X

“Και γιατί να μη χειριστούμε μόνοι μας τα social media;”

«Και γιατί να μη χειριστούμε μόνοι μας τα  social media;»
Ίσως η πρώτη ερώτηση που ακούγεται στις παρουσιάσεις που καλούνται οι επαγγελματίες του χώρου να την απαντήσουν, άλλοτε επιτυχημένα, άλλοτε… όχι και τόσο.

Δεν είμαι σίγουρος αν η ερώτηση αυτή πηγάζει από την προσπάθεια των εταιριών για cost saving ή από την εικόνα που έχουν για το πόσο εύκολα είναι να χειρίζεσαι ένα brand στα social media  (και για τη συμβολή των ενεργειών στην ανάπτυξη του brand, την αποτελεσματικότητα, …)

Σε κάθε περίπτωση, η διαχείριση ενός  brand είναι λίγο πιο σοβαρή υπόθεση από ότι νομίζουμε οι περισσότεροι. Το σίγουρο είναι ότι κανένας δε ξέρει καλύτερα το brand του από τον ίδιο τον brand manager αλλά ας μη ξεχνάμε ότι η επικοινωνιακή διαχείριση, ανέκαθεν γινόταν από ειδικούς (διαφημιστές, επικοινωνιολόγους, υπευθύνους δημοσίων σχέσεων).

Σημασία δεν έχει μόνο το “τι” αλλά και το “πως”. Πως τοποθέτησε, πως μιλάς, πως απαντάς…  Η ορθή διαχείριση του λόγου και οι επικοινωνιακές ικανότητες είναι σημαντικοί παράγοντες για τη δουλειά αυτή.

Αλλά ας δούμε τα πράγματα λίγο καλύτερα…
Community management σημαίνει χρόνος. Χρόνος αφιερωμένος σε συγκεκριμένα tasks, 12 ώρες την ημέρα, 7 μέρες την εβδομάδα. Οι fan pages,  blogs, accounts… υπάρχουν 24 ώρες την ημέρα, και τα Σαββατοκύριακα. Και είναι δυναμικά. Συμβαίνουν πράγματα, αναρτώνται  posts, γίνονται ερωτήσεις… και άρα πρέπει να υπάρχει έλεγχος.

Ο κάθε brand manager έχει διαφορετικό και επιφορτισμένο job description με αποτέλεσμα, αν καταλήξει να διαχειρίζεται τα social media να μην αποτελούν αυτά την πρώτη προτεραιότητά του μέσα στην ημέρα.
Και για να προλάβω τη σκέψη σας, αν η όποια εταιρεία προσλάβει κάποιον να κάνει αποκλειστικά αυτή τη δουλειά, το σίγουρο είναι (και το δείχνει η εμπειρία) ότι πολύ σύντομα θα επιφορτιστεί και με άλλες ευθύνες και η κατάληξη θα είναι η ίδια όπως παραπάνω.

Ενδεικτική είναι η αγγελία για το τι καλείται να κάνει ο επαγγελματίας των social media. Νομίζετε ότι υπάρχει χρόνος να τα συμπεριλάβει κάποιος brand manager στην καθημερινότητά του (και τα Σαββατοκύριακα παρακαλώ…)

Community management σημαίνει ορθός λόγος. Το επικοινωνιακό ύφος, έχει μέγιστη σημασία. Δυστυχώς, στην περίπτωση της εσωτερικής διαχείρισης των social media υπάρχει ο φόβος η επικοινωνία να καταλήξει να είναι “political correct”. Το ύφος να γίνει περισσότερο “ξύλινο” και συμβατικό, και όχι αυτό που αρμόζει στο αντίστοιχο μέσο και τους ακροατές/ χρήστες. Διαφορετικά μιλάς σε σε μια συγκέντρωση μετόχων και διαφορετικά γράφεις ένα post στο facebook ή στο twitter. Διαφορετικό είναι το ύφος των κειμένων σε ένα corporate site και διαφορετικό στο blog.

Αφήστε την επικοινωνία στους ειδικούς αλλά  παράλληλα συνεργαστείτε στενά μαζί τους. Δημιουργήστε Q&As για κάθε ενδεχόμενο και αφήστε τους συνεργάτες σας να κάνουν τη δουλειά τους όπως την ξέρουν καλύτερα. Δημιουργείστε ένα δίαυλο επικοινωνίας με τον community manager και διοχετεύστε πληροφορίες

Εκείνος/η ξέρει τι θα κάνει. Hell, πληρώνεται για αυτό….

George Anastasakis: Ο Γιώργος Αναστασάκης είναι έμπειρο στέλεχος της διαφημιστικής αγοράς και τώρα δραστηριοποιείται στο χώρο του digital marketing και των social media.

This website uses cookies.