X
    Categories: SEO

Η Google δεν πάει διακοπές!

Στην Google, oι εξελίξεις τρέχουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και απ’ ό,τι φαίνεται, η ομάδα του Matt Cutts είναι πολυάσχολη το τελευταίο διάστημα. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός εξάλλου από τα Google penalties που επιβλήθηκαν σε ελληνικά websites. Τα περισσότερα ελληνικά web & article directories έχασαν το pagerank και την όποια SEO αξία τους, και οι κατατάξεις στην Google αλλάζουν μέρα με την ημέρα. Δύσκολες ημέρες για τους απανταχού SEO experts, ειδικά για εκείνους που κινούνται στην πιο «σκούρα» ζώνη του SEO.

Απ’ ό,τι φαίνεται όμως, δεν είναι μόνο τα Ελληνικά websites και οι μικρότερες επιχειρήσεις που θα έπρεπε να ανησυχούν. Κάποτε υπήρχε το speculation στους κύκλους του SEO ότι αν το brand σου είναι πολύ γνωστό, τότε μπορείς να κινείσαι και σε περισσότερο “dark” ζώνες του SEO χωρίς συνέπειες. Με λίγα λόγια, αυτά που απαγόρευε η Google, «επιτρέπονταν κατ’εξαίρεση» σε μεγάλα και γνωστά brands. This is no longer the case. Η Google είναι δίκαιη με όλους.

Τελευταίο τρανταχτό παράδειγμα το site της trivago UK το οποίο έχασε το 95% του search visibility μετά από Google penalty τον περασμένο μήνα.

Ποιοι όμως ήταν οι παράγοντες που οδήγησαν σε αυτά τα αποτελέσματα;

Απ’ ό,τι φαίνεται τα backlinks ήταν αυτά που έβαλαν το site της trivago σε μπελάδες. Συγκεκριμένα:

– Υπερβολικά μεγάλο πλήθος sitewide links προς την homepage σε σύγκριση με τους βασικούς ανταγωνιστές της στα οργανικά αποτελέσματα.

– Μεγάλο πλήθος backlinks από domains με «υψηλό SEO value» αντί για μια πιο ισορροπημένη κατανομή. Κάτι που δεν είναι και τόσο φυσικό και «κραυγάζει» ως artificial χτίσιμο backlinks.

– Αρκετά επιθετική προσέγγιση στο anchor text των backlinks. Μόλις το 23% των backlinks της trivago είναι branded, ενώ το ποσοστό αυτό θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 50%.  Ακόμα και τα links των widget της έχουν overly optimized anchor text.

– Κατάχρηση των links που προέρχονται από widgets & badges. Τέτοιου είδους links θα πρέπει να περιέχουν το nofollow tag, σύμφωνα με τον Matt Cutts και την Google, καθώς δε θα πρέπει σε καμία περίπτωση να χρησιμοποιούνται για να περνούν SEO value και να επηρεάζουν τις κατατάξεις των αποτελεσμάτων. Κάτι που η trivago δεν φάνηκε να ακολουθεί.

– Η πλειοψηφία των backlinks προέρχεται από footers & sidebars, αντί να προέρχεται από content (πχ editorials). Άλλη μια ένδειξη artificially “χτισμένων” backlinks.

– Μεγάλος αριθμός backlinks από sites εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου. Λιγάκι ύποπτο σύμφωνα με την Google.

– Dofollow paid links. Η Google επιτρέπει τα paid links αρκεί να μην περνάνε SEO value, και αυτό εξασφαλίζεται με την χρήση του nofollow tag. Μπορούμε να μαντέψουμε τι έκανε η trivago.

– Κρυμμένα Dofollow links από widgets με overly optimized anchor text και πολλά links από subdomains με ίδιο περιεχόμενο. Όχι και πολύ «φυσικό».

Οι συνέπειες για το UK site της trivago καταστροφικές. Η Google δε φαίνεται να μένει στην θεωρία και δεν «χαμπαριάζει» από brands και traffic. Ευκαιρία να ξανασκεφτούμε το πλάνο μας για link building λοιπόν, καθώς η Google μας απέδειξε ότι όλοι στεκόμαστε ίσοι απέναντι της.

 

Christina Ageli: Η Χριστίνα, Head of SEO στη Socialab, ασχολείται με θέματα που αφορούν το Search Engine Optimization και κυρίως την Google. Έχει δουλέψει τόσο με Ελληνικά όσο και international brands.

View Comments (0)

  • Καλησπέρα,

    Ώραίο άρθρο και καλή αρχή! Τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν ως spam τα ανακοίνωσε η google για τη περίπτωση της trivago UK ή τα υποθέτουμε ως γενικές προσεγγίσεις για το SEO Spam;

  • Ας βγαίνουν τα blogs στις πρώτες θέσεις, έτσι ωστε οι εταιρείες να πλερώνουν adwords. Αυτή είναι η νέα πραγματικότητα. Τουλάχιστον γίνεται για όλους.

  • @Christos: Σ'ευχαριστώ Χρίστο! Αν δεν κάνω λάθος, δε θυμάμαι ποτέ να ανακοινώνει η Google τους λόγους για τους οποίους κάνει penalize ένα site, εννοώντας να δημοσιεύει ολόκληρη ανάλυση (δεν το είχε κάνει ούτε στην περίπτωση της expedia). Αν θες, μπορείς να δεις την πλήρη ανάλυση, έχουμε παραθέσει link προς την πηγή.

    @Μιχάλης: Και εγώ έχω παρατηρήσει μία τάση προς αυτό που λες, στον τουρισμό βέβαια δεν ισχύει τόσο.

  • Χριστίνα καλημέρα! Ωραιότατο άρθρο και ενημερωτικότατο. Να πω πως το χάρηκα αρκετά αυτό που έγινε. Έχει γίνει κουραστικό να δίνεις ένα καθημερινό αγώνα να δημιουργήσεις ένα ψέμα που αποδίδει ευκαριακά. Εύγε στη Google. Σκληρή αλλά δίκαιη.

  • Γειά σου Wizard! Η αλήθεια είναι ότι τα μάτια μας έχουν δει και χειρότερα (πχ expedia). Το θέμα είναι ότι πρακτικές που κάποτε απέδιδαν, πλέον φαίνεται να τιμωρούνται και η θέση του SEO expert όλο και δυσκολεύει. Μπορεί κάτι που κάνεις και είναι αποδοτικό και που το θεωρείς ασφαλές, αύριο να μην είναι.

  • Αυτό είναι και το αρνητικό της υπόθεσης. Μπορεί να κινείσαι σε έναν "ηθικό δρόμο" και ξαφνικά να γίνεται ανήθικος επειδή το Google το έχει αποφασίσει. Βέβαια αυτός έχει την πλατφόρμα αυτός έχει και το μαχαίρι. Αν και νομίζω πως έως τώρα κινείται στα πλαίσια του ηθικού. Νομίζω βέβαια. Δεν ξέρω ποια είναι η άποψη σου περι αυτού.

This website uses cookies.