The New Stuff - Suit digital marketing

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

Έρη Τσάκωνα


«Μήπως η επιχείρησή μου χρειάζεται νέα ιστοσελίδα; Πιστεύεις ότι ένας λογαριασμός στο Instagram θα βοηθούσε;» Αν απευθύνεις συχνά στους άλλους τις παραπάνω ερωτήσεις, ίσως ήρθε η ώρα να απαντήσεις κι εσύ σε μία συγκεκριμένη που θα μπορούσε μάλιστα να επανακαθορίσει τον βασικό στρατηγικό άξονα της επιχείρησής σου… «Μήπως θα έπρεπε να δημιουργήσεις μία digital branding στρατηγική για να αποκτήσεις μία online παρουσία που θα έχει συνοχή και θα δημιουργεί αξία στους πελάτες σου, δυνητικούς και υπάρχοντες;»

Τι είναι το digital branding;

Το ψηφιακό branding αποτελεί συνάρτηση των ενεργειών που πραγματοποιούνται με στόχο την οικοδόμηση ενός brand σε ψηφιακά μέσα. Το marketing επιδιώκει την κάλυψη των αναγκών αυτών μέσω προϊόντων ή υπηρεσιών. Από την άλλη πλευρά, το branding, πηγαίνει πέρα ​​από αυτό: πρόκειται για τη δημιουργία ενός brand που συνδέεται με το ακροατήριό του και φέρει μια σειρά αξιών.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το πως διαμορφώνεται η ταυτότητα του brand της επιχείρησής σου μέσα σε ένα digital «οικοσύστημα» επηρεάζεται από το online περιεχόμενο. Αυτό που δημιουργείς εσύ αλλά και των άλλων, δηλαδή το user generated: blog posts, ιστοσελίδες, eBooks, webinars, βίντεο και άλλα εργαλεία που βοηθούν για να παρουσιαστούν ιδέες, να συζητηθούν στη δημόσια σφαίρα διάφορα συναφή θέματα, καθώς και να επιτευχθεί η διάχυση της πληροφορίας. Όλες αυτές οι μέθοδοι ψηφιακής επικοινωνίας σου προσφέρουν τη δυνατότητα να χτίσεις μία βαθιά και ουσιαστική σύνδεση με το κοινό που στοχεύεις και φυσικά να αυξήσεις το visibility για το brand σου. 

Και επειδή η αρχή είναι το ήμισυ του παντός, αφενός χρειάζεται να έχεις μια ολοκληρωμένη digital branding στρατηγική και αφ’ ετέρου, μέχρι να ολοκληρώσεις τον σχεδιασμό της να αποφύγεις μερικά βασικά λάθη. 

  • Χρησιμοποιείς το ίδιο content σε όλα τα Social Media

Εδώ πλέον μπορώ να απαντήσω στην ερώτηση που παρέθεσα στην εισαγωγή του άρθρου μου, “Πιστεύεις ότι ένας λογαριασμός στο Instagram θα βοηθούσε;” 

Εξαρτάται από αρκετούς παράγοντες, όπως αν το κοινό σου βρίσκεται στην συγκεκριμένη πλατφόρμα ή αν θα μπεις στη διαδικασία να δημιουργήσεις εικαστικό περιεχόμενο αποκλειστικά για το Instagram. Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα λάθη στην digital branding στρατηγική, το οποίο σαμποτάρει βάναυσα το brand σου, είναι να μοιράζεσαι το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο, κείμενο, φωτογραφία, βίντεο, σε όλα τα Social Media, αγνοώντας ότι κάθε πλατφόρμα έχει τα δικά της specifications. Ίσως μία ωραία φωτογραφία μαζί με το copy της σου φέρνει υψηλό engagement στο Facebook, όμως αν την «κοπιάρεις» στο Twitter μάλλον θα απογοητευτείς από το αποτέλεσμα, ενώ θα βρεις την ίδια φωτογραφία ακατάλληλη για τις διαστάσεις που ορίζει το Instagram. Μάθε πρώτα πως λειτουργεί κάθε πλατφόρμα Social Media, ποιες προδιαγραφές θέτει ως προς το μέγεθος του κειμένου και τις διαστάσεις των εικαστικών στοιχείων. Επίσης, είναι σημαντικό να καταλάβεις πως διαφοροποιούνται οι χρήστες ανά μέσο και τί είδους περιεχόμενο τους αρέσει να βλέπουν. 

  • Έχεις λάθος ή… καθόλου buyer personas

Μία σωστή branding στρατηγική έχει να κάνει με την δημιουργία personas, ώστε να καταφέρεις να μπεις μέσα στο μυαλό του «ιδανικού» πελάτη σου. Δυστυχώς, πολλές φορές, τα brands λησμονούν ποια audiences τελικά στοχεύουν και παύουν να «μιλούν» στους ανθρώπους των οποίων τις ανάγκες ανταποκρίνεται το brand. Ένα τόσο χρήσιμο εργαλείο, όπως οι buyer personas, δημιουργούνται αξιοποιώντας δεδομένα από τις πωλήσεις και το market research που έχεις κάνει και σίγουρα δεν προκύπτουν από το ένστικτό σου… όσο καλό κι αν είναι!

