X

Πώς να προστατέψετε το app σας από τους «διαγωνισμάκηδες»

Κάτι το οποίο πάντα μου προκαλούσε έκπληξη σχετικά με τα Facebook Pages πολλών καταναλωτικών εταιριών και επαγγελματιών, είναι η όλη σημασία που δίδεται στο κυνήγι των likes και των shares, χωρίς να υπολογίζεται πώς αυτά μεταφράζονται σε συνάρτηση με τους στόχους του brand.

Τις περισσότερες φορές, οι συμμετέχοντες σε μία ενέργεια που τρέχει σε μία σελίδα θυμίζουν αυτούς που πάνε στα πάρτι για το τζάμπα ποτό ή σαν τα παιδιά που κάνουν παρέα έναν φίλο τους επειδή έχει το καινούργιο PS4. Όπως έχουμε ξαναγράψει, υπάρχουν χρήστες οι οποίοι σκοπίμως δημιουργούν πολλαπλά ψεύτικα προφίλ και παίρνουν μέρος σε δεκάδες διαγωνισμούς τη μέρα, ενώ στη συνέχεια μοιράζονται τα links με άλλους «διαγωνισμάκηδες». Αυτή η πρακτική είναι ιδιαίτερα επιβλαβής για τη σελίδα και την ενέργεια που τρέχει, για πολλούς και διάφορος λόγους.

Αν σκοπός της ενέργειας είναι η συλλογή leads, για παράδειγμα, το αποτέλεσμα θα είναι η πλειοψηφία τους να αποτελείται από emails που δεν αντιστοιχούν σε κάποιον αληθινό χρήστη, και έτσι ένα newsletter της εταιρίας ενδεχομένως να μαρκαριστεί ως spam.

Να λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να περιορίσουμε την είσοδο ανεπιθύμητων χρηστών και να προστατεύουμε την ενέργεια μας αλλά και τους αληθινούς μας fans.

 

1. Δυνατό moderation

Οι ενέργειες που στοχεύουν στην αύξηση των likes της σελίδας και στην απόκτηση leads είναι οι περισσότερο επιρρεπείς ως προς τα ψεύτικα προφίλ που θα προσελκύσουν. Χρειάζεται, λοιπόν, ένας έμπειρος community manager, που θα διαχειρίζεται ενεργά τη σελίδα κατά τη διάρκεια της ενέργειας, αλλά και να ξέρει πώς θα αποκλείσει έναν «διαγωνισμάκια» από τους νικητές του διαγωνισμού.

2. Μηχανισμοί anti-cheating

Ένας τρόπος να προωθήσουμε μία ενέργεια είναι ζητώντας από τους fans μας να τη μοιραστούν με τους δικούς τους φίλους. Το πρόβλημα με αυτή την πρακτική είναι η ευκολία που δίνει στους spammers να εκμεταλλευτούν τον διαγωνισμό. Συγκεκριμένα, όσοι διαθέτουν πολλαπλά profile, έχουν και μεγάλο αριθμό φίλων οι οποίοι ενδεχομένως να έχουν και αυτοί με τη σειρά τους ψεύτικους λογαριασμούς. Επομένως, χρειάζεται η εφαρμογή μηχανισμών anti-cheating, που θα ακυρώσει τις συμμετοχές οι οποίες προέρχονται από spammers.

3.  Επιλεκτική και προσεγμένη στόχευση διαφημίσεων.

 Ένας καλός τρόπος να αυξήσουμε το reach μιας προωθητικής ενέργειας είναι μέσω των Facebook ads και σύμφωνα με τον στόχο που έχει τεθεί, οι πολλές και διάφορες επιλογές στόχευσης που είναι διαθέσιμες  μπορεί να περιορίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τους fake users. Απλά θυμηθείτε, όσο λιγότερο κατάλληλα στοχευμένο είναι το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε, τόσο μεγαλύτερο είναι το ρίσκο που υπάρχει να προσελκύσουμε τους λάθος χρήστες.

Aris Polizos: Ο Άρης είναι απόφοιτος του Middlesex University με master στο Digital marketing & Social Media. Εκτός απο fan της διαφήμισης και του experiential marketing του αρέσει να ασχολείται με τη μουσική, ενώ λατρεύει τη ζωγραφική και τα ταξίδια.

This website uses cookies.