X

Και το πιο πολύτιμο brand του 2016 είναι…

Μετά από μία σύντομη παύση, στην οποία ελπίζουμε να απολαύσατε τις καλοκαιρινές σας διακοπές, είμαστε και πάλι κοντά σας!

Κάθε χρόνο, εδώ και 11 χρόνια, η πολυεθνική εταιρία έρευνας αγοράς και επικοινωνίας Millward Brown, δημοσιεύει ένα report (The BrandZ study) όπου κατατάσσει τα 100 πιo “πολύτιμα” brands του κόσμου για την χρονιά που πέρασε. H Millward Brown, λοιπόν, έχει μελετήσει πάνω από 100.000 brands σε περισσότερες από 50 χώρες και στις έρευνές της έχουν συμμετάσχει σχεδόν 3.000.000 καταναλωτές. Εφαρμόζοντας μια μεθοδολογία που υπολογίζει τα tangible και τα intangible assets της επιχείρησης, καταλήγει στην εκτίμηση της συνολικής αξίας των brands. Τα κορυφαία αποτελέσματα για το 2016 φαίνονται παρακάτω:

Τα τελευταία 10 χρόνια η μάχη της κορυφής δίνεται από 2 εταιρίες: Google και Apple, οι οποίες πήραν τα ηνία από την Microsoft που ήταν πρώτη το 2006. Φέτος την κορυφή επανέκτησε η Google με εντυπωσιακή άνοδο στην αξιολόγηση του brand της (+32%) καθώς η Apple εμφάνισε μείωση 8%. Η Microsoft παρέμεινε σταθερή στην 3η θέση.

Εντυπωσιακή άνοδο είδαμε από την Amazon και το Facebook αφού οι 2 εταιρίες αναρριχήθηκαν 7 ολόκληρες θέσεις και η αξία του brand τους αυξήθηκε κατά 59% και 44% αντίστοιχα. Φέτος μπήκαν και oι δύο για πρώτη φορά στην πρώτη δεκάδα.

Γιατί;

To Facebook έκανε πολλές στρατηγικές κινήσεις μέσα στην χρονιά που μας πέρασε, βελτιώνοντας σημαντικά την διαφημιστική του πλατφόρμα και επιτρέποντας στους publishers να ανεβάζουν original content στις σελίδες τους. Η Amazon βελτίωσε σημαντικά το δίκτυο διανομής της και άρχισε να δημιουργεί δικό της content.

Αντίστοιχα, και όπως δηλώνει ο David Roth, CEO της θυγατρικής της MIllward Brown που διεξάγει την έρευνα, “The brands that thrive, regardless of sector, are those that behave like challengers and and adopt disruptor models and mindsets. They’re shaking up other categories with innovation that goes beyond new products or technologies, transforming the way a service is delivered, enhancing the consumer experience or changing a format”.

Αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των brand που είχαν την μεγαλύτερη αύξηση στην αξία τους φέτος. Και βλέπουμε πως οι εταιρίες τεχνολογίας τα πήγαν εξαιρετικά και αυτή τη χρονιά σε αυτόν τον τομέα.

Χαρακτηριστικό είναι πως ακόμα ένα brand, τα Starbucks, που δεν δραστηριοποιείται στον τομέα της τεχνολογίας και που εμφάνισε τεράστια αύξηση στην αξία του (+49%, +8 θέσεις), το πέτυχε επενδύοντας στη δυναμική που δίνει το διαδίκτυο με το e-commerce.

Τα αποτελέσματα είναι πολύ ενδιαφέροντα και μπορείτε να έχετε πλήρη πρόσβαση εδώ και να δείτε την πλήρη ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας καθώς και στοιχεία για την μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την κατάταξη, αλλά και insights για την παγκόσμια αγορά.

 

Nontas Karavias: Ο Νώντας εργάστηκε για 4 χρόνια σε φαρμακευτική βιομηχανία αλλά συνειδητοποίησε πως η δυναμικότητα και οι ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει ο χώρος του digital marketing είναι αυτά που του δίνουν το κίνητρο να δημιουργήσει. Πλέον είναι ο Media Manager στη Socialab και παράλληλα κάνει το μεταπτυχιακό του Marketing στο ALBA Graduate Business School.

This website uses cookies.