν δεν ταιριάζουν τα χνώτα μας. Θα ήθελα λοιπόν πραγματικά να γνωρίζω περισσότερα για τα όσα γίνονται στο χώρο... πραγματικά, παρ'ότι η κοινότητα είναι πολύ μικρή, η γνώση παραμένει σε κουτάκια...

  • Συμφωνώ νομίζω με όλους.

    Άρα λοιπόν δεν είμαι μόνος μου στο ότι προτείνω να υπάρχει διαφάνεια και καθάρισμα στην αγορά. Θα επανέλθω.

    Ευχαριστώ!

  • Kαλησπέρα Γιώργο.

    Αν και είμαι -δυνατά-παθών....στον χώρο της Διαφήμισης(12/2011-MASS-Tάσος Πηλός ) σχεδόν στο ...ίδιο έργο που περιγράφεις στην Digital εταιρία, εν τούτοις θα προσπαθήσω να απαντήσω αντικειμενικά στα ερωτήματά σου, δίνοντάς σου συγχαρητήρια καταρχήν για το ευθύβολο post σου
    Το κλειδί εδώ, είναι οι 3 τελευταίες λέξεις της 4ης ερώτησής σου " τι ακριβώς συνεβαινε..;.", δηλαδή ποια ήταν τα πραγματικά δεδομένα (οικονομικά-επιχειρηματικά) για να φθάσει σε τέτοια απόφαση....
    Αν λοιπόν, δεν γνωρίζουμε όλα τα δεδομένα, κινδυνεύουμε να γίνουμε... λαικιστές (τύπου Σύριζα).Υπάρχουν περιπτώσεις , που κάτω απο προυποθέσεις είναι η καλύτερη λύση(το κλείσιμο & το ξανάνοιγμα...).
    Ναι λοιπόν , πρέπει να επικοινωνηθεί στην αγορά μας και είναι πολύ καλό για αυτήν σε επίπεδο διαφάνειας & αξιολόγησης προσώπων και εταιρικών σχημάτων, αλλά με περιγραφή πραγματικών δεδομένων, και όχι...συναισθηματικών !
    Οι Πελάτες πια , θεωρώ ότι μέχρι ενός σημείου πια , λαμβάνουν υπ΄όψιν τους τα "ethics" κάθε αγοράς και δεν θέλουν ...να συνδεθούν μέ κάποια "worst practice" εταιρία(εκτός ειδικών σχέσεων...). Για αυτό , και θα αλλάζανε και στάση αν μάθαιναν τι "αρνητικό" συνέβη...

    Δημήτρης Ιωαννίδης

  • Γενικά το name and shame πέρα από το drama χαβαλέ που έχει μόνο κακό μπορεί να σου κάνει. Εκτός αν είσαι δημοσιογράφος σοβαρού μέσου (χεχεχε) και κάνεις αληθινό ρεπορτάζ.

    Δε ξέρω γιατί πιστεύεις ότι οι πελάτες δε το ξέρουν ή ότι η διαφάνεια θα λύσει κάτι.

    Στη θεωρία τη λύση σε τέτοια πράγματα τη δίνει το κράτος τιμωρώντας τους επιχειρηματίες που παρανομούν.

    • Το ότι μπορεί να μου κάνει κακό είναι κάτι που λαμβάνω υπόψη μου. Και σίγουρα δεν πιστεύω ότι ένα blog post μόνο του μπορεί να αλλάξει το πως κινείται ένα industry. Αλλά μπορεί για κάποιον να είναι η αρχή. :)

  • "Μια τέτοια δημοσίευση είναι καλή για το σύνολο της αγοράς ώστε να καθαρίσει κάποια στιγμή?"
    Αναρωτιέμαι, υπήρξε τελικά ποτέ η στιγμή της κάθαρσης για την αγορά? Ή πρόκειται ποτέ να υπάρξει? Λέγαμε για την οικονομική κρίση "τουλάχιστον θα καθαρίσει οι αγορά". Αλλά δεν. Γνώμη μου είναι πως η αγορά δεν καθαρίζει ποτέ επειδή τα "λαμόγια" (συγνώμη για την έκφραση) και όσοι έχουν "καλές" γνωριμίες θα επιβιώνουν σε κάθε συγκυρία. Μια δημοσιοποίηση των γεγονότων που αναφέρεις μπορεί να μην οδηγήσει σε κάθαρση, μπορεί να μην αποτρέψει πελάτες, θα "κάτσει" όμως στο πίσω μέρος του μυαλού/της συνείδησης των πελατών, των συνεργατών, της αγοράς.

This website uses cookies.