X
    Categories: Interactive

Πασχαλινά αυγά

Τα Easter Eggs είναι κρυμμένα μηνύματα ή λειτουργίες μέσα σε έργα, εφαρμογές και παιχνίδια.

Το παράδειγμα υπάρχει από παλιά. Ζωγράφοι κρύβουν σε κάποιο σημείο του πίνακά τους μια φιγούρα που αναπαριστά τον εαυτό τους. Σκηνοθέτες κάνουν περάσματα μπροστά από την κάμερα σε άσχετα σημεία για να είναι μέσα στην ταινία τους κάπου στο φόντο.

Σε πολλά DVDs, υπάρχουν Easter Eggs όπως κομμένες σκηνές ή artwork γύρω από το έργο, τα οποία δεν είναι προσβάσιμα από το κανονικό μενού. Αντίστοιχα, σε παιχνίδια ή προγράμματα, κάποια αστεία πράγματα μπορεί να συμβαίνουν ή κάποιες εξτρά πίστες μπορούν να υπάρχουν.

Τα Easter Eggs όμως μπορούν να υπάρχουν και στην επικοινωνία. Ένα πρόσφατο post στο Suit που αναδημοσιεύθηκε είχε μέσα κρυμμένη την υπογραφή του συγγραφέα, αν ξέρει κάποιος πώς να ψάξει.

Αλλά δε χρειάζεται να είναι κάτι τόσο κρυμμένο. Πολλές φορές το να υπάρχει ένα Easter Egg και να διαρρέει ο τρόπος πρόσβασης σε αυτό, αναθερμαίνει το ενδιαφέρον του κοινού.

Αυτό ήταν τακτική για αρκετά παιχνίδια στα 90s, τα οποία ήταν πολύ δύσκολα για κάποιους χρήστες και για να μην τα παρατάνε οι χρήστες στην άκρη, τους διέρρεαν σιγά-σιγά μέσα από περιοδικά διάφορα cheat codes για περισσότερες ζωές, ισχυρότερα όπλα κλπ.

Ομοίως, τα Easter Eggs μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε παιχνίδια των brands αλλά και σε WOMM καμπάνιες, όπου όταν το μήνυμα φτάσει στο σημείο της ωρίμανσης, αποκτά ένα νέο ενδιαφέρον για τους χρήστες.

Δείτε για παράδειγμα κάτι που υπάρχει στο Google Maps:

Αν ζητήσετε οδηγίες για να πάτε από την Ιαπωνία στην Κίνα, στο σημείο 43 θα σας πει απλά «Διασχίστε τον Ειρηνικό Ωκεανό με jet ski.»

Κάτι αντίστοιχο θα συμβεί αν ζητήσετε οδηγίες να πάτε από τις ΗΠΑ στην Κίνα, μόνο που εκεί θα σας πει ότι μπορείτε να κάνετε την απόσταση και με kayak.

Κάποιος, υποθέτωντας πως πρόκειται για κάποιο λάθος, θα γελάει και θα το πει στους φίλους του. Κάποιος εξ’ αυτών θα το αναρτήσει στο blog του και θα το μάθει όλος ο κόσμος.

Και έτσι θα αναθερμανθεί το ενδιαφέρον για το Google Maps, θα αυξηθεί το awareness για το ότι το GM προσφέρει και την υπηρεσία οδηγιών και φυσικά θα μάθουν πολλοί νέοι χρήστες για το GM. Και έτσι το Easter Egg θα έχει πετύχει το WOMMικό σκοπό του.

Μια άλλη εφαρμογή στην επικοινωνία για κάποια σελίδα μπορεί να περιέχει την υπόσχεση ενός Easter Egg, όπως το «αν φτάσουμε τις 3.000 συμμετοχές, θα δείτε για πρώτη φορά τον παρουσιαστή της εκπομπής γυμνό».

Δε μπορώ να αποκαλύψω περισσότερα για την ώρα, κάποια πράγματα είναι εμπιστευτικά και δυστυχώς είναι πολλοί οι marketers που μας διαβάζουν… 🙂

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.