X

Το χειροπιαστό την εποχή του ψηφιακού

Guest post της Σοφίας Γκιούσου και του Μανώλη Μαυραντωνάκη *

Φαίνεται ότι σήμερα όλο και περισσότερα πράγματα γίνονται ψηφιακά.

Ειδικά για όσους είναι εξοικοιωμένοι με την τεχνολογία και τις ευκαιρίες που προσφέρει, το ψηφιακό προϊόν είναι πλέον το σύνηθες παρά η εξαίρεση. Διαβάζουμε βιβλία και εφημερίδες ψηφιακά, κρατάμε τις φωτογραφίες μας σε οργανωμένους (ή ανοργάνωτους) φακέλους στον υπολογιστή μας, συνομιλούμε μέσω VOIP και μοιράζουμε χαμόγελα με σημεία στίξης 🙂

Τίποτα από όλα αυτά δεν είναι αρνητικό. Πού και πού όμως η γοητεία του χειροπιαστού είναι πολύ μεγάλη για να της αντισταθείς.

Είμαστε ρομαντικοί, είναι αλήθεια, κι αυτό τον ρομαντισμό αναπόφευκτα τον φέρνουμε και στη δουλειά μας.

Πριν από λίγο καιρό δημιουργήσαμε καρτ ποστάλ της εταιρίας μας από φωτογραφίες που βγάζουμε στα ταξίδια μας και τις στείλαμε σε ανθρώπους που μας βοήθησαν, που μας είπαν μια καλή κουβέντα, που έκαναν τη δουλειά τους γρήγορα και σωστά. Όχι σε πελάτες. Απλά σε ανθρώπους που είναι συνεργάτες, που έκλεισαν ένα ραντεβού όταν το χρειαζόμασταν, που ήταν ευχάριστοι. Τις τυπώσαμε, η Σοφία έκανε τα μικρά της μεθυσμένα γράμματα και τις ταχυδρομήσαμε. Δηλαδή, όντως πήγαμε στο ταχυδρομείο και βάλαμε γραμματόσημα στους φακέλους.

Οι καρτ ποστάλ αυτές δεν είναι κάτι το ασυνήθιστο ή κάτι το ακριβό. Συμβολίζουν όμως κάτι σημαντικό για εμάς που τις στείλαμε και για τους ανθρώπους που τις έλαβαν. Ότι εμείς πήραμε το στυλό, γράψαμε λίγα λόγια για τον καθένα και τις στείλαμε. Κι ο παραλήπτης κρατάει κάτι δικό μας στα χέρια του. Πόσο καιρός έχει περάσει από την τελευταία φορά που πήρατε εσείς καρτ ποστάλ ή ένα χειρόγραφο γράμμα; Θυμάστε το όμορφο συναίσθημα;

Όταν ήρθε η ώρα να σκεφτούμε την καμπάνια μας για τους Έλληνες ξενοδόχους, εφόσον ως εταιρία ειδικευόμαστε στο χώρο του τουρισμού, δε θα μπορούσαμε να μην παραμείνουμε ρομαντικοί στην προσέγγιση μας. Μέρος της καμπάνιας είναι η πρωτοβουλία «σε θέλω… online» με την οποία οι ταξιδιώτες μπορούν να ενθαρρύνουν τα ξενοδοχεία που αγαπήσανε να αρχίσουν να χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο.

Πέρα από όλες τις άλλες σκέψεις γύρω από την πρωτοβουλία – όπως τη χρησιμότητα, τη θετική δράση, την ενημέρωση των ξενοδόχων, την ευκαιρία για ευγενική υπενθύμιση και την αποφυγή της κλασσικής γκρίνιας – υπήρχε και το όμορφο συναίσθημα της προσωπικής επαφής που θέλαμε να δημιουργήσουμε. Την αίσθηση δηλαδή ότι ο ταξιδιώτης ξόδεψε χρόνο, το σκέφτηκε, σημείωσε κάτι και το άφησε χειροπιαστό στο ξενοδοχείο που πέρασε τις διακοπές του.

Για να ενδυναμώσουμε αυτό το δεσμό μεταξύ ταξιδιώτη και ξενοδόχου σχεδιάσαμε την καρτούλα feedback – που δεν θα ήταν τόσο όμορφη, έστω κι αν το λέμε εμείς οι ίδιοι, αν δεν είχε πιάσει το πενάκι του ο Λευτέρης Κουλώνης. Εφόσον τυπώσει την καρτούλα, ο ταξιδιώτης μπορεί να σημειώσει τί θα προτιμούσε σε επίπεδο ψηφιακών υπηρεσιών (π.χ. να κλείσει δωμάτιο online ή να βρει φωτογραφίες στο flickr) και αφήσαμε χώρο και για άλλες σημειώσεις (π.χ. τί ήταν όμορφο στο ξενοδοχείο). Η καρτούλα λοιπόν που την αφήνει ο ταξιδώτης στο ξενοδοχείο είναι μία χειροπιαστή υπενθύμιση του δεσμού μεταξύ φιλοξενούμενου και ξενοδόχου, μία ευκαιρία για τον ταξιδιώτη να σημειώσει τις προτιμήσεις του και για τον επαγγελματία του τουρισμού να τις «πιάσει» στο χέρι του.

Οι ψηφιακές υπογραφές, τα e-mails, τα μηνύματα online, έχουν όλα τα θετικά τους. Αλλά καμιά φορά, η κίνηση που γίνεται στον «πραγματικό» κόσμο έχει κι αυτή τη δική της αξία.

* Η Σοφία Γκιούσου και ο Μανώλης Μαυραντωνάκης είναι οι δύο άνθρωποι πίσω από τη SoMaFusion, μία εταιρία χάραξης πολιτικής και ψηφιακών επικοινωνιών με ειδίκευση στο χώρο του τουρισμού. Πρόσφατα ξεκίνησαν την πρωτοβουλία «σε θέλω… online» που απευθύνεται σε Έλληνες ταξιδιώτες και ξενοδόχους.


Guest:

This website uses cookies.