X
    Categories: Opinion

Επιχειρηματικότητα και social responsibility πάνε μαζί

Συχνά ακούω τον κόσμο να μιλάει για τις επιχειρήσεις και την ανάγκη αυτές να δείξουν κοινωνική υπευθυνότητα.

Πάντα μου έκανε εντύπωση αυτή η φιλολογία αλλά συνειδητοποιώ ότι ο λόγος είναι ότι όταν σκέφτομαι επιχειρήσεις σκέφτομαι μόνο νέες δυναμικές και αναπτυσσόμενες και όχι καταξιωμένες επιχειρήσεις – δεινόσαυρους που δεν φέρνουν αλλαγή.

Σκεπτόμενος τις νέες τεχνολογικές εταιρείες τα startups λοιπόν, η άποψη μου είναι ότι η νέα επιχειρηματικότητα είναι εξαιρετικά χρήσιμη για την κοινωνία και επομένως εκ των πραγμάτων συνυφασμένη με την κοινωνική υπευθυνότητα.

Κάθε νέος επιχειρηματίας μέσα από τη διαδικασία αναζήτησης του κέρδους βλέπει ένα κενό στην αγορά και ασχολείται να το καλύψει. Βλέπει μια υποβόσκουσα ανάγκη, ένα πρόβλημα μικρό ή μεγάλο και έρχεται να το λύσει. Σίγουρα το  κίνητρο του είναι και η δημιουργία κέρδους αλλά προσωπικά, και πιστεύω ότι έτσι σκέπτονται οι περισσότεροι  επιχειρηματίες, η μεγαλύτερη ικανοποίηση δημιουργείται όταν η υπηρεσία / το προϊόν που έχεις βοηθήσει να δημιουργηθεί, χρησιμοποιείται ευρέως και βελτιώνει τον κόσμο. Αυτή η αλλαγή που επιτελείται αποτελεί μια σαφή βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης για τον καταναλωτή και έχει τεράστια κοινωνική αξία.

Ας δούμε για παράδειγμα την αλλαγή που έχει κάνει το Taxibeat στην αγορά του ταξι. Αφενός έχει διευκολύνει εξαιρετικά τη διαδικασία ανεύρεσης ταξί αφετέρου έχει αναδείξει τους αξιόλογους αυτοκινητιστές αλλάζοντας ριζικά τα στερεότυπα για το επάγγελμα αυτό.

Ανάλογα η νέα υπηρεσία του doctoranytime, ενός νέου startup που έχω εμπλακεί, έρχεται να διευκολύνει τη διαδικασία ανεύρεσης πληροφόρησης για ένα γιατρό και κλεισίματος ραντεβού μαζί του.

Μέχρι σήμερα όταν έψαχνες ένα οδοντίατρο στην περιοχή σου, αν δεν έχεις κάποιο γνωστό, η μόνη σου επιλογή ήταν μια αναζήτηση στο google, τα αποτελέσματα της οποίας θα ήταν όνομα τηλέφωνο και διεύθυνση.

Στο doctoranytime  αν ψάξεις για οδοντίατρο θα δεις φωτογραφίες, το πλήρες βιογραφικό του γιατρού, ειδικεύσεις καθώς και το πρόγραμμα με τις διαθέσιμες ώρες για ραντεβού.  Πλέον η ολοκληρωμένη πληροφορία για το γιατρό είναι ταξινομημένη και διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή ενώ παράλληλά το doctoranytime διευκολύνει κάνοντας τη διαδικασία κλεισίματος ενός ραντεβού με γιατρό υπόθεση μερικών clicks.

Αυτό είναι ένα πρώτο βήμα βελτίωσης της σημερινής διαδικασίας ανεύρεσης και κλεισίματος ραντεβού με γιατρό. Η συνέχεια θα είναι ακόμη πιο ενδιαφέρουσα και σίγουρα θα βελτιώσει ακόμη περισσότερο τη ζωή ασθενών και γιατρών. Ακόμη και σε αυτή την πρώτη του μορφή όμως το doctoranytime όπως και τόσα άλλα startups βελτιώνουν την καθημερινότητα και άρα συνάδουν με την κοινωνική υπευθυνότητα 🙂

Apostolos Apostolakis: Ο Απόστολος είναι γενικός διευθυντής του e-shop και συμμετέχει στο doctoranytime.

This website uses cookies.