X

Το μέλλον του mobile advertising ή απλά Google Glass

Τα τελευταία χρόνια, η τεχνολογία των κινητών συσκευών σημείωσε επανάσταση, ξεπερνώντας σε ταχύτητα υιοθέτησης από το καταναλωτικό κοινό οποιαδήποτε άλλη τεχνολογία στην ιστορία. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, οι κινητές συσκευές έγιναν αποδεκτές δέκα φορές γρηγορότερα από τον προσωπικό υπολογιστή στη δεκαετία του ’80, δύο φορές γρηγορότερα από την επανάσταση του ίντερνετ στη δεκαετία του ’90 και τρεις φορές γρηγορότερα από την πιο πρόσφατη επιτυχία των social media. Ο κόσμος της διαφήμισης προσαρμόστηκε στα νέα δεδομένα, αναπτύσσοντας μια τεράστια βιομηχανία mobile applications, που φαίνεται να έχει αλλάξει τον τρόπο ζωής μας: τη διασκέδαση, τις αγοραστικές συνήθειές μας, τον τρόπο με τον κοινωνικοποιούμαστε.

Μια νέα γενιά κινητών συσκευών φαίνεται τώρα να διαδέχεται τη βιομηχανία των smartphones. Η ενσωμάτωση ασύρματης τεχνολογίας σε διάφορα αντικείμενα που χρησιμοποιούμε στη καθημερινότητά μας αναμένεται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σερφάρουμε στο διαδίκτυο. Οι απανταχού λάτρεις των gadgets αναμένουν με ανυπομονησία την ολοκλήρωση του Project Glass της Google, ενώ η εταιρία αποκάλυψε πρόσφατα ότι τα περίφημα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality) δεν αποκλείεται να είναι στη διάθεση του αγοραστικού κοινού μέσα στο 2013.

Τι σημαίνουν όλα αυτά για την online διαφήμιση;

Οι marketers θα πρέπει να προσαρμοστούν εξ’ αρχής σε νέες, πολύ διαφορετικές πλατφόρμες, για να προωθήσουν το μήνυμά τους. Η περιήγηση στο διαδίκτυο είναι πιθανό να ξεπεράσει σύντομα τα σύνορα της οθόνης και να γίνεται μέσω ρούχων, αξεσουάρ, οικιακών συσκευών κι άλλων αντικειμένων που δε θα φανταζόμασταν ποτέ ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν με αυτό τον τρόπο. Τα brands που θα θελήσουν να ξεχωρίσουν δεν αποκλείεται να χρειαστεί να κατασκευάσουν ακόμα και τις δικές τους συσκευές, κάτι που έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται, όπως φαίνεται στην περίπτωση του Fuel Band της Nike. Πρόκειται για ένα βραχιόλι που καταγράφει τις κινήσεις μας για να υπολογίσει πόσο δραστήριοι είμαστε και μπορεί να συνδεθεί με υπολογιστή ή να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με το αντίστοιχο app.

Γίνεται, επίσης, εμφανές, ότι η νέα αυτή τεχνολογία θα προσφέρει εξ’ ορισμού απεριόριστες δυνατότητες και για την εξατομικευμένη διαφήμιση, που αναπτύχθηκε ραγδαία την τελευταία πενταετία χάρη στο mobile marketing.

Μπορεί η έλευση της νέας αυτής γενιάς wireless συσκευών να βρίσκεται ακόμα σε πολύ αρχικό στάδιο, αλλά έχει ενδιαφέρον να σκεφτεί κανείς ότι οδεύουμε αργά και σταθερά στην ανάπτυξη νέων μέσων mobile advertising βγαλμένων από επιστημονική φαντασία.

Despina Skordili: Μετά από τρία χρόνια στη δημοσιογραφία, την κέρδισε ο κόσμος των social media. Αφού ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της πάνω στα New Media στην Ολλανδία, εργάζεται ως social media brand manager σε digital marketing agency.

This website uses cookies.