X

Who let the bloggers out?

Τελικά*, ποιοί είναι αυτοί οι bloggers;

Και τι ήρθαν να κάνουν; Γιατί ασχολούμαστε μαζί τους; Και είναι αλήθεια ότι είναι κυρίαρχοι του online reputation;

Κατ’ αρχάς, μερικά νούμερα. Υπάρχουν πάνω από 50.000 ελληνικά blogs. Κάποια εδρεύουν στην υπηρεσία Blogger της Google (ξεχωρίζουν από το domain blogspot.com), κάποια στη WordPress και κάποια σε άλλες πλατφόρμες. Μερικά, όπως το παρόν, εδρεύουν σε δικά τους domain names.

Η θεματολογία των blogs μπορεί να είναι οτιδήποτε. Το 1995, είχα με κάτι φίλους το πρώτο online webzine, προκάτοχο των σημερινών blogs. Η θεματολογία του τότε ήταν γενική, όπως και πολλών blogs σήμερα. Άλλα πάλι είναι ειδησεογραφικά, τεχνολογικά, κουτσομπολίστικα, προσωπικά, γυναικεία, αν και συνήθως τα πιο περιζήτητα είναι τα σκανδαλοθηρικά.

Τα σκανδαλοθηρικά blogs, όπως το πασίγνωστο Τρωκτικό και άλλα blogs τα οποία διατηρούνται ανώνυμα από δημοσιογράφους που σχετίζονται αλλά δεν παραδέχονται ευθέως την κατοχή των blogs αυτών είναι εκείνα τα οποία οι bloggers δεν θεωρούν blogs. Και αυτό συμβαίνει επειδή για να έχεις blog πρέπει να είσαι blogger. Το ότι απλά η διεύθυνσή σου είναι στο blogspot.com, δεν σε κάνει blog.

Οι bloggers λοιπόν, αφού εξαιρέσουμε αυτούς που μόλις αναφέραμε, είναι πολλών ειδών άνθρωποι. Κάποιοι γράφουν από ψώνιο, άλλοι από επάγγελμα. Μπορεί να γράφουν συχνά ή μπορεί να γράφουν «όποτε». Δημογραφικά μιλώντας, μάλλον ανήκουν σε μεγάλη πλειονότητα στις ηλικίες μεταξύ 25-34.

Η καίρια ερώτηση είναι γιατί είναι οι bloggers σημαντικοί; Και η απάντηση είναι επειδή δημιουργούν περιεχόμενο και έχουν κοινό. Τα blogs συνολικά έχουν απείρως μεγαλύτερη κίνηση από τα online ειδησεογραφικά portals. Δεν είναι παράλογο αυτό αφού για κάθε δημοσιογράφο που γράφει online υπάρχουν μάλλον οι εκατονταπλάσιοι bloggers.

Ένας ακόμη λόγος όμως είναι το ότι οι bloggers βρίσκονται πιο κοντά στο κοινό που δημιουργεί buzz. Οι online αναγνώστες ενός blog είναι πολύ πιθανό να διαβάζουν κι άλλα blogs, να έχουν twitter και να χρησιμοποιούν το facebook πιο πολύ απ’ ότι όσοι δε διαβάζουν blogs. Η πολυμεσικότητα αυτή σημαίνει ότι έχουν περισσότερα εργαλεία για να διαδώσουν το μήνυμά τους… αρκεί βέβαια να το βρίσκουν ενδιαφέρον in the first place!

Τέλος, ένας βασικός λόγος είναι το ότι τους bloggers τους αγαπάει το Google. Λόγω των links που έχουν μεταξύ τους αλλά και του ότι χρησιμοποιούν στάνταρ πλατφόρμες που δομούν την πληροφορία σωστά, το Google θεωρεί τα blogs πολύ σημαντική πηγή πληροφόρησης. Αυτό έχει σαν αποτελέσμα να τα προτιμάει και να τα «σερβίρει» συνήθως πιο πάνω από άλλα sites στα περισσότερα αποτελέσματα.

Οπότε, την επόμενη φορά που θα δείτε έναν blogger, μην εξαπατηθείτε από το παρουσιαστικό του ή την κοινωνική του offline συμπεριφορά. Μπορεί να είναι πολύ καλός σε αυτό που κάνει.

* Ωραία λέξη το τελικά, η οποία δε σημαίνει τίποτα… τελικά! 🙂

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • "Κάποιοι γράφουν από ψώνιο" πολύ γελασα με αυτό. Το blogging είναι ενας καινούριος τροπος δημοσιογραφιας.
    theviennesegirl

  • Κατά τη δική μου γνώμη, το blogging μπορεί να είναι πολλά πράγματα και ένα από αυτά είναι και αυτό που αναφέρεις, αλλά μπορεί να είναι και πολλά άλλα πράγματα. :)

This website uses cookies.