X
    Categories: Content

7+1 τρόποι για να δημιουργήσετε shareable content στα social media.

Σύμφωνα με με όλα τα στατιστικά στοιχεια που έχουν κυκλοφορήσει τον τελευταίο καιρό, φωτογραφίες και βίντεο είναι το content με το μεγαλύτερο engagement στο Facebook.

Ωστόσο πως γίνεται ένας χρήστης εκτός από το να κάνει like ή comment να μοιραστεί το περιεχόμενο σου με τους φίλους του στο Facebook για να αυξηθεί το virality της σελίδας σου άρα και το reach;

Το βασικό concept βασίζεται στην στρατηγική. Θα πρέπει να δημιουργήσετε τέτοια στρατηγική έτσι ώστε να ξοδέψετε το 50% του χρόνου σας ή του budget σας στη δημιουργία του content και να αφήσετε το άλλο 50% για να σκεφτείτε τρόπους και να εξοικονομήσετε χρήματα και χρόνο για να διαδώσετε το περιεχομενο σας.

Πολλές φορές πιστεύω οτι όσον αφορά το budget καλό είναι να αφιερώσετε το 60% σε διαφίμιση και προώθηση και το 40% στη δημιουργία της ιδέας χωρίς όμως ποτέ να δημιουργήσετε μια ιδέα υποδεέστερη των προσδοκιών σας.

Έτσι λοιπον όπως είναι σήμερα δομημένο το Facebook  δεν αρκεί να δημιουργήσετε ποιοτικό περιεχόμενο. Θα πρέπει να δημιουργήσετε μια στρατηγική η οποία θα βοηθήσει το περιεχόμενο σας να διαδοθεί καθώς οι χρήστες θα θέλουν να το κάνουν share.

Παρακάτω θα αναλύσυμε 7+1 τρόπους για να το πετύχετε.

1. Αναπτύξτε δεσμούς με τους fans σας

Όταν δημιουργείτε περιεχόμενο μην σκέφτεστε σαν brand, μπείτε στη θέση του κοινού σας και δείξτε στους fans σας οτι πραγματικά νοιάζεστε γι αυτούς. Τέτοιο περιεχόμενο μπορεί να είναι χρήσιμες συμβουλές, tips καθώς και περιεχόμενο που μπορεί να λύσει καθημερινά προβλήματα των fans σας αλλά έχει σχέση με τις αξίες ή το ίδιο το brand σας.

2. Ανακαλύψτε τι τους παρακινεί

Οι περισσότεροι fans δημιουργούν λογαριασμό στο Facebook για να εκφράσουν τον εαυτό τους τις ιδέες τους αλλά και να επικοινωνήσουν με άλλα άτομα. Δημιουργήστε λοιπον content που θα τους “παθιάσει” θα τους βοηθήσει να συνδεθούν με το brand σας και θα τους εκφράζει. Με αυτό τον τρόπο σίγουρα θα το κάνουν share στο profile τους αφού είναι περιεχόμενο που θα δημιουργούσαν και οι ίδιοι.

3. Αντιδράστε γρήγορα

Μην προγραμματίζετε όλα σας τα posts με βάση κάποιο content calendar. Μπορείτε πάντα να έχετε ένα content calendar για προιόντικά posts ή posts που αφορούν κάποιο event κτλ, ωστόσο παντα είναι καλό να πιάνουμε τα γεγονότα την ώρα που γίνονται και να δημιουργούμε buzz στις σελίδες μας γύρω από αυτά. Θυμηθείτε το buzz που δημιούργησαν τα Oreo κάνοντας post την όταν έγινε το blackout στο Superbowl το οποίο έλεγε “You can still dunk in the dark.

Χρησιμοποιήστε ακόμα και το κινητό σας τηλέφωνο για να παράγετε content στη σελίδα σας αν πιστεύετε οτι θα βελτιώσει τον χρόνο αντίδρασης σας.

4. Γίνετε ένα με τους fans σας

Φορέστε τα παπούτσια των fans σας. Σκεφτείτε τι θα θέλατε εσείς ως fan να δείτε από ένα brand και γιατί θα κάνατε like στη συγκεκριμένη σελίδα. Σκεφτείτε οτι το καλύτερο content είναι αυτό που παράγεται από το ίδιο το κοινό (user generated), οπότε φροντίστε να δημιουργήσετε συζητήσεις που θα εμπεύσουν το κοινό σας να δημιουργήσε το δικό του content γύρω από το brand σας.

5. Κάντε τους fans σας να γελάσουν (χεχε)

Σίγουρα όλοι όσοι είναι στο Facebook δεν περιμένουν να δουν ένα brand να τους λέει τα νέα του, περιμένουν να δουν creative περιεχόμενο το οποίο είτε θα τους φανεί χρήσιμο είτε θα τους κάνει να γελάσουν. Δείτε το παράδειγμα του 9gag ή ακόμα και του Βασανίζομαι για να πάρετε ιδέες για περιεχόμενο. Προφανώς δεν είναι όλο αξιοποιήσιμο από brands που θέλουν ένα πιο formal χαρακτήρα, αλλά όλο και κάτι θα εμπνευστείτε.

6. Δημιουργήστε νοσταλγία

Ένα από τα trends της εποχής είναι οτι οι χρήστες χρησιμοποιούν το Facebook για να κάνουν share εμπειρίες του παρελθόντος.

Δημιουργήστε λοιπον περιεχόμενο ή ακόμα και applications που θα τους βοηθήσουν να μοιραστούν τέτοιες εμπειρίες με το κοινό τους. Για παράδειγμα κάποιο application όπου μπορούν να μοιραστούν τα ταξίδια τους με φωτογραφίες ή τα καλύτερα highlights από το timeline τους.

7. Πάρτε θέση

Δημιουργήστε ενέργειες και content για πράγματα που έχουν πραγματική αξία και βοηθάνε τον κόσμο να λύσει καθημερινά του προβλήματα ή να βελτιώσει την ζωή του. Σκεφτείτε ενέργειες όπως το Refresh Project της Pepsi και θα δείτε οτι οι ίδιοι οι fans θα ξεκινήσουν να δημιουργούν συζητήσεις και να κάνουν share το περιεχόμενο σας μόνο και μόνο για να βοηθήσουν το community και να υποστηρίξουν έναν στόχο που έχει πραγματική αξία.

7+1. Δημιουργήστε ποιοτικό αλλά εύκολο περιεχόμενο

Όταν οι χρήστες αναζητούν μια πληροφορία στη Google, γνωρίζουν οτι κανένας δεν τους κοιτάει ή κανένας δε θα δει ποτέ τι έψαξαν, όταν όμως κάνουν share μια πληροφορία στο Facebook, γνωρίζουν οτι όλοι θα δουν τι ακριβώς έχουν κάνει post. Δημιουργήστε λοιπον ποιοτικό περιεχόμενο αν θέλετε οι χρήστες να το κάνουν share και να νιώθουν υπερήφανοι γι αυτό.

 

Tasos Veliadis: Ο Τάσος Βελιάδης έχει 5 χρόνια εμπειρία στην οnline διαφήμιση και έχει εργαστεί για διεθνή brands καθορίζοντας την online στρατηγική τους. Ως Business Unit Director της socialab φέρνει καθημερινά μετρήσιμα αποτελέσματα στους πελάτες με τις ιδέες του. Έχει σχεδιάσει και υλοποιήσει καμπάνιες που έχουν όχι μόνο ακουστεί αλλά και κέρδισαν διεθνή προβολή και διακρίσεις.

This website uses cookies.