X

Έρευνα: Οι νέοι απομακρύνονται από την τηλεόραση

Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen σε μεγάλα αμερικάνικα κανάλια, παρατηρείται πως η παραδοσιακή τηλεόραση έχει αρχίσει να χάνει ένα σημαντικό ποσοστό του κοινού της όσον αφορά τις πιο νεαρές ηλικίες.  Αναλυτικότερα, η έρευνα έδειξε πως στο κοινό που ανήκει στο ηλικιακό group 18-49 χρονών υπάρχει κατακόρυφη μείωση τηλεθέασης, της τάξεως του 25% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Αυτό συμβαίνει γιατί πλέον οι νέοι δαπανούν όλο και λιγότερο χρόνο για να δουν τηλεόραση. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα το κοινό 12-17 χρονών ξοδεύει σήμερα 15 ώρες τη βδομάδα για να παρακολουθήσει το πρόγραμμα της τηλεόρασης, σε αντίθεση με 4 χρόνια πίσω (2011) που αφιέρωνε τουλάχιστον 25 ώρες τη βδομάδα. Παρόμοιες μειώσεις φαίνονται και στα υπόλοιπα ηλιακά groups (18-24 και 25-34), όπως μπορείτε να δείτε στο διάγραμμα παρακάτω:

Όταν οι millenials ερωτήθηκαν τι κάνουν στη θέση των ωρών που κάποτε έβλεπαν τηλεόραση, απάντησαν τα εξής:

  • Βλέπουν τις αγαπημένες τους σειρές και βίντεο στο ίντερνετ, είτε σε free είτε σε on-demand κανάλια.
  • Βλέπουν video σε mobile και tablet, μέσω των apps των Facebook, YouTube και άλλων social media.

Μάλιστα σε μία άλλη έρευνα που διεξήγαγε πάλι η Nielsen σε συνεργασία με το Facebook, αποδείχθηκε πως αν ένας marketer/advertiser επιθυμεί να στοχεύσει στην καμπάνια του τους millenials, είναι πιο πιθανό να τους «πετύχει» στo Facebook και σε άλλα social media, παρά μέσα από τηλεοπτικά διαφημιστικά. (Η έρευνα είναι διαθέσιμη στο επίσημο blog του Facebook)

Για την ακρίβεια, τα ευρήματα δείχνουν πως σε ένα τυπικό μήνα τα τηλεοπτικά ads μπορούν να «φτάσουν» μόνο το 12,2% των millenials (έχοντας συμπεριλάβει τα top 10 tv networks της Αμερικής), ενώ μόνο μέσω Facebook μπορεί κανείς να «φτάσει» το 14,2% των millenials.

Συνοψίζοντας λοιπόν, το Facebook γίνεται ολοένα και πιο σημαντικός παίκτης στον κλάδο της διαφήμισης. Ειδικά, όταν παρατηρείται πως έχει ένα τόσο μεγάλο και αφοσιωμένο κοινό, αναφερόμενοι κυρίως στις νεαρές ηλικίες, ο γίγαντας των social media προτείνεται να αξιοποιείται στις καμπάνιες με αυτό το target group.

Από την άλλη, σίγουρα και η παραδοσιακή τηλεόραση συνεχίζει να έχει το δικό της σταθερό κοινό, αλλά σύμφωνα με τα ευρήματα των ερευνών το ποσοστό του κοινού που στρέφεται στα ψηφιακά μέσα για ενημέρωση και ψυχαγωγία συνεχώς αυξάνεται.

 

Mara Havaki: Η Μάρα κατά τη διάρκεια των σπουδών της στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ανακάλυψε τη δυναμική που κρύβει ο κλάδος του Marketing. Μετά την αποφοίτησή της, την κέρδισε ολοκληρωτικά ο χώρος του digital, στον οποίο και δραστηριοποιείται έκτοτε. Τα τελευταία δύο χρόνια εργάστηκε στη Socialab ως Marketing & PR Manager, ενώ παράλληλα είχε αναλάβει και την αρχισυνταξία του Suit.gr.

This website uses cookies.