X
    Categories: Social Media

A bug in social media!

Ζούμε σ’ένα κόσμο, διαδικτυακό.

Τα social media αποτελούν κομμάτι της καθημερινότητάς μας, της δουλειάς μας. Τα κλασικά μέσα, δίνουν τη θέση τους στα digital media. Αυτή η εξέλιξη, όμως, δε σημαίνει ότι απολαμβάνει την πλήρη αποδοχή.

Συγκεκριμένα, στο χώρο του marketing, πολλά brands αναρωτιούνται αν πραγματικά πρέπει να δώσουν σημασία και βάρος στην παρουσία τους, στα social media. Αν τελικά κερδίζουν ή ζημιώνονται ακολουθώντας το ρεύμα της εποχης.

Θα απαντήσω στις όποιες ανησυχίες, με ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα. BugOut. Έτσι λέγεται μια μικρή εταιρεία απολύμανσης, στη νότια Καλιφόρνια, που αποφάσισε να κινηθεί ενεργά, σε Facebook και Twitter. 

Έχοντας ελάχιστους fans, ξεκίνησε τη στοχευμένη επικοινωνία και διαφήμιση των υπηρεσιών της. Αρχικά, στόχος ήταν μόνο οι μεσίτες της περιοχής, που δραστηριοποιείται. Και για αρχή, αυτό ήταν αρκετό. Με έξυπνες και to the point εικόνες, που απεικόνιζαν σπίτια κατεστραμένα από τερμίτες και άλλα ζωύφια, κατάφερε να δεσμεύσει το ενδιαφέρον του κοινού και να αυξήσει τους fans και followers του κατά 400%!

Θα μου πείτε πως η κίνηση αυτή είναι απόλυτα ελεγχόμενη και εντός της διαφημιστικής λογικής. Δεν αρκέστηκε μόνο σε μια Β2Β επικοινωνία αλλά, πέρασε και σε μια στρατηγική Β2C επικοινωνίας, δημιουργώντας ισχυρότερους δεσμούς με τους ανθρώπους, που πραγματικά ζητούν τη βοήθειά τους. Δημιουργικά posts, έξυπνες εικόνες και ένα funny concept ονόματι “What’s Buggin’ in Your Backyard?”, όπου καλούν τους fans να ανεβάσουν φωτογραφίες εντόμων, που έχουν σπίτι τους. Στο τέλος όλες οι φωτογραφίες αποτελούσαν ένα ενιαίο άλμπουμ μαζί με τρόπους αντιμετώπισης του εκάστοτε εντόμου. Με αυτό τον τρόπο αυξάνει το κοινό του και ειδικά το νεανικό κοινό, το οποίο όντας πιο ενεργό διαδικτυακά, «μεσολαβεί» στην επικοινωνία με τους γονείς του ή τους ιδιοκτήτες του σπιτιού που ενοικιάζει.

Και έτσι απλά και οικονομικά, μια μικρή εταιρεία απολύμανσης από την Καλιφόρνια δημιουργεί θετικό buzz, παίρνοντας μόνο κέρδος από τη διαδικτυακή, αυτή, απόπειρα.

Δε θα πω άλλα, φοβούμενος μη με παρασύρει ο ενθουσιασμός μου από το στόχο μου. Και ο στόχος μου είναι να παρουσιάσω τα οφέλη, που ένα brand μπορεί να αποκομίσει από τη διαφήμισή του μέσω των social media. Γιατί ειλικρινά, ποιος ενδιαφέρεται για ένα κέντρο απολύμανσης, όταν δε το έχουν πραγματικά ανάγκη;

Επομένως θα απαντήσω στην παραπάνω αμφισβήτηση που έθεσα, όχι με ένα συμπέρασμα, αλλά με μια λογική απόρροια: Αν ένα κέντρο απολύμανσης μπορεί να κερδίσει κάτι από τα social media, φανταστείτε πόσα πολλά μπορεί να κερδίσει ένα αναγνωρισμένο brand;

Fragiskos Kavroudakis: O Φραγκίσκος είναι Account Manager & Media Manager στη Socialab, έχοντας περάσει για πρακτική από την Ogilvy & Mathers, στο Hong Kong. To δημιουργικό κομμάτι είναι η αδυναμία του.

This website uses cookies.