X

ΕΚΕ τι έγινε;

Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη είναι ένας μοντέρνος τρόπος για αρκετές εταιρείες να προβάλουν ένα κοινωνικό πρόσωπο, όπως για παράδειγμα την παροχή ενός μέρους των εσόδων από την τάδε δραστηριότητα να διατεθεί για τη στήριξη της ομάδας μπάσκετ των παρολυμπιακών αγώνων. Τα άτομα με ειδικές ανάγκες και κάποιας μορφής αναπηρία είναι συνήθως εύκολο να το βρούμε ανάμεσα στους ευεργηθέντες σε ενέργειες ΕΚΕ.

Σκοπός της ΕΚΕ είναι να δείξουν οι εταιρείες πως νοιάζονται όχι μόνο για τα κέρδη τους αλλά αποδίδουν μέρος της αξίας τους στην κοινωνία είτε στηρίζοντας το περιβάλλον είτε ίσως κάποιες ευάλωτες ομάδες της. Η προσπάθεια αυτή είναι μεν θετική αλλά πολλές φορές δε λύνει τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα που ανήκουν στις ομάδες αυτές.

Βέβαια είναι δύσκολο κανείς να συλλάβει όλα τα ζητήματα που μπορεί να αντιμετωπίζει ένα ΑΜΕΑ αλλά με κάποιες απλές λύσεις μπορούμε να συμβάλλουμε στο να διευκολύνουμε την καθημερινότητά τους.

Παρατηρώντας γύρω μου πως υπάρχουν ειδικές πληθυσμιακές ομάδες ανθρώπων που υπάρχουν στα social media αλλά δεν εμφανίζονται τόσο συχνά στην πραγματική ζωή, πρόσφατα κατέληξα σε μία πρόταση που θα έκανα προσωπικά στις αλυσίδες καταστημάτων ηλεκτρικών ειδών. Υπάρχουν πολλά υποκαταστήματα της κάθε εταιρείας σε κάθε πόλη και κάποια απο αυτά είναι σε πιο κεντρικά και προσβάσιμα σημεία. Τι θα γινόταν λοιπόν εάν σε ένα από τα πιο κεντρικά υποκαταστήματα των μεγάλων πόλεων προσλάμβαναν έναν υπάλληλο που να γνωρίζει τη νοηματική γλώσσα;

Έτσι κάποιος που είναι κωφάλαλος θα ήξερε πως μπορεί να πάει στο συγκεκριμένο κατάστημα και να εξυπηρετηθεί άνετα χωρίς να χρειάζεται κάποιο συγγενικό πρόσωπο η φίλο που μιλάει να τον βοηθάει και να μεταφέρει τις όποιες απορίες ή επιθυμίες του στον υπάλληλο που τον εξυπηρετεί.

Πιστευώ πως η αυτονομία στην επικοινωνία σε καθημερινές επαφές είναι ένα πολύ βασικό ζήτημα για τα άτομα αυτά και δυστυχώς δεν υπάρχει αρκετή μέριμνα. Μία τέτοια ενέργεια θα έδειχνε ένα πολύ πιο ανθρώπινο πρόσωπο της κάθε εταιρείας και θα έδινε μεγάλη ικανοποίηση σε άτομα με προβλήματα ομιλίας και ακοής.

Και βέβαια οι αλυσίδες καταστημάτων ηλεκτρικών είναι ένα μόνο παράδειγμα και η συγκεκριμένη ενέργεια θα μπορούσε να έχει βάση σε πολλές ακόμη εταιρίες η δραστηριότητα των οποίων έχει να κάνει με παροχή υπηρεσιών σε μεγάλες μάζες ανθρώπων, όπως αυτές της κινητής τηλεφωνίας, τράπεζες, σουπερμάρκετ κ.α..

Η νοηματική γλώσσα αναγνωρίζεται από το ελληνικό κράτος ως επιπλέον ξένη γλώσσα και όλο και περισσότεροι βάζουν στόχο να τη μάθουν, άρα η ανεύρεση κατάλληλου προσωπικού δε θα αποτελέσει πρόβλημα.

Είναι πολλοί εκείνοι που θα εκτιμήσουν το ότι μια εταιρεία σκύβει πάνω από τα προβλήματά τους, όχι σαν μέρος μια καμπάνιας που έχει συγκεκριμένη διάρκεια αλλά ως μια στάνταρ πρακτική. Και σίγουρα τέτοιες κινήσεις θα δημιουργήσουν όχι μόνο θετικό buzz για την εταιρεία, προσδίδοντας ROI αφού θα διοχετευθεί η είδηση μέσα από τα WOM κανάλια των ενδιαφερομένων, αλλά και θα θέσει κάποιες βάσεις για να δείξει η εταιρεία πως πραγματικά ενδιαφέρεται για την εξυπηρέτηση των δυνητικών πελατών της.

Μαρία Ποποβίδου: Η Μαρία είναι φανατική των social media και κατα γενική ομολογία όλων είναι ένα από τα καλύτερα κορίτσια. Έχει κοινωνικές ευαισθησίες και δε φοβάται να το δείξει, να τις συζητήσει και να τις υπερασπιστεί.

This website uses cookies.