X

Στα χρόνια των social media αλγορίθμων

Τα social media είναι γνωστά ακόμα και σε άτομα που δεν γνωρίζουν να χειρίζονται καλά-καλά βασικές λειτουργίες του υπολογιστή. Φτιάχνεις λογαριασμό, συνδέεσαι, κάνεις φίλους και κατά έναν μαγικό τρόπο εμφανίζονται πάντα μπροστά σου πράγματα που σε ενδιαφέρουν. Αν πιστεύεις το τελευταίο, μάλλον δεν γνωρίζεις τι ακριβώς συμβαίνει στην αρχική σου σελίδα και πως την επηρεάζουν οι αλγόριθμοι.

Αλγόριθμοι, λοιπόν, των social media είναι ο τρόπος με τον οποίο ουσιαστικά λειτουργούν. Εάν έχεις παρουσία ως επιχείρηση σε αυτά είναι απαραίτητο να γνωρίζεις τον αλγόριθμο του εκάστοτε κοινωνικού δικτύου. Ας ρίξουμε μια καλύτερη ματιά λοιπόν στα τρία πιο διάσημα μέσα καθώς και το πως αυτά «τρέχουν».

Facebook

Είναι γνωστό πως το Facebook αποτελεί το πιο διάσημο μέσο κοινωνικής δικτύωσης για τους χρήστες και τις επιχειρήσεις. Πολλές επιχειρήσεις βασίζουν ολόκληρη τη στρατηγική digital marketing πάνω σε αυτή την πλατφόρμα.

Αυτό οδήγησε την εταιρία να δημιουργήσει έναν πιο πολύπλοκο αλγόριθμο για το newsfeed των χρηστών, προσθέτοντας μόνο το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει. Παλαιότερα τα posts εμφανίζονταν με χρονολογική σειρά ανάλογα με την ώρα δημοσίευσής τους. Στην προσπάθεια να περιοριστεί όμως το ενοχλητικό spam, δημιουργήθηκε ένας πραγματικά αποτελεσματικός αλγόριθμος.

Βάση αυτού, βελτιώνει το οργανικό reach των δημοσιεύσεων ανάλογα με το πόσο σχετικό είναι το περιεχόμενο της δημοσίευσης για τον κάθε χρήστη. Έτσι μπορεί να επιτύχει καλύτερο mix and match του περιεχομένου και του κοινού. Φυσικά πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας πως αυτός ο αλγόριθμος δεν επηρεάζει τα πληρωμένα promoted posts παρά μόνο τα οργανικά αποτελέσματα.

Προκειμένου να εκμεταλλευτείς τον αλγόριθμο θα πρέπει να δημιουργείς σχετικό και engaging περιεχόμενο για τους χρήστες σου, ώστε να διασφαλίσεις πως θα εμφανιστείς στην αρχική τους σελίδα.

Instagram

Προχωρώντας στο δεύτερο σημαντικό social media, το Instagram, καλό είναι να έχουμε στο νου μας πως πρόσφατα εξαγοράστηκε από τη Facebook οπότε είναι φυσιολογικό να δούμε μια παρόμοια λογική στον αλγόριθμο. Παλιότερα η πλατφόρμα διαμοιρασμού φωτογραφιών παρουσίαζε τα posts των «επαφών» με αυστηρά χρονολογική σειρά.

Πρόσφατα ανακοινώθηκε και εφαρμόστηκε η χρήση ενός πιο εξελιγμένου αλφορίθμου όπου «σπρώχνει» προς τα κάτω τις λιγότερο σχετικές δημοσιεύσεις για τον χρήστη. Αν και παρουσιάζει αρκετές ομοιότητες με τον αλγόριθμο του Facebook έχει μια πολύ σημαντική διαφορά. Δεν αποκρύπτει καμία δημοσίευση. Απλά τις μετακινεί έτσι ώστε το πρώτο 30% όπου θα δει ο χρήστης να είναι το πιο ενδιαφέρον.

Για άλλη μια φορά λοιπόν το μυστικό για να «ξεγελάσεις» αυτό τον αλγόριθμο είναι να ποστάρεις όσον το δυνατόν πιο σχετικό και ενδιαφέρον content για το κοινό σου έτσι ώστε να εμφανίζεται στις πάνω θέσεις του newsfeed.

Twitter

Τελευταίο από τα τρία πιο μεγάλα social media είναι το twitter. Αυτή η πλατφόρμα βασίζεται καθαρά στα οργανικά αποτελέσματα των posts καθώς δεν δίνει τη δυνατότητα πληρωμής για περισσότερη προβολή. Αυτό είναι που κάνει και τη διαφορά σε σχέση με τα δύο παραπάνω. Απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια να δημιουργήσεις σχετικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο. Ίσως θα ήταν καλύτερα να επικεντρωθείς στο engagement με τους χρήστες σου, καθώς ένα retweet θα αυξήσει κατά πολύ το reach σου. Πόσο μάλλον τα 100!

Κλείνοντας, είναι σημαντικό να γνωρίζεις πως «σκέφτεται» κάθε πλατφόρμα προκειμένου να εξασφαλίσεις την καλύτερη δυνατή οργανική απήχηση. Δεύτερο βήμα είναι να μάθεις τι αρέσει στο κοινό που σε ενδιαφέρει προκειμένου να τους προσφέρεις πιο σχετικό περιεχόμενο. Εάν σου φαίνεται δύσκολο ή αν οι προσπάθειές σου δεν έχουν το αποτέλεσμα που επιθυμείς δεν χρειάζεται να τα παρατήσεις. Μπορείς να απευθυνθείς σε ένα digital marketing agency όπου μπορούν να σου διαβεβαιώσουν το θετικό αποτέλεσμα.

 

Fotini Tzika: Η Φωτεινή είναι τελειόφοιτη του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το digital marketing ήταν το κομμάτι που την ενθουσίασε περισσότερο και την οδήγησε σήμερα να είναι Account Executive στη Socialab.

View Comments (0)

  • "Αυτή η πλατφόρμα (twitter) βασίζεται καθαρά στα οργανικά αποτελέσματα των posts καθώς δεν δίνει τη δυνατότητα πληρωμής για περισσότερη προβολή."?????

    • Καλησπέρα,

      Σε ευχαριστούμε για την παρατήρησή σου. Έχεις δίκιο το σχόλιο αυτό έχει μία παράλειψη με τον τρόπο που έχει διατυπωθεί, το παραπάνω ισχύει στην περίπτωση που θέλουμε να προωθήσουμε κάποιο tweet στα ελληνικά, χωρίς third party services.

      • Το twitter εδώ και κάποιο καιρό δίνει ΚΑΙ σε Ελληνικούς λογαριασμούς την δυνατότητα να ΔΙΑΦΗΜΙΣΟΥΝ τα tweets τους μέσα από την ίδια την πλατφόρμα του.

        • Καλησπέρα Αρσένη,

          Ισχύει αυτό που λες, αυτό που αναφέραμε εμείς είναι η γλώσσα του tweet. :)

This website uses cookies.