X

Ο πελάτης των eshops είναι ο πιο δύσκολος

Καθημερινά, πάρα πολλοί επαγγελματίες σκέφτονται να ανοίξουν ένα e-shop «Ένα ακόμα κανάλι πώλησης», σκέφτονται οι περισσότεροι.

Οι παλιότεροι μάλιστα θεωρούν πως το e-shop έχει την ίδια δουλειά με ένα κατάστημα: Αν έχεις «φάτσα» θα έχεις κόσμο.

Τα πράγματα μόνο έτσι δεν είναι. Το Internet δεν είναι μια απέραντη πλατεία όπου όποιος έχει «μαγαζία γωνία» έχει έτοιμη τη λύση στα προβλήματά του και η παρομοίωση αυτή είναι άλλον άτοπη.

Το Internet δεν είναι πλατεία. Δεν έχει μαγαζί γωνία, δεν έχει περατσάδα.

Κάποιοι θεωρούν πως αυτό λύνεται αν έχουν «καλό όνομα», δηλαδή κάτι εύκολο. Στην πραγματικότητα, αυτό δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, όπως δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία το brand που θα επιλέξει κάποιος.

Η λέξη Starbucks δε σημαίνει τίποτα, η Virgin είναι απλά παρθένα. Τα brand names χτίζονται, δεν σημαίνουν αυτόματα κάτι. Ομοίως και τα domains. Το να έχει κάποιος ένα «καλό» domain name δεν σημαίνει τίποτα αν δεν το χτίσει.

Έτσι λοιπόν, ήθελα να κάνω ένα crash course σε όσους γνωρίζουν από offline καταστήματα και θεωρούν πως το e-shop τους θα φέρει «από μόνο του» κόσμο, όπως είχα κάνει και στην αρχή της παρουσίασής μου στο ELTRUN.

Ο online shopper είναι πολύ πιο rational για τα περισσότερα αντικείμενα που αγοράζει, αφού δε θα έχει  instant gratification ούτως ή άλλως. Αυτό του δίνει χρόνο για να αλλάξει γνώμη, να ψάξει και αλλού, να συγκρίνει τιμές στους price aggregators (skroutz και bestprice είναι οι μεγαλύτεροι) και να αποφασίσει πολύ πιο συνετά. Αντίθετα, όταν μπαίνει σε ένα φυσικό κατάστημα, έχει ήδη επενδύσει πολύ χρόνο για να κατέβει στην αγορά, να παρκάρει, να κάνει βόλτα, να δει τη βιτρίνα, όπως είναι σχετικά πιο qualified lead τη στιγμή που μπαίνει μέσα.

Κι αν πιστεύετε πως τα social media μπορούν να το αλλάξουν αυτό μονομιάς, πάλι σφάλετε. Το social media marketing είναι πολύ καλό στο να προσφέρει brand awareness και top of mind, το οποίο παίζει μεγάλο ρόλο όταν ο χρήστης συνειδητοποιήσει την ανάγκη του.

Αλλά την ικανοποίηση μιας ανάγκης τη στιγμή που παρουσιάζεται, μάλλον την ικανοποιεί πιο μετρήσιμα το search marketing για κάποιες κατηγορίες προϊόντων.

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.