X

Facebook Pages: Γιατί μειώνεται το reach;

Όταν ένα brand αποφασίζει να δημιουργήσει μία σελίδα στο Facebook έχει ως βασική επιθυμία το περιεχόμενό της να «φτάνει» σε όσο το δυνατό περισσότερους χρήστες. Χρειάζεται, όμως, να γίνει κατανοητό πως αυτό δεν είναι εφικτό, καθώς παρά την αύξηση του αριθμού των pages που έκανε like ο τυπικός χρήστης του μεγαλύτερου κοινωνικού δικτύου, η σειρά των posts στο newsfeed ακολουθεί μια ιεραρχία διαφορετικών παραγόντων.

Οι παράγοντες αυτοί, με σειρά προτεραιότητας είναι το ενδιαφέρον του χρήστη για τη σελίδα, η δημοτικότητα του post μεταξύ των άλλων χρηστών (views, likes, comments, shares), η δημοτικότητα που είχαν προηγούμενα posts του δημιουργού του, το είδος του post που ο χρήστης προτιμά (status, link, φωτογραφία κτλ) και, τέλος, το πόσο πρόσφατο είναι. Όσους φίλους και να προσθέσουμε στη λίστα μας ή όσες σελίδες και αν κάνουμε like, γίνεται το παραπάνω φιλτράρισμα σύμφωνα με έναν αλγόριθμο που βασίζεται σε αυτά που ο καθένας επιθυμεί να βλέπει συχνότερα στον τοίχο του.

Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε πως όσο αυξάνεται ο αριθμός των likes σε σελίδες από τους χρήστες, τόσο μειώνεται το reach που μπορεί να φτάσει ένα post, λόγω του περιορισμού του «χώρου» στο newsfeed του κάθε χρήστη. Το Facebook αποφάσισε πως η ενημέρωση του χρήστη δεν πρέπει να σχετίζεται με τους φίλους του ή τις σελίδες που έχει ακολουθήσει, αλλά με τα ίδια τα ενδιαφέροντά του, που προκύπτουν από αυτά που έχει δηλώσει στο προφίλ αλλά και τη γενικότερη δραστηριότητά του.

Έτσι, το κάθε brand πρέπει να κερδίσει τη θέση του και τη δημοτικότητά του στην πλατφόρμα. Σε αυτό το σημείο, έρχονται τα ads, τα οποία λειτουργούν απλά ως «τονωτική ένεση» στους προαναφερθέντες παράγοντες που πρέπει να χαρακτηρίζουν ένα post για να είναι δημοφιλές. Το να πληρώσει κανείς για να «σπρώξει» περισσότερο ένα status update δεν αρκεί από μόνο του. Χρειάζεται το περιεχόμενο του post να προκαλεί το ενδιαφέρον του χρήστη και να ενθαρρύνει την ασχολία του τελευταίου σε αυτό είτε μέσω σχολίων και likes, είτε μέσω της κοινοποίησής του.

Με λίγα λόγια, το ό,τι πληρώσεις παίρνεις δεν φαίνεται να ισχύει κατά κόρον στο Facebook. Χρειάζεται δημιουργικότητα, εφευρετικότητα και εμπειρία για να υπάρξει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Σε αυτά τα τελευταία χαρακτηριστικά πρέπει να βασίζεται και η επιλογή του σωστού συμβούλου για τη διαχείριση της παρουσίας του διαφημιζόμενου στο χώρο του digital marketing. Η ποιότητα είναι αναγκαίο να ισοσταθμίζεται με την ποσότητα!

George Voudouris: Ο Γιώργος είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου με ειδίκευση στη Διαφήμιση και τις Δημόσιες Σχέσεις. Δραστηριοποιείται στο χώρο των social media και αγαπά το ραδιόφωνο και τη μουσική γενικότερα.

This website uses cookies.