X
    Categories: Opinion

Report Spam!

Ήμουν κάποτε πολύ μεγάλος υποστηρικτής των newsletters. Για ένα διάστημα μάλιστα είχα αναλάβει και το μηνιαίο newsletter μιας εταιρίας δημιουργίας websites.

Μου πήρε ένα τετράμηνο, αλλά πλέον έχω διαγραφεί από σχεδόν όλα γιατί ό,τι θέλω το παρακολουθώ μέσω Google Reader. Παραμένω εγγεγραμμένος μόνο σε κάποια newsletters που έχουν χαρακτήρα έκτακτων νέων καθώς και σε δύο ακόμα που δεν δίνουν RSS feeds.

Τα υπόλοιπα «ενημερωτικά» που μου έρχονται είναι απλώς spam.

Εταιρείες και πρόσωπα τα οποία δεν έχω επιλέξει να με ενημερώνουν και θέλουν να μου στέλνουν email δίνοντας μου την επιλογή να διαγραφώ (opt out) είναι απλώς spam. Συχνά δε, ο μηχανισμός διαγραφής δεν είναι ιδιαίτερα user-friendly. *

Αφού λοιπόν εκείνοι επιλέγουν να με ενοχλήσουν, τότε επιλέγω κι εγώ να τους ενοχλήσω παραπάνω. Αντί να διαγραφώ με το δικό τους μηχανισμό, κάνω κλικ στο χρηστικότατο κουμπί “Report Spam” που υπάρχει στο Gmail (αντίστοιχο υπάρχει και σε άλλους mail providers).

Αυτό φροντίζει να εξαφανίσει το email τους από μπροστά μου αλλά και παράλληλα να φροντίσει να μη μου ξαναεμφανίσει email από αυτόν τον αποστολέα.

Πολύ πιο σημαντικό όμως είναι ότι υπολογίζει την ψήφο μου για το ότι emails με παρόμοιο περιεχόμενο (παρόμοια links, εικόνες, αναφορές σε προϊόντα, κείμενα, brands) μάλλον είναι spam. Αν κάνουν κάτι παρόμοιο και άλλοι χρήστες για αυτό το email τότε το Gmail με τη μέθοδο του crowdsourcing ουσιαστικά καταλαβαίνει ότι μάλλον θα πρέπει να φιλτράρει αυτό και άλλα παρόμοια emails από όλους τους χρήστες του.

Εν ολίγοις, όσο πιο πολλούς παραλήπτες έχει κάποιος στέλνοντας ένα email που ο άλλος δεν ζήτησε, τόσο πιο πολλοί θα το flagάρουν ως spam. Κατ’ επέκταση τόσο πιο πολλοί δε θα δούνε ποτέ το επόμενο email του, καθώς το gmail θα το φιλτράρει!

Spam away!

* Πολλές φορές μάλιστα, αντί να δώσουν link σε site για διαγραφή, δίνουν link για email το οποίο πρέπει να έχει subject με τη λέξη unsubscribe για να με διαγράψουν. Αυτό είναι προβληματικό γιατί για κάποια domains, έχω ένα catch-all filter που σημαίνει ότι εκείνοι μπορεί να στέλνουν στο george@suit.gr αλλά εμένα να μου έρχεται στο the@suit.gr, άρα να μη μπορώ να τους απαντήσω από το george@suit.gr απ’ το οποίο πρέπει να απαντήσω για να με διαγράψουν. Αν δουλεύει ο μηχανισμός διαγραφής τους, που πολύ συχνά δε λειτουργεί.


George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Εμένα μου έστειλαν newsletter από κόμμα (οκ είχα εγγραφεί παλαιότερα και τώρα ξεκίνησαν να στέλνουν newsletter), το οποίο δεν περιείχε link για να διαγραφείς αυτόματα, παρά ένα μήνυμα στο τέλος του newsletter: "Για να διαγραφείτε στείλτε email με subject "Delete" στην τάδε διεύθυνση".

  • Έχεις δίκιο και έχουμε την ίδια άποψη. Το πρόβλημα είναι ότι πολλά newsletter που έχεις γραφτεί πολλοί χρήστες τα μαρκάρουν μετά από καιρό σαν spam αντί για να κάνουν unsuscribe (Γω για newsletter χρησιμοποιώ το feedburner) . Παρόλα ταύτα κάποιοι "marketers" δεν συμφωνούν http://ht.ly/1UPdn
    Το blog σου έχει γαμάτη θεματολογία :)

  • Thanks Karp! Ενδιαφέρον άρθρο και αξίζει μια πλήρη ανάλυση και απάντηση.

  • Do_not_reply@goldenbrands.gr με έπιξαν σε mails τόνους κάθε μέρα με 1 μόλις επίσκεψη στην σελίδα τουςκαι φυσικα διαγράφηκα . αλλα γιατί τόσα mails?

This website uses cookies.