X

Γιατί είναι σημαντικό το UΧ για το SEO?

Αν θέλουμε να απαντήσουμε στο «Γιατί είναι σημαντικό το UX για το SEO», θα πρέπει αρχικά να αναρωτηθούμε αν ένα website βγαίνει online για τις μηχανές αναζήτησης ή για τους χρήστες.

Ιδανικά θα έπρεπε και για τους δύο, αλλά είναι αρκετοί εκεί έξω που προσπαθούν να ξεκλειδώσουν τον πολύπλοκο αλγόριθμο της Google.

Μήπως θα πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τους στόχους μας;

Η Google δίνει μεγαλύτερη προσοχή στην εμπειρία του χρήστη της ιστοσελίδας σας από όσο νομίζετε. Στην πραγματικότητα, το landing page experience είναι εδώ και καιρό ένας βασικός παράγοντας για την κατάταξη των διαφημίσεων στο AdWords.

Κατά τη Google: « Το Landing page experience αναφέρεται στο πόσο καλή εμπειρία θα έχει κάποιος όταν πλοηγείται σ ’αυτή τη σελίδα»

Ποιες όμως είναι οι μεγαλύτερες επιπτώσεις του UX στο SEO;

  1. Οι σελίδες με ελάχιστο περιεχόμενο, γνωστές και ως thin content κατατάσσονται χαμηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησής. Αν υπάρχουν αρκετές τέτοιες σελίδες σε έναν ιστοτόπο, η Google μπορεί να μειώσει τη συνολική κατάταξη του website. Αν θέλουμε να το αξιοποιήσουμε αυτό θα πρέπει να εξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο ο χρήστης πλοηγείται και στη συνέχεια να τοποθετήσουμε το περιεχόμενο σε εκείνα τα σημεία της σελίδας, που θα δώσουν αξία στον επισκέπτη.
  2. Ο χρήστης θέλει να επισκεφτεί ένα website που θα απαντά στο ερώτημα του, αν αυτό δεν συμβεί, η Google μπορεί να το εντοπίσει αλγοριθμικά. Αν η απάντηση δεν είναι η επιθυμητή για τον χρήστη, θα έχει αρνητική επιρροή στο ranking του website. Επομένως, το να φέρουμε έναν χρήστη απλά στη σελίδα δεν εξασφαλίζει την επιτυχία, θα πρέπει να προσφέρουμε εξίσου ενδιαφέρον περιεχόμενο που απαντά ακριβώς στην αναζήτησή του. Και σε αυτή την περίπτωση ο στόχος μας θα πρέπει να είναι η κατανόηση της συμπεριφοράς των χρηστών και η αλληλεπίδρασή τους με το περιεχόμενο.
  3. Το βελτιωμένο UX μπορεί να επηρεάσει το SEO μέσω του sharing. Αν, για παράδειγμα, η ιστοσελίδα λαμβάνει 1 share για κάθε 1.000 επισκέψεις, κάνοντας μια ουσιαστική βελτίωση του UX, είναι εφικτό να ανεβάσουμε 1 share ανά 200 επισκέψεις. Αυτό θα αυξήσει κατά 5 φορές την επισκεψιμότητα της σελίδας. Γίνεται αντιληπτό ότι προσφέροντας καλή εμπειρία στους χρήστες, η σελίδα “ανταμείβεται” και αυτό έχει εμφανή αποτελέσματα τόσο στο ranking όσο και στα conversions.

Σίγουρα, η Google χρησιμοποιεί το UX ως παράγοντα κατάταξης, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι το καλό UX επηρεάζει θετικά κάθε μέρος του website και του marketing του, άρα και το SEO.  Γνωρίζοντας ποιος ακριβώς είναι ο χρήστης μας, μπορούμε να εντοπίσουμε τις ανάγκες του και να τις ικανοποιήσουμε. Αυτός με τη σειρά του θα παραμείνει στη σελίδας μας και θα γίνει πιο loyal.

Τώρα αν αναρωτιέστε αν υπάρχει το τέλειο user experience, ίσως εκπλαγείτε αν μάθετε πως δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Όπως όμως έχουμε ξαναπεί, υπάρχει ιδανικό UX για κάποιο website με συγκεκριμένους στόχους, σε κάποια συγκεκριμένη χρονική στιγμή και που έχει δημιουργηθεί ως ο καλύτερος συνδυασμός παραμέτρων.

Sofia Chalkidi: Η Σοφία τα τελευταία 4 χρόνια έχει εργαστεί ως web content manager και social media manager. Πέρασε ένα χρόνο ως marketing & communication manager σε Ελληνικό τεχνολογικό start-up, όπου ανακάλυψε το Usability και UX. Συνεχίζει την πορεία της στον τομέα του Digital Marketing προσανατολισμένη προς τον χρήστη!

View Comments (0)

  • Το user experience είναι από τα σημαντικότερα στοιχεία για τη google που επηρεάζει σημαντικά το seo δηλαδή τη κατάταξη ενός site και το βασικό κριτήριο που μετράει είναι ο χρόνος παραμονής του χρήστη στη landing page. Σε αυτό δίνει πληροφορίες στο Google analytics, γι'αυτό είναι καλό να το εγκαταστήσουμε στην ιστοσελίδα μας. Ένα άλλο κριτήριο είναι η πλοήγηση του χρήστη στις υπόλοιπες υποσελίδες.

This website uses cookies.