X

H Google και πάλι στην κορυφή του referral traffic

Σύμφωνα με μία έρευνα της content marketing πλατφόρμας Shareaholic, οι μηχανές αναζήτησης ξεπέρασαν τα κοινωνικά δίκτυα στο ποσοστό του συνολικού traffic delivery. Αυτό αντιστρέφει την τάση κυριαρχίας των Social Media που ξεκίνησε το 2014.

Η πλατφόρμα ανέλυσε το external referred traffic  400 εκατομμυρίων χρηστών του Internet και 250.000 desktop και mobile sites. Ένα χρόνο πριν οι επισκέπτες των site ήταν πιο πιθανό να ανακατευθύνονταν σε αυτά από τα κοινωνικά δίκτυα αλλά η αναζήτηση φαίνεται να έχει κάνει δυνατή επάνοδο το 2017.

Η αναζήτηση κατηύθυνε το 35% των επισκέψεων στα site το 2017 σε σύγκριση με το 26% που προήλθε από τα social media. Η Shareaholic θεωρεί ότι οι αλλαγές στο News Feed του Facebook είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που συνέβαλε σε αυτή την αλλαγή τους τελευταίους 12 μήνες.

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι ότι οι μηχανές αναζήτησης ευρετηριοποιούν όλο και περισσότερο το περιεχόμενο από τα Social Media και το συμπεριλαμβάνουν στα rankings τους και στις σελίδες αποτελεσμάτων. Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες του διαδικτύου βρίσκουν όλο και περισσότερο social media περιεχόμενο που συγκεντρώνεται από τις μηχανές αναζήτησης, αντί να είναι προσβάσιμο μόνο μέσω αναζητήσεων στα ίδια τα κοινωνικά δίκτυα.

Αυτό βάζει την Google να διεκδικεί εκ νέου τη θέση της ως ο κυριότερος παγκόσμιος πάροχος επισκεψιμότητας από παραπομπές.

Η πτώση του Facebook

Όσον αφορά τα ίδια τα Social Media, η μεγαλύτερη συνολική αλλαγή ήταν το Facebook. Το μερίδιο επισκέψεων του μειώθηκε σημαντικά κατά 12,7% το β ‘εξάμηνο του 2017. Το site είχε ένα δύσκολο έτος, με την οργή για τον πιθανό του ρόλο στις εκλογές στις ΗΠΑ να συνεχίζει να σιγοβράζει και τις μείζονες αλλαγές στο News Feed.

Οι χρήστες του Facebook ξοδεύουν επίσης 5% λιγότερο χρόνο στο site, αν και ξοδεύουν περισσότερο χρόνο παρακολουθώντας τα Live broadcasts του Facebook και βλέποντας βίντεο. Επειδή το βίντεο και live streaming τείνουν να έχουν λιγότερα εξωτερικά links, αυτό θα μπορούσε να είναι ένας μεγάλος παράγοντας στην μεγάλη πτώση των referrals.

Το Pinterest και το Instagram είναι οι μεγαλύτεροι κερδοσκόποι της πτώσης του Facebook. Ειδικότερα, η Instagram έχει διπλασιάσει τη βάση χρηστών της τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ το Pinterest παρουσίασε αύξηση κατά 1,5% του μεριδίου των επισκέψεων σε ετήσια βάση. Η επιτυχία των sites βασίζεται στο γεγονός ότι 200 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες μηνιαίως έχουν σώσει πάνω από 100 δισεκατομμύρια pins, οι οποίες παρέχουν ευκαιρίες για να οδηγήσουν το traffic σε εξωτερικές πηγές.

Αυτό που συνδέει το Instagram και το Pinterest είναι ότι οι δύο εστιάζουν σε μεγάλο βαθμό στις εικόνες, γεγονός που υποδηλώνει ότι η κοινή χρήση εικόνων αποτελεί σημαντικό στοιχείο παραπομπής επισκεψιμότητας σε σελίδες περιεχομένου και προϊόντων.

Stavroula Kogka: Η Σταυρούλα Κόγκα είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου. Ο κλάδος του digital marketing την κέρδισε και αυτή την περίοδο εργάζεται ως Media Executive στη Socialab.

This website uses cookies.