X

CTR

Το CTR είναι η συντμηση του όρου Click-Through Rate, δηλαδή το ποσοστό των χρηστών που έκαναν κλικ στη διαφήμιση που είδαν.

Το πρώτο-πρώτο banner ad στο Web, το 1994, είχε το απίστευτο CTR της τάξης του 74%, ποσοστό που δεν ξαναϋπήρξε ποτέ άλλοτε σε καμία διαφημιστική καμπάνια. Η πρώτη του εμφάνιση ήταν στο HotWired, την online έκδοση του έντυπου περιοδικού Wired και αφορούσε σε καμπάνια της AT&T.

Πολύ γρήγορα το Internet γέμισε από banners και ο κόσμος εκπαιδεύθηκε στο να μην κάνει κλικ πάνω τους αν δεν προσφέρουν κάτι πραγματικά ενδιαφέρον. Πρόσφατες μελέτες με τεχνολογία eye-scaning δείχνουν πως το μάτι του χρήστη πλέον ξέρει που πρέπει να πάει και δεν πάει σχεδόν ποτέ στις διαφημίσεις. Το φαινόμενο έχει ονομαστεί banner blindness.

Για να έχει καλό CTR πλέον μια καμπάνια πρέπει είτε το δημιουργικό είτε αυτό που υπόσχεται με την πρώτη εντύπωση να είναι ενδιαφέρον. Πόσο «πραγματικά» ενδιαφέρον πρέπει να είναι αυτό; Αν πάρουμε το ότι η μέση καμπάνια στο Facebook έχει CTR περίπου 0,05% (δηλαδή κάνει κλικ ο ένας στα 2.000 άτομα) τότε μάλλον η απάντηση είναι «πολύ»!

Γιατί είναι σημαντικό το CTR;

Στις καμπάνιες CPM το CTR είναι σημαντικό γιατί αν κάνει κλικ ο ένας στους 100 αντί για τον ένα στους 1.000 τότε η καμπάνια έχει δεκαπλάσια απόδοση.

Κάποιοι θα πούνε ότι δεν είναι πολύ σημαντικό όταν μια καμπάνια ακολουθεί το μοντέλο CPC (Cost Per Click) όπου ο διαφημιζόμενος πληρώνει τα κλικς και όχι τις εμφανίσεις, άρα είτε έχει υψηλό ποσοστό είτε χαμηλό, δεν αλλάζει και πολύ τα δεδομένα του.

Στην πραγματικότητα όμως δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα. Στους μηχανισμούς του Facebook και του Google όπου το μοντέλο CPC είναι βασιλιάς, το να έχεις υψηλό CTR (καθένα από αυτά τα μέσα έχει διαφορετικό μέσο όρο) σημαίνει αυτόματα πως πληρώνεις λιγότερο το κάθε κλικ. Και σε καμπάνιες που διαρκούν καιρό ή έχουν μεγάλο budget η διαφορά μπορεί να είναι σημαντικότατη.

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.