X

Free: The book

Το Free είναι ένα βιβλίο του Chris Anderson.

Ο Anderson είναι ο αρχισυντάκτης του περιοδικού Wired και συγγραφέας του The Long Tail.

Στο νέο του βιβλίο λοιπόν, αναφέρεται στο πώς οι marketers έχουν αλλάξει την έννοια της λέξης «δωρεάν» ώστε να εννοούν «δωρεάν αν πληρώσεις κάτι άλλο πρώτα». Όμως στον online κόσμο αυτό έχει αρχίζει να ξαναλλάζει και να σημαίνει και πάλι «πραγματικά δωρεάν».

Το Google, το Facebook, η Wikipedia και οι περισσότερες υπηρεσίες στο Internet είναι πραγματικά δωρεάν, καθώς υποστηρίζονται με διαφορετικά μοντέλα στα οποία ο κοινός χρήστης δεν χρειάζεται να πληρώσει.

Αυτό σημαίνει ότι εκεί έξω θα υπάρχουν ψηφιακά προϊόντα ή υπηρεσίες με τιμή μηδέν. Αυτό ισχύει κυρίως μέχρι τώρα για τους καταναλωτές. Αντίθετα, όταν ένα προϊόν έχει σαν κοινό του τις επιχειρήσεις, έχει κάποια τιμή.

Αλλά και αυτό τώρα τελευταία έχει αρχίσει να αλλάζει. Για παράδειγμα, το πακέτο Google Apps προσφέρει υπηρεσίες για μικρές επιχειρήσεις δωρεάν, κάνοντας την αγορά να πάει προς την τιμή μηδέν για πολλές υπηρεσίες. Αυτό σημαίνει ότι οι μικρές επιχειρήσεις δεν χρειάζεται να πληρώσουν για mail hosting ή για εφαρμογές όπως αυτές του Microsoft Office.

Τι σημαίνει αυτό;

Σημαίνει ότι οδεύουμε προς μοντέλα όπου ακόμα και οι επιχειρήσεις θα πληρώνουν για λιγότερα για τις δραστηριότητες που κάνουν σήμερα online. Μια από αυτές τις δραστηριότητες είναι η διαφήμιση και το marketing. Τη στιγμή που παγκοσμίως η τηλεθέαση πέφτει ραγδαία (στην Ελλάδα κρατιέται λόγω του ότι είμαστε ακόμα σε βαθιά κρίση και πρόκεται για ένα δωρεάν μέσο, ενώ αλλού ξεφεύγουν) και που τα περιοδικά και οι εφημερίδες θα έχουν τη μοίρα της βιντεοκασέτας, νομίζω ότι είναι πασιφανές ότι το marketing θα αλλάξει μορφή.

Soon…

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.