X

Θες να δεις αποτέλεσμα; Άρχισε να πληρώνεις!

Αν επιθυμείτε να μετατρέψετε τα social media σε πηγή εσόδων για την εταιρεία σας, τότε θα πρέπει να πάρετε την απόφαση να αρχίσετε να πληρώνετε και εσείς.

Για  να γίνει αυτό πρέπει προηγουμένως να κατανοήσουμε το πόσο σημαντική είναι η προσφορά των social media για το ROI (Return On Investment) μιας επιχείρησης. Πρόσφατα, σύμφωνα με την έρευνα του The CMO Survey, το  40% των CMOs δηλώνουν πως τα social media υστερούν σε σχέση με τις υπόλοιπες ενέργειες marketing μιας επιχείρησης και, ακόμη, μόνο το 11,5% δηλώνουν πως μπορούν να αποδείξουν πρακτικά τον αντίκτυπο που τα social media έχουν στην επίδοση μιας εταιρείας. Στην πραγματικότητα, το να αποδείξεις  τον αντίκτυπο των social media είναι κάπως παραπλανητικό όταν μάλιστα δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι στόχοι από πλευράς εταιρείας και δεν υπάρχει και μια καθαρή στρατηγική μέτρησης των αποτελεσμάτων αυτών.

Συνεπώς, το να δημιουργείς μόνο περισσότερο διασκεδαστικό και ελκυστικό περιεχόμενο στο Facebook ή να tweetάρεις σε μεγαλύτερο βαθμό δεν πρόκειται να βοηθήσει την επιχείρησή σου αν δεν πληρώσεις ώστε να ενισχύσεις τα οργανικά αποτελέσματα των δημοσιεύσεών σου. Η μεγαλύτερη απόδειξη αυτού είναι το γεγονός πως το Facebook, εδώ και καιρό, και το Instagram, πιο πρόσφατα, δεν λειτουργούν με μια απλή χρονολογική σειρά στις δημοσιεύσεις τους αλλά με βάση έναν αλγόριθμο που επιβεβαιώνει ότι τα μέσα αυτά λειτουργούν καθαρά με βάση την μεγιστοποίηση των κερδών των μετόχων τους. Παρακάτω ακολουθεί ένας ενδεικτικός πίνακας στο άρθρο του Jay Baer που επιβεβαιώνει ότι όσο τα οργανικά αποτελέσματα στο Facebook μειώνονται, τόσο ανεβαίνει η αξία των μετοχών του Facebook. Συγκεκριμένα, ενώ τα οργανικά αποτελέσματα του έπεσαν από 12% σε 6%, η τιμή της μετοχής του Facebook σκαρφάλωσε από 50 σε 70 δισεκατομμύρια δολάρια.

Φυσικά, δεν φτάνει απλώς να πληρώνεις για να κερδίσεις το λεγόμενο ROI αλλά και να ακολουθείς μια στρατηγική social media η οποία θα συνάδει και με όλες τις υπόλοιπες ενέργειες marketing της εταιρείας. Επίσης, θα πρέπει να διασφαλίζετε ότι το promoted content που προβάλετε, σας οδηγεί σε landing pages και σε σελίδες που να μπορούν να αποφέρουν κέρδη. Ακόμη, θα πρέπει να χρησιμοποιείτε πλατφόρμες analytics και βάσεις δεδομένων ώστε να παρακολουθείτε από πού προέρχονται οι περισσότεροι πελάτες σας με στόχο να τους επαναπροσεγγίσετε, ενδεχομένως και με άλλους τρόπους. Με το κατάλληλο budget και τη κατάλληλη στρατηγική social media είναι πολύ πιθανό να έχετε τα επιθυμητά κέρδη.

Τα οργανικά αποτελέσματα δεν έχουν χάσει τελείως την “δύναμή” τους. Παρόλα αυτά, χωρίς επαρκές budget, μειώνονται και οι πιθανότητες να φτάσει το περιεχόμενο που θέλετε να προβάλετε, στο κοινό σας. Το ίδιο φαίνεται να συμβαίνει και στα άλλα μέσα πέρα από το Facebook, όπως το Twitter και το Instagram (που πρόσφατα υιοθέτησε κι αυτό την χρήση αλγόριθμου στο Newsfeed). Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι ακόμα και χωρίς “boost” τα Facebook posts, tweets κλπ. αποτελούν σημαντικό μέσο επιρροής και διαμόρφωσης αντιλήψεων γύρω από το brand και το ίδιο το  προϊόν σας.

Τέλος, θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι αν επιθυμείτε να αυξήσετε τα έσοδα σας από τα social media θα πρέπει να πρώτα να δαπανήσετε και εσείς κάποια χρήματα. Επιπλέον, θα πρέπει όλες οι social media ενέργειες σας να είναι ολοκληρωμένες και συγχρονισμένες και με τις υπόλοιπες ενέργειες marketing. Διαφορετικά, ενώ το περιεχόμενο που προβάλετε ενδεχομένως να είναι πολύ ενδιαφέρον, θα περιοριστείτε στο να το δει μόνο ένα μικρό μέρος του κοινού σας.

Συνοψίζοντας…

Fundamentally, Facebook cares about THEIR business, not about YOUR business.

 

Evangelos Tsirkas: Ο Βαγγέλης σπούδασε Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και συνέχισε το Μεταπτυχιακό του στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα Marketing and Communication, Specialization in International Marketing. Κατά την διάρκεια του Μεταπτυχιακού του ανέπτυξε δεξιότητες, γνώσεις και εμπειρία γύρω από την διεθνή Στρατηγική Marketing. Είναι ένα άτομο με έντονο ενδιαφέρον γύρω από τον χώρο της επικοινωνίας και τώρα εργάζεται ως Digital Account Executive στην Socialab.

This website uses cookies.