X

Ello: ο εχθρός του Facebook ή ακόμα μία social media φούσκα;

“Απλό, όμορφο και χωρίς διαφημίσεις”. Έτσι περιγράφουν οι ιδρυτές του το Ello, το νέο invite-only social network που έχει γίνει talk of the town τις τελευταίες ημέρες, καθώς πλασάρεται ως ένα website που δεν “πουλάει” τα δεδομένα των χρηστών του σε εταιρίες και δεν περιέχει καθόλου διαφήμιση. Όπως το έχουν χαρακτηρίσει πολλοί, αν και οι ίδιοι οι ιδρυτές του αποφεύγουν να συμφωνήσουν, πρόκειται για το νέο anti-Facebook social network.

Κρίνοντας, λοιπόν, από το μεγάλο buzz που έχει κάνει από τον περασμένο μήνα σε online μέσα, αλλά και σε συζητήσεις στα κυρίαρχα social media, μπορούμε να πούμε ότι το Ello θα αποτελέσει όντως απειλητικό ανταγωνιστή για το Facebook; Η απάντηση είναι όχι. Το Ello δεν είναι η πρώτη πλατφόρμα που παρουσιάζεται ως ένα εναλλακτικό, non-profit social network. Οι περισσότεροι θυμόμαστε το Path, το Posterous, το Diaspora και άλλα social media που δημιούργησαν ντόρο με το λανσάρισμά τους, όμως στη συνέχεια σταματήσαμε να ακούμε γι’ αυτά, είτε γιατί δεν απέκτησαν ποτέ κρίσιμη μάζα, είτε γιατί το μοντέλο τους δεν είναι βιώσιμο. Και, ακόμα και αν απέκτησαν κάποτε έναν αξιοπρεπή αριθμό χρηστών, αυτός σίγουρα δεν συγκρίνεται με τους περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο χρήστες του Facebook, που αυξάνονται συνεχώς.

Τα media προφανώς έχουν την ανάγκη να παρουσιάζουν κάτι νέο ως ωραίο και επαναστατικό- εξάλλου θέλουν να πουλήσουν pageviews- και το trick του invite-only σίγουρα τραβάει την προσοχή. Ωστόσο, ένα μέσο δεν μπορεί να είναι sustainable χωρίς να έχει δυνατά διαφημιστικά έσοδα, αξιοποιώντας μόνο το γεγονός ότι πλασάρεται ως μια πλατφόρμα για χρήστες που είναι κατά του targeting. Εξάλλου, τα περισσότερα κυρίαρχα σήμερα social media ξεκίνησαν χωρίς διαφήμιση.

Οπότε το ερώτημα είναι: εφόσον θα δεις που θα δεις διαφήμιση, εάν είσαι μία γυναίκα στα mid-thirties της, τι προτιμάς να δεις; Διαφήμιση για γυναικεία ρούχα ή για φάρμακο κατά της φαλάκρας;

Despina Skordili: Μετά από τρία χρόνια στη δημοσιογραφία, την κέρδισε ο κόσμος των social media. Αφού ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της πάνω στα New Media στην Ολλανδία, εργάζεται ως social media brand manager σε digital marketing agency.

View Comments (0)

This website uses cookies.