X

Το Programmatic Buying στην αγορά των Digital Ads

Το programmatic buying είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα πιο πολυσυζητημένα trends στο χώρο του digital. Βασικό χαρακτηριστικό των programmatic αγορών είναι η αυτοματοποιημένη και άμεση επένδυση σε ψηφιακό διαφημιστικό υλικό. Εν έτη 2015, οι programmatic αγορές έχουν τον πρώτο λόγο στο χώρο της διαφήμισης και όχι μόνο.

Στην Αμερική ο τομέας του λιανικού εμπορίου μεσουρανεί στην πρώτη θέση των βιομηχανιών ως προς το ποσοστό των δαπάνων σε programmatic αγορές και digital media. Βάσει στατιστικών, μέσα στο 2015 ο χώρος του λιανικού εμπορίου θα αποτελέσει το ένα τέταρτο των programmatic αγορών με τις δαπάνες να σταματάνε στα 3,71 δις δολάρια με το κλείσιμο του έτους.


Καθώς οι επενδύσεις για ψηφιακό διαφημιστικό υλικό ανεβαίνουν με ξέφρενους ρυθμούς, την ίδια στιγμή, εταιρείες επιχειρούν να δημιουργήσουν μια αγορά με αυτό το υλικό. Η δημιουργία του συγκεκριμένου market θα παίξει σημαντικό ρόλο στο να προσελκύσει περισσότερο κοινό στον τομέα της αγοράς της διαφήμισης και να κερδίσει την εμπιστοσύνη των υποψήφιων αγοραστών όσον αφορά τις τιμές, καθώς η τιμολόγηση των ψηφιακών διαφημίσεων εξακολουθεί να παραμένει ένα ερωτηματικό.

Μερικές από τις εταιρείες στο χώρο του programmatic buying είναι οι εξής:

• AdFin
• Mass Exchange
• MediaGamma Pushing


Όπως έγινε και με το πετρέλαιο, η τιμή των digital ads θα ανέβει με την πάροδο του χρόνου. Οι συγκεκριμένες εταιρείες παρέχουν στους αγοραστές των διαφημίσεων μια λίστα με τις καλύτερες τιμές, έτσι ώστε οι αγοραστές να “κλειδώσουν” τις διαφημίσεις που θα αγοράσουν προτού ανέβει η τιμή τους. Με αυτόν τον τρόπο είναι κερδισμένες και οι εταιρείες οι οποίες κάνουν προπώληση των digital ads.

Στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού φαίνεται πως η Αμερική αποτελεί την πλειοψηφία των programmatic αγορών παγκοσμίως. Παρόλα αυτά, ο όρος “Programmatic Buying” μπορεί να έχει κερδίσει σημαντικό έδαφος στο χώρο της ψηφιακής διαφήμισης, παρόλα αυτά βρίσκεται σε ένα αρκετά πρώιμο στάδιο. Όπως προαναφέραμε, η δημιουργία εταιρειών που θα παρέχουν τη δυνατότητα στους διαφημιστές είναι ένα σημαντικό βήμα στην εξέλιξη του programmatic buying απομακρύνωντας τον φόβο της οικονομικής απάτης και ενθαρρύνοντας τους διαφημιστές να προχωρούν ολοένα και περισσότερο σε programmatic αγορές.

John Kavvadias: Ο Γιάννης Καββαδίας σπούδασε Marketing στην Αγγλία, όπου έχει λάβει τον τίτλο του Master of Science. Έχει αποκτήσει επαγγελματική εμπειρία σε Αθήνα και το Λονδίνο σε εταιρείες FMCG. Άρχισε την ενασχόληση του με το ψηφιακό μάρκετινγκ, στη Socialab.

This website uses cookies.