X
    Categories: Facebook

Ποιός φοβάται το Facebook;

«Ποιος φοβάται το Facebook;», για να παραφράσω τον τίτλο του γνωστού θεατρικού «Ποιος φοβήθηκε την Virginia Wolf;»

Ε, λοιπόν το Google φοβάται. Και όπως φαίνεται, θα συνεχίσει για πολύ να φοβάται το Facebook! Στο Mashable, βρήκα κάποια πολύ ενδιαφέρονται στατιστικά στοιχεία που αφορούν στα social media.

Σε άρθρα των Ben Parr και Stan Schroeder, και σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που δημοσίευσε η Nielsen, ο μέσος χρόνος που αφιερώνει ο μέσος Αμερικανός internet χρήστης στο Facebook ξεπερνάει κατά πολύ τον χρόνο που περνάει στο Google, Yahoo, Wikipedia, You Tube και Amazon μαζί!  Εντυπωσιακό, δεν βρίσκετε;

Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι το πόσο πολύ έχει αυξηθεί αυτός ο χρόνος κατά το τελευταίο εξάμηνο – και πάντα μιλάμε για στοιχεία που αφορούν στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα πάντα με την Nielsen, τον Ιούνιο του 2009 ο μέσος Αμερικανός ξόδευε 4 ώρες και 39 λεπτά τον μήνα στο Facebook.  Ο χρόνος αυτός τον Ιανουάριο του 2010 ξεπέρασε τις 7 ώρες.  Οι αντίστοιχες ώρες ήταν για Google 1:23, Yahoo 2:09, You Tube 1:02, Microsoft Bing 1:35, Wikipedia 0:15 και Amazon 0:22.  Αν προσθέσουμε όλους αυτούς τους χρόνους μαζί, δεν έχουμε το σύνολο του Facebook.

Τώρα σύμφωνα με την comScore (internet ratings), το Facebook προηγείται και στον συνολικό χρόνο που ξοδεύουν το σύνολο των web users μέσα στο site.  Πιο συγκεκριμένα, τον Αύγουστο του 2010, οι Αμερικανοί web users αφιέρωσαν 41.1 εκατομμύρια λεπτά στο Facebook σε σχέση με 39.8 εκατομμύρια που ξόδεψαν σε όλα τα site του Google, συμπεριλαμβανομένου και του You Tube.

Τα νούμερα αυτά φαντάξουν ακόμη πιο εντυπωσιακά, αν αναλογιστούμε ότι κατά τον Ιούλιο του 2010, το Facebook ξεπέρασε σε επισκεψιμότητα το Yahoo.  Συνεπώς δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το Facebook ξεπέρασε τους 500 εκατομμύρια χρήστες τον Ιούλιο του 2010.

Ύστερα από αυτά τα νούμερα, αναρωτιέται κανείς, πόσο περιθώριο για ανάπτυξη έχει ακόμη το Facebook σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο Mark Zuckerberg (Facebook CEO) προβλέπει ότι η βάση του site μπορεί να φτάσει το 1 δισεκατομμύριο χρήστες, αν αναλογιστούμε την ανάπτυξη χωρών όπως η Κίνα και η Ρωσία.

Φυσικά τα παραπάνω στατιστικά αφορούν μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, και η εικόνα σε παγκόσμιο επίπεδο είναι ακόμη θολή.  Το σίγουρο όμως είναι ότι η Google θα έχει μεγάλη δυσκολία να «αρπάξει χρόνο» από το Facebook.

Θα βιαστείτε ίσως κάποιοι να αντικρούσετε τα παραπάνω στοιχεία λέγοντας ότι η στατιστική είναι η τέχνη που χρησιμοποιεί κάποιος για να παρουσιάσει την πραγματικότητα όπως τον συμφέρει!  Και ακόμη – ακόμη ότι συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα όταν συγκρίνουμε ένα social media site (Facebook) με μια πλατφόρμα αναζήτησης (Google) και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (Amazon).

Θα έρθω να συμφωνήσω με όλους σας αλλά και να διαφωνήσω ταυτόχρονα! Γιατί αυτό που προσωπικά κρατάω από αυτά τα νούμερα είναι ότι το Facebook παίζει δυνατά, δημιουργεί social buzz και απασχολεί την κοινή γνώμη, τους χρήστες και τους επαγγελματίες του χώρου. Με λίγα λόγια τους πάντες!

Σύμφωνα με το άρθρο του Adam Ostrow στο Mashable, οι δυνατοί των social media θα εξακολουθήσουν να κρατούν τα ινία για την επόμενη πενταετία!  Το Facebook έχει μια τεράστια βάση μελών με την μεγαλύτερη δημογραφική ποικιλία που καταγράφηκε ποτέ σε social media, και θεωρείται πλέον μια de facto login service στο web.

Προσωπικά, θα χαρώ πολύ αν βρεθεί κάποιος ή κάτι που θα μπορέσει να αφαιρέσει την πρωτοκαθεδρία του Facebook.  Αυτό θα σημαίνει ότι στον χώρο των social media θα έχουμε μια νέου είδους επανάσταση και έτσι ακόμη περισσότερα βλέμματα θα στραφούν στον χώρο! Κι εμείς οι fans των social media θα τρίβουμε τα χέρια μας!

Όμως μέχρι τότε … Long live Facebook!


Vasso - Anna Demenega: Η Βάσω έχει εργαστεί 13 χρόνια στο χώρο των πωλήσεων σε πάροχο κινητής τηλεφωνίας, είναι fan του social media marketing και του social buzz!

This website uses cookies.