X

Το facebook αλλάζει τον αλγόριθμο edgerank εις βάρος των fanpages

Πριν λίγο καιρό το facebook ανακοίνωσε ότι θα κάνει αλλαγές στο EdgeRank, τον αλγόριθμο που αποφασίζει ποια post θα εμφανίζονται στο newsfeed ενός χρήστη και ποια όχι.

Σύμφωνα με το facebook η ουσία της αλλαγής αυτής στον αλγόριθμο αφορά τα post που γίνονται από τα fanpages στην προσπάθεια να μειωθεί ο “χαμός” του newsfeed των χρηστών στα κινητά αλλά και στα tablet, κάτι που όπως φαίνεται δεν ισχύει 100%.

Ας δούμε όμως πρώτα στατιστικά αν όντως αυτή η αλλαγή έχει επηρεάσει τα fanpages ή όχι. Όπως θα δείτε στην παρακάτω εικόνα με στατιστικά του EdgeRankChecker.com σε δείγμα με 3.000 σελίδες στο facebook διαφορετικού μεγέθους, και διαφορετική συχνότητα posts υπάρχει μία κατά μέσω όρο μείωση 6,5% στο reach των σελίδων.

Αυτό σημαίνει ότι τα post των σελίδων φτάνουν πιο δύσκολα στους fans τους.

Σίγουρα αυτά τα νούμερα δεν είναι θετικά για τους διαχειριστές των σελίδων στο facebook καθώς βλέπουν τα νούμερα στα στατιστικά τους να μειώνονται χωρίς λόγω. Μάλιστα σύμφωνα με την Ogilvy η μείωση αυτή μπορεί να είναι από 5% μέχρι και 40% σε μερικά fanpages, φυσικά με εξαιρέσεις σελίδων που εφαρμόζουν σωστές στρατηγικές για τα post τους.

Η αλλαγή αυτή λοιπόν συμπίπτει χρονικά με το λανσάρισμα των “promoted posts” ή αλλιώς “πληρωμένα post” που δίνει την δυνατότητα στους διαχειριστές των σελίδων να αυξήσουν τον αριθμό των ανθρώπων που θα δουν τα posts τους καταβάλλοντας ένα χρηματικό ποσό. Κι αυτή η σύμπτωση μας κάνει να υποψησιαζόμαστε ότι το facebook μόλις βρήκε έναν τρόπο για να βγάλει ακόμα περισσότερα χρήματα.

Καλώς ή κακώς δεν μπορείτε να κάνετε πολλά (βασικά δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα) για να αλλάξετε τον αλγόριθμο του facebook, είναι όμως στο χέρι σας να τον χρησιμοποιήσετε σωστά.

Έχοντας αυτά τα δεδομένα αν δεν θέλετε να δείτε τα νούμερα στα στατιστικά σας να πέφτουν θα πρέπει να χαράξετε μία αποτελεσματική στρατηγική δημιουργώντας περιεχόμενο το οποίο θα είναι χρήσιμο και ενδιαφέρον για τους fans σας και θα τους κάνει να αλληλεπιδρούν με αυτό, ποστάροντάς το πάντα στις σωστές ώρες.

Και στην τελική ίσως να πρέπει σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε την νέα δυνατότητα με τα promoted post σε συγκεκριμένες ενέργειες όπου θέλετε να αλληλεπιδράσετε με όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες του  facebook.

Larry Ioannidis: O Larry Ιωαννίδης είναι 26 ετών και τα τελευταία 6 χρόνια εργάζεται στον τομέα του Digital Marketing σε ΜΚΟ και εταιρείες. Αυτόν τον καιρό έχει αναλάβει καθήκοντα Growth Marketer για το BlindChat στην sidebar. Ασχολείται με τα Social Media από τότε που το myspace.com ήταν το πιο hot social network αν και τώρα το πιο πιθανό είναι να τον βρείτε στο facebook ή στο twitter

This website uses cookies.