  • Δεν έχεις καταγεγραμμένη την digital branding στρατηγική σου

Ίσως δείχνει πέρα από προφανές, όμως είναι ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν αρκετά brands. Σε πρόσφατη έρευνα που διεξήγε το Brand Magazine, το 21% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι η digital branding στρατηγική που υιοθετεί έχει μόνο “προφορική” υπόσταση και δεν είναι καταγεγραμμένη. Δίχως ένα hard-copy, τα μέλη μίας ομάδας που καλούνται να πάρουν αποφάσεις και να εφαρμόσουν επιμέρους κομμάτια της στρατηγικής, ίσως αποκλίνουν ή δεν εφαρμόζουν πιστά τα brand guidelines, διότι οτιδήποτε την αφορά έχει οριστεί προφορικώς. Επιπλέον, μία καταγεγραμμένη digital branding strategy, θα βοηθήσει τα νέα μέλη της ομάδας σου να αφομοιώσουν γρηγορότερα και εφαρμόσουν αποδοτικότερα την εν λόγω στρατηγική.

  • Στέλνεις Αντιφατικά Μηνύματα

Η ταυτότητα της επικοινωνίας ενός Brand προς το κοινό επικεντρώνεται σε διάφορους παράγοντες όπως την υψηλή αξία που δημιουργείται στον πελάτη από ένα απαράμιλλο επίπεδο παρεχόμενων υπηρεσιών, ή ενός προϊόντος, την ποιότητα, το κόστος και όλα αυτά σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Πολλές φορές συμβαίνει το εξής: η offline brand strategy διέπεται από συνεκτικότητα ως προς την ταυτότητα της επικοινωνίας, όμως την ίδια στιγμή η digital παρουσία του ίδιου brand στέλνει αντιφατικά μηνύματα.

Η απουσία συνεκτικότητας δημιουργεί σύγχυση στο κοινό, το οποίο ενώ λαμβάνει ως μήνυμα από την offline branding strategy ότι το brand σου είναι πολύ καλό στο προϊόν Α, τελικά βλέπει στους social media business λογαριασμούς μία διαφορετική στρατηγική που επικεντρώνεται σε ένα προϊόν Β, για το οποίο δεν φημίζεται το brand. 

  • User experience

Επόμενος καθοριστικός παράγοντας είναι η εμπειρία του χρήστη, δηλαδή αυτό που αποκαλούμε  UX. Πολλά brands δεν αφιερώνουν τον χρόνο και τα recourses που απαιτούνται για την βέλτιστη εμπειρία χρήστη με αποτέλεσμα να καταγράφουν πολύ αργότερα αρνητικά αποτελέσματα στις διαδικτυακές πωλήσεις. Ένα ακόμη σημαντικό λάθος των brands είναι ότι δεν λαμβάνουν υπόψη τους ότι οι χρήστες έχουν πολύ σύντομο attention span. Έτσι, όχι μόνο πρέπει να υπάρχει ένα συναρπαστικό περιεχόμενο για τον χρήστη, αλλά και να είναι προσβάσιμο μέσα σε ελάχιστο χρόνο, δίχως ο επισκέπτης να εμποδίζεται από άλλους παράγοντες, όπως για παράδειγμα πολλά pop up windows. Μέσα στο ίδιο πλαίσιο, συνυπολογίζεται και η ταχύτητα του website καθότι το responsiveness που έχει. Μία ιστοσελίδα που δεν είναι mobile friendly ή αργεί πολύ να φορτώσει, θα οδηγήσει πολύ γρήγορα τους επισκέπτες στην “αγκαλιά” των ανταγωνιστών. 

Ως εκ τούτου, είναι υψίστης σημασίας να αντιληφθείς τις ανάγκες όχι μόνο των υφιστάμενων αλλά και των δυνητικών πελατών σου, έτσι ώστε να τους δώσεις αυτό που ζητούν από το brand σου. Επένδυσε έξυπνα στο digital branding αλλά και σε άλλους τρόπους διαφήμισης για να δεις το brand σου να αποκτά δυναμική. 

Advertising · Content · E-commerce

brand · digital advertising · digital branding · digital marketing

Brand & Marketing Managers · Small Businesses

Communications · Services

Έρη Τσάκωνα

Η Έρη γνώρισε τον συναρπαστικό κόσμο του Digital Marketing όταν παρακολούθησε το Diploma in Digital Marketing του ALBA. Προέρχεται από τον χώρο της Δημοσιογραφίας, όπου και εργάστηκε σε τηλεοπτικά και έντυπα μέσα. Έχει αποφοιτήσει από το Manchester Metropolitan University. Αυτήν την περίοδο έχει αναλάβει τον ρόλο του Account Executive στη Socialab

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting