X

AB και του πουλιού το γάλα…

Δεν έχετε ιδέα πόσο καιρό περίμενα γι’ αυτή τη μέρα. Τη μέρα που ο Βασιλόπουλος θα έβγαζε το δικό του ηλεκτρονικό supermarket στον αέρα. Και είναι επιτέλους εδώ, στο www.ab.gr.

Είχα ακούσει πως η στελέχωση του συγκεκριμένου project πήρε περισσότερο απ’ ό,τι αναμενόταν μέχρι να βρεθούν τα κατάλληλα άτομα. Μετά απογοητεύτηκα πως το supermarket με το οποίο μεγάλωσα δε θα έβγαζε κάπου εδώ κοντά τελικά το ηλεκτρονικό του κατάστημα και μόλις χθες το βράδυ, μέσα στο μάθημα στο ALBA, με ενημέρωσαν ότι λανσαρίστηκε επιτέλους!

Εμένα μου αρέσει αυτό διπλά. Και σαν καταναλωτή αλλά και σαν marketer. Και εξηγώ:

  • Σαν καταναλωτής, μπορώ να κάνω outsource αυτή τη 1 ώρα την εβδομάδα στο προσωπικό του ΑΒ και να περιμένω τα ψώνια στο σπίτι μου χωρίς να πρέπει να περιοριστώ στο ωράριο καταστημάτων. Βλέποντας μόνο και μόνο την επιλογή που έχω σε μήλα (16 διαφορετικά είδη!) νομίζω πως θα βρω αυτό που θέλω και σε όλες τις άλλες κατηγορίες. Γενικά αγοράζω πολλά προϊόντα για νοικοκυριό του ενός ατόμου και επειδή δεν είμαι οργανωμένος, ποτέ δεν έχω shopping list στο κατάστημα. Τώρα όμως στο online shop θα έχω και shopping list με τα αγαπημένα μου προϊόντα και θα αγοράζω αυτά που μου λείπουν χωρίς να ξεχνάω κάτι.
  • Σαν marketer, επιτέλους ανοίγει η πόρτα από ένα μεγάλο retailer να μπορούν τα FMCG να συνδέσουν ένα ακόμα κομμάτι (πέρα από το BTL) με την πώληση. Αυτό είναι κάτι το οποίο υπάρχει στο digital αλλά έλειπε από τα FMCG καθώς τα supermarkets δεν είχαν μπει online. Το promo στα supermarket είναι ένας πολύ καλός τρόπος σύνδεσης marketing με τις πωλήσεις αλλά είναι παρoδικός γιατί κοστίζει πολύ. Η ευκαιρία είναι όταν το trial γίνεται loyalty. Το digital έρχεται λοιπόν να καλύψει αυτό το κενό που έχει το BTL, αφού το σταθερό κοινό θα ψωνίζει με shopping lists από τα αγαπημένα του προϊόντα, τις οποίες θα χρησιμοποιεί ως shortcuts για να γλυτώσει χρόνο.

Με είδατε να αναφέρω τις shopping lists πολλάκις γιατί εκεί κρύβεται το loyalty. Άπαξ και ο καταναλωτής προσθέσει στην αγαπημένη του shopping list ένα προϊόν μια φορά, μετά θα αυτοματοποιήσει τη διαδικασία και θα αγοράζει πιο εύκολα τα «αγαπημένα» του προϊόντα χωρίς να ξαναελέγχει τις τιμές σε όλα τα υπόλοιπα κάθε φορά, όπως θα έκανε στο ράφι.

Θα σας πω πώς το κάνω εγώ ως τώρα στον Βερόπουλο από όπου αγόρασα 3-4 φορές από το online shop του:

  1. Μπήκα την πρώτη φορά, έβαλα 25 προϊόντα στο καλάθι μου και στα αγαπημένα μου μετά από έρευνα και τα αγόρασα. Συνολικός χρόνος την πρώτη φορά: 1 ώρα.
  2. Μπήκα τη δεύτερη φορά, έβαλα σχεδόν τα ίδια προϊόντα στο καλάθι μου απλά κάνοντας 25 κλικ από τα αγαπημένα μου χωρίς να ξαναελέγξω τα ανταγωνιστικά προϊόντα και τα αγόρασα. Συνολικός χρόνος: 5 λεπτά!
  3. Μπήκα την τρίτη φορά, επέλεξα πάλι από τα αγαπημένα μου και αγόρασα μερικά προϊόντα παραπάνω. Συνολικός χρόνος: 8 λεπτά!

Όλο λοιπόν το παιχνίδι είναι να μπεις στην αγαπημένη shopping list. Να αποκτήσει ο χρήστης αυτό το shortcut. Μόλις γίνει αυτό, έχεις loyalty by default.

Και το ότι ο μεγάλος παίκτης ΑΒ μπήκε online ανοίγει αυτή ακριβώς την πόρτα για όλα τα FMCG brands.

Η Socialab λοιπόν έρχεται ως νομίζω το πρώτο digital agency στην ελληνική αγορά που προσφέρει σε FMCG brands την ευκαιρία να κάνουν Online Merchandizing και ίσως είναι το μόνο που το έχει ήδη κάνει με μετρήσιμα αποτελέσματα. Για περισσότερες πληροφορίες, το τηλέφωνό μας μπορείτε να το βρείτε, έτσι δεν είναι; 🙂

Από την άλλη, αν σας ενδιαφέρει το 20-σέλιδο report της Socialab για τα online supermarkets στην Ελλάδα, ελάτε σε επικοινωνία με το εμπορικό μας τμήμα στο bd@socialab.gr

 

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Χμ, μένω πολύ κοντά σε δύο καταστήματα ΑΒ αλλά η περιοχή μου δεν εξυπηρετείται; Χμμμμμ...

This website uses cookies.