X

Ready or not, τα Facebook Apps 2.0 είναι εδώ

Κάθε αρχή και δύσκολη λέει ο λαός κι αυτό συμβαίνει και με το Facebook Graph Api 2.0. Features άλλαξαν, δυνατότητες απενεργοποιήθηκαν, αλλά τα Facebook apps συνεχίζουν να είναι το above the line κομμάτι της προώθησης ενός brand στο Facebook.

Ο μπλε γίγαντας λοιπόν έκανε βήματα ωριμότητας για την προστασία των χρηστών, κόβοντας την ανεξέλεγκτη πρόσβαση των developers στην ηλικία, τη λίστα φίλων των χρηστών και μερικά ακόμα, όπως το όνομα χρήστη, το facebook user id, το να ανεβάσεις φωτογραφία, αλλά και ένα εισήγαγε έναν διαφορετικό τρόπο login στα apps, με τον οποίο δεν