X

Οι 16 “κόκκινες γραμμές” που τραβάει η Google στην διαφήμιση

Εδραιώνοντας πια την σημασία της στο χώρο της τεχνολογίας, η Google αποκτά έναν πιο ενεργά ρόλο στα θέματα της ηθικής. Ξεφεύγοντας από την ουδετερότητα και την παθητική στάση, καλλιεργεί και εφαρμόζει την “κρίση” της στον τομέα της διαφήμισης. Με δική της πρωτοβουλία, περιορίζει ή ακόμα απαγορεύει το περιεχόμενο που θεωρεί ακατάλληλο/επιβλαβές/αμφιλεγόμενο. Ποιο είναι όμως συγκεκριμένα αυτό το περιεχόμενο;

Ακολουθούν παρακάτω μερικά παραδείγματα από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που η Google έβαλε στη μαύρη λίστα…

1. Πρόσκαιρα Δάνεια

Τα πρόσκαιρα δάνεια αποτελούν μια από τις πιο πρόσφατες απαγορεύσεις της Google. Από 13 Ιουλίου, απαγορεύονται τα δάνεια που πρέπει να αποπληρωθούν σε 60 μέρες, καθώς επίσης και τα δάνεια με πάνω από 36% επιτόκιο.

2. Όπλα του Paintball

Οποιαδήποτε μορφή όπλου, ακόμα και του paintball απαγορεύεται από τη διαφήμιση, ανεξάρτητα του σκοπού της χρήση τους, παιχνίδι ή αυτοάμυνα.

3. Πυροτεχνήματα

Η Google δηλώνει αντίθετη ως προς τη διαφήμιση πυροτεχνημάτων που είναι ειδικά σχεδιασμένα για να εκρηγνύονται, από τη στιγμή που παραμονεύει κίνδυνος σε θέματα ακεραιότητας και υλικών περιουσιακών στοιχείων.

4. Υπηρεσίες γνωριμιών

Η Google έχει φροντίσει να περιορίσει τις διαφημίσεις που σχετίζονται με σεξουαλικής προέλευσης περιεχομένου, ειδικά όταν πρόκειται για στόχευση ή προβολή ανηλίκων. Επίσης, δεν προβάλλονται οι υπηρεσίες συνοδών.

5. Φοιτητική εξέγερση στην Τιεν αν μεν  (1989)

Θέτοντας τα όρια της πολιτικής διαφήμισης κάθε χώρας, ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στη χώρα της Κίνας. Συγκεκριμένα, ιστορικά γεγονότα όπως η Ανεξαρτησία της Ταϊβάν και η ανεξαρτησία του Θιβέτ, το δημοκρατικό σώμα του Χονγκ Κονγκ και η φοιτητική εξέγερση στην πλατεία της Τιεν Αν Μεν το 1989 αποτελούν μερικές από τις απαγορεύσεις.

Βέβαια, εδώ να επισημάνουμε ότι παρά τις παραπάνω υποδείξεις, η Google παραμένει μπλοκαρισμένη στην Κίνα.

6. Βιάγκρα

Άλλος ένας περιορισμός που θέτει η Google είναι στον τομέα των φαρμακευτικών προϊόντων και ειδικότερα η κατηγορία Βιάγκρα.

7. Τσιγάρα

“Το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά την υγεία” αναγράφεται πάνω στα πακέτα των τσιγάρων και η Google βάζει φραγμούς στη διαφήμιση τους μαζί με τους καπνούς.

8. Ναρκωτικά και σχετικά αξεσουάρ

Όπως και για τα τσιγάρα, έτσι και για τα ναρκωτικά, οι ουσίες  που μπορούν να επηρεάσουν την πνευματική κατάσταση του καταναλωτή δεν επιτρέπεται η διαφήμιση τους. Αυτή η απαγόρευση επίσης ισχύει και για όλα τα”νόμιμα” ναρκωτικά όπως και για τα αξεσουάρ που σχετίζονται με αυτά, όπως πίπες και οι ναργιλέδες.

9. Ψεύτικες Ταυτότητες

Στηριζόμενοι στην ειλικρίνεια και στην εντιμότητα, οι ψεύτικές ταυτότητες αντίκεινται στις αρχές της Google.

10. Υπηρεσίες εργασιών-διαγωνισμάτων

Στην περίπτωση που αναζητάει κάποιος άτομο να αναλάβει την εργασία που πρέπει να παραδώσει, η Google πάντως δεν μπορεί να τον βοηθήσει.

11. Υπηρεσίες hacking

Άλλη μια κατηγορία που έχει αποκλειστεί από τις διαφημίσεις της Google. Οι hackers πρέπει να μετατοπιστούν προς άλλα μέσα προβολής.

12. Εκρηκτικά

Όπως ήταν αναμενόμενο, οποιοδήποτε εκρηκτικό /εκρηκτικός μηχανισμός δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο διαφήμισης στη Google.

13. Επικίνδυνα μαχαίρια

Η συγκεκριμένη κατηγορία λοιπόν δεν αναφέρεται σε κάποιο σερβίτσιο φαγητού. “Επικίνδυνο” χαρακτηρίζεται το μαχαίρι το οποίο έχει σχεδιαστεί για να τραυματίζει. Όπως και στα όπλα, δεν έχει σημασία αν ο σκοπός κατασκευής τους ενδεικνύεται για παιχνίδι με αντιπάλους ή ανάγκη αυτοάμυνας.

14. ISIS video

Απαγορεύεται η διαφήμιση που περιλαμβάνει αποτρόπαιες σκηνές βίας και σκληρή γλώσσα. Το παράδειγμα της Google σε αυτήν την κατηγορία περιλαμβάνει σκηνές εγκλήματος και βίντεο εκτέλεσης.

15. Ζώα προς εξαφάνιση

Δεν επιτρέπεται η διαφήμιση οποιουδήποτε προϊόντος παράγεται η βασίζεται στην εκμετάλλευση απειλούμενων ζώων. Τέτοια παραδείγματα μπορεί να είναι πτερύγια καρχαρία, ελεφαντόδοντο, δέρματα από τίγρη, κέρατο ρινόκερου, λάδι από δελφίνι κλπ.

16. Χαρτοπαιξία

Σύμφωνα με τη Google, η προώθηση παιχνιδιών με χαρτιά πρέπει να εφαρμόζεται με βάση τους νόμους της κάθε χώρας και να εξασφαλίζεται ότι η στόχευση τους δεν περιλαμβάνει την ομάδα των ανηλίκων.

Vivian Papazoglou: Η Βίβιαν έχει οικονομικό υπόβαθρο. Τον τελευταίο καιρο ανακαλύπτει το χώρο του digital marketing και τις προοπτικές του. Σήμερα εργάζεται στη Socialab ως project manager και βλέπει τη δουλειά της ως μια δημιουργική πρόκληση.

This website uses cookies.