The New Stuff - Suit digital marketing

Marketers… καλωσορίστε το emoji-based targeting του Twitter!

Eleni Vogiatzi


Δημιουργήθηκαν από τον Shigetaka Kurita στα τέλη των ’90s, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά σε ιαπωνικά κινητά και απέκτησαν έντονη δημοφιλία όταν η Apple υποστήριξε τη χρήση τους στο πρώτο της iPhone.

Ο λόγος για τα emojis! Με μια πληθώρα από φατσούλες μέχρι κάθε λογής αντικείμενα, οχήματα, ποτά, φαγητά, τα emojis δίνουν τη δυνατότητα τόσο στους απλούς χρήστες όσο και στα brands να αλληλεπιδρούν εκφράζοντας συναισθήματα και πράγματα που δύσκολα εκφράζονται με ένα κείμενο. Αυτό είναι και το key point της ύπαρξης των emojis: η δυνατότητά τους να ενισχύουν το γραπτό λόγο, με τον ίδιο τρόπο που η γλώσσα του σώματος συμπληρώνει τον προφορικό.

Η επιτυχία τους μέχρι σήμερα έχει επισφραγιστεί από την παρουσία τους σε όλα σχεδόν τα social media που μπορεί κανείς να επικαλεστεί χωρίς να σκεφτεί ιδιαίτερα: Facebook, Instagram, Twitter, Viber, Whatsapp. Εκ πρώτη όψεως τα emojis είναι απλά χαριτωμένες φατσούλες. Οι Marketers βέβαια έχουν δει την ευκαιρία και το έχουν ήδη εκμεταλλευτεί σε καμπάνιες και online και offline.

emojis

Τώρα έχουμε το Twitter με μια νέα καινοτομία, το οποίο χθες, στις 17 Ιουλίου που είναι και η Παγκόσμια Ημέρα των emojis, λάνσαρε το emoji-based ad targeting. Σύμφωνα με αυτό, οι marketers θα μπορούν πλέον να αξιοποιούν στο έπακρο τα παιχνιδιάρικα εικονίδια, στοχεύοντας σε χρήστες οι οποίοι είτε έχουν δημοσιεύσει emojis στα tweets τους ή έχουν αλληλεπιδράσει με άλλα tweets που τα περιέχουν. Με το σκεπτικό αυτό, η τοπική πιτσαρία θα μπορεί πχ να στοχεύσει έναν χρήστη που δημοσιεύει ένα emoji πίτσας,  και να τον προσκαλεί σε  ένα λαχταριστό γεύμα της επιλογής του.

Γιατί να επιλέξουν οι marketers το emoji-based targeting;

Τα insights και οι αριθμοί υπονοούν πολλά για την αποτελεσματικότητα της χρήσης του emoji-based targeting από τους επαγγελματίες. Σύμφωνα με το emoji report του 2015, που δημοσιεύτηκε από την Emogi, φάνηκε ότι τα εικονίδια χρησιμοποιούνται από το 92% του online πληθυσμού, με το φύλο να αποτελεί παράγοντα μεγαλύτερης βαρύτητας σε σχέση με την ηλικία. Πιο συγκεκριμένα, το 78% των γυναικών κάνει συχνή χρήση των emojis αρκετές φορές την εβδομάδα, ενώ τo αντίστοιχο ποσοστό για τους άντρες ανέρχεται στο 60%.

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον προκαλεί και η διαπίστωση της έκθεσης ότι ο πιο συχνός λόγος που οι χρήστες εκφράζονται με τα emojis, είναι η ευκολία που τους παρέχεται στο να φανερώσουν με ακρίβεια το τι σκέφτονται, αλλά και στο να γίνουν οι σκέψεις τους κατανοητές από τους γύρω τους. Ο λόγος λοιπόν που κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα “happy” emoji σε ένα Facebook post δεν είναι αναγκαστικά πως θέλει να εκφράσει την “ευτυχία” του, αλλά απλά να εκφράσει ενδιαφέρον σε αυτό που μόλις είδε. Αυτό το συμπέρασμα φαίνεται να αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα, όταν οι χρήστες χρησιμοποιούν τα emojis όχι στις προσωπικές τους αναρτήσεις, αλλά στα reactions τους απέναντι σε κάθε είδους περιεχόμενο σε websites και social media, ακόμα και διαφημίσεις.

diagram

Όπως είναι ξεκάθαρο, οι χρήστες αλληλεπιδρούν μέσω θετικών emojis στις διαφημίσεις, όταν νιώθουν ότι το περιεχόμενο τους αφορά, όταν είναι ενημερωτικό ή σημαντικό για αυτούς και όταν πιστεύουν στο περιεχόμενο τους. Πιο συναισθηματικοί παράγοντες καταφυγής στα emojis ως αντίδραση σε διαφημίσεις, είναι η διάθεση των χρηστών να πουν τη γνώμη τους, η πρόκληση ανάμεικτων συναισθημάτων και τέλος η διαφορετικότητα του περιεχομένου σε σχέση με άλλες διαφημίσεις.

Συγκεκριμένα στο Twitter, πάνω από 110 δισεκατομμύρια emojis έχουν αναρτηθεί σε tweets από το 2014, και με το emoji-based targeting να τραβά το ενδιαφέρον από τώρα, οι marketers έχουν την ευκαιρία να δρομολογήσουν τα προσεχή πλάνα τους…

ΥΓ. Να περιμένουμε σύντομα αντίστοιχη κίνηση από το Facebook; Διαβάστε αυτό και αυτό, και βγάλτε τα συμπεράσματα μόνοι σας. Just sayin’…

Advertising · News · Online Marketing · Social Media · Viral

Content · digital marketing · future · News · Twitter

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management · e-Shops · Small Businesses

Alcohol Drinks · Beauty/ Cosmetics · Communications · E-shop/ Internet Site / Blog · Education · FMCG - Food · FMCG - Non food · Media · Technology · Tourism

Eleni Vogiatzi

Η Ελένη είναι απόφοιτη του τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΟΠΑ. Ενδιαφέρεται για οτιδήποτε σχετίζεται με Content Marketing, αφού της αρέσει να γράφει και να σχεδιάζει. Έχει ολοκληρώσει μια τρίμηνη πρακτική σε φαρμακοβιομηχανία και στο παρόν εργάζεται ως account executive στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting