X

Τι θα ήθελα να δω πραγματικά σε ένα συνέδριο για τα Social Media, το Interactive Marketing κτλ.

Προτού αρχίσω να κάνω βαρύγδουπες δηλώσεις που θα ειρωνευτείς αργότερα, αγαπημένε μου αναγνώστη, θα ήθελα να σου δώσω ένα context αυτών που γράφω.

Φέτος είχα την τύχη να παρακολουθήσω την πλειονότητα των ελληνικών συνεδρίων που αφορούν το online marketing και 3 ξένα. Σε τρία έλαβα και μέρος ως εισηγήτρια (1 ξένο και 2 ελληνικά).

Απαριθμώ αν και θα έχω ξεχάσει κάποια: IMC, All things Facebook, InfoCom, Online Marketing, Internet & E-business inovation forum, Digital is great κλπ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό στα Social Media World Forum London & Adobe Summit EMEA, Webit Congress.

Στα συνέδρια αυτά θα προσθέσω και το TEDxAthens γιατί είχε παρουσιάσεις που ήταν περίπου στον τομέα του online marketing.

Από όλα αυτά που έλαβα μέρος, τελικά τι μου έμεινε; Αυτό είναι το μεγάλο ερώτημα. Τι πήρα από αυτά φεύγοντας.

Η εταιρεία στην οποία εργάζομαι έκανε μια επένδυση σε εμένα, στέλνοντας με να τα παρακολουθήσω. Τι κέρδισα όμως; Σίγουρα κάποιες γνώσεις, αρκετές γνωριμίες και τέλος κάποιες δουλειές. Ας τα βάλουμε στη σειρά:
Γνώσεις:
Ανάλογα με το σε τι επίπεδο γνώσεων (και ψαξίματος) βρίσκεσαι, θα ακούσεις κάποιες ομιλίες που έχεις ξανακούσει. πχ. υπάρχει μια παρουσίαση της google που την έχω πετύχει αυτούσια σε 3 διαφορετικά συνέδρια.
Ο ιδανικός ομιλητής για εμένα θα πρέπει να έχει κάποια βασικά στοιχεία:

  1. Να έχει κάτι καινούριο να μου πει. Να μη μου παρουσιάσει ένα case study που έχω ήδη βρει στο internet. Ο Γιώργος με την παρουσίαση του σχετικά τα νέα δεδομένα του EdgeRank πέτυχε να μας δώσει μια γνώση που δεν είχαμε.
  2. Know your audience. Αν έχεις λάβει γραμμή από τους διοργανωτές ότι το συνέδριο απευθύνεται σε επαγγελματίες του χώρου, μην περιμένεις να έχεις εύκολο κοινό. Προετοιμάσου καλά και να έχεις έναν βασικό γνώμονα. Το κοινό ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να βαριέται. Επίσης τσέκαρε την παρουσιάση σου πως φαίνεται σε μια αίθουσα 300 ατόμων. Μην βάζεις slides με γραμματάκια που δε διαβάζει κανείς.
  3. Μην κάνεις hard sell της δουλειάς σου. Ξέρω, έχεις δώσει λεφτά να είσαι στο συνέδριο και αν δεν ευλογήσεις τα γένια σου για να τσιμπήσεις κανένα πελατάκι, δε θα βγάλεις την επένδυση. Κάντο αλλά με διακριτικό τρόπο, για να υποστηρίξεις την παρουσιάση σου. Μην είναι όλη η παρουσίαση σου το τι καλός είσαι. Αυτό θα φανεί στο χειροκρότημα και στην βαρεμάρα του κοινού.
  4. Να μην είναι άσχετος με το αντικείμενο. Ναι, μου συνέβη αρκετές φορές ο ομιλητής να μην ξέρει για τι πρέπει να μιλήσει στο συνέδριο
  5. Μάθε από τον διοργανωτή για τι πράγμα θα μιλήσουν οι άλλοι. Φρόντισε να πεις κάτι άλλο και ας χρειαστεί να αλλάξεις την παρουσίαση σου 20 φορές.
  6. Κάνε πρόβες. Τίποτα χειρότερο από έναν ομιλητή που έχει τρακ, δεν ξέρει τι θα πει παρακάτω και σε κοιτάει με βλέμμα ροφού.
  7. Δώσε data και λύσεις. Πρακτικές λύσεις. Κάτι που θα κάνει τη ζωή των από κάτω πιο εύκολη με τον τον ένα τρόπο ή τον άλλο.

Αν κάνεις τα παραπάνω, έχεις ελπίδες να μη φας πολύ κράξιμο. Εγώ, δεν ξέρω αν κατάφερα να κάνω όλα αυτά φέτος, του χρόνου όμως υπόσχομαι να τα κάνω.
Γνωριμίες:
Στην Ελλάδα βλέπεις τους επαγγελματίες να τριγυρίζουν σαν κοράκια τους πελάτες. Not cool. Αν του άρεσαν αυτά που είπες, θα έρθει εκείνος σε εσένα. Γνώρισε τους άλλους επαγγελματίες του χώρου και μάθε από αυτούς. Μην τρολάρεις επειδή είναι ανταγωνιστές. Έχουν πολλά να σου μάθουν, ακόμα και αν νομίζεις ότι ξέρεις τα πάντα. Δώσε και kudos, δεν είναι κακό.

Στο εξωτερικό οι γνωριμίες που έκανα αφορούσαν key persons στο Facebook, Twitter, Foursquare & Adobe. Αυτή είναι και η διαφορά με τα ελληνικά συνέδρια. Γνωρίζεις key persons από τα μέσα που χρησιμοποιείς.

Δουλειές:
Αν δεν κάνεις σαν κοράκι, κάτι θα βγει. Και καλό είναι να πηγαίνεις τους πελάτες σου σε αυτά τα συνέδρια για να εκπαιδεύονται, όχι για να τους παίρνεις αγκαζέ και να τους πηγαίνεις μόνο μια βόλτα στο μπουφέ όσο μιλάνε οι άλλοι.

Επίσης κάτι πρέπει να γίνει με την τιμή των συνεδρίων. Εν μέσω κρίσης, είναι απαράδεκτο να δίνεις 180 ευρώ για να ακούς τα ίδια και τα ίδια. Μια λογική τιμή θα ήταν 80 ευρώ αλλά με ξένους ομιλητές, σαντουιτσάκια και καφέ.

 

Αντε και του χρόνου με υγεία!

Niki Sotiropoulou: Η Νίκη Σωτηροπούλου δηλώνει Ειδική Προβατολόγος στο Let It Beh.

View Comments (0)

  • Καλά τα λέει η Νίκη. Πηγαίνεις στα συνέδρια κρατώντας μπλογκ για σημειώσεις και όταν τις κοιτάς γυρνώντας στο γραφείο δε γεμίζουν σελίδα. Και θα σταθώ και στο ζήτημα της τιμής. Κάποια είναι waaaay overated.

  • Κανείς δεν ενδιαφέρεται να εκπαιδεύσει τους πελάτες του γιατί μετά δεν θα μπορεί να τους πουλάει φύκια για μεταξωτές κορδέλες, βλέπε συντήρηση μιας σελίδας στο Facebook για δύο χιλιάρικα το μήνα.

    Επίσης κανείς δεν βγαίνει επιτέλους να μας πει ποιο είναι αυτό το ριμάδι το ROI του Facebook. Υπάρχει κανένας άνθρωπος εκεί έξω που να έχει hard data τα οποία να συνδέουν τα likes με κάτι χειροπιαστό;

    Το θέμα της έλλειψης εκπαίδευσης για τους πελάτες imho είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ και αποτελεί διαρκή πληγή για την ελληνική αγορά του Internet εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετία. Δεν υπάρχει ελληνικό μαγαζί που να κάνει presales consulting. Πράγματα που σε άλλες αγορές είναι λυμμένα εδώ ακόμα δεν τα έχουμε ακουμπήσει.

    Όσο για τα "key persons" που γνωρίζεις στο εξωτερικό με το μπαρδόν αλλά δεν ψήνομαι. Ναι ΟΚ, μπορεί να γνωρίσεις τον αρχιμηχανικό του FB αλλά τι κοινό έχεις να συζητήσεις με αυτόν τον άνθρωπο; Το ότι αυτός έχει να κάνει scaling σε ένα web farm με καμιά τριακοσαριά χιλιάδες servers όταν εσένα όλοι σου οι πελάτες μαζί δεν χρειάζονται πάνω από ένα μηχάνημα; Μην μας πιάνει το μόνιμο κόμπλεξ κατωτερότητας τι σπουδαίοι είναι εκεί έξω. Κι εδώ υπάρχουν σημαντικοί άνθρωποι που έχουν κάνει ενδιαφέροντα πράγματα κι από τους οποίους μπορούμε να μάθουμε κάτι.

    My two cents.

    Καλή χρονιά σε όλους με υγεία.

This website uses cookies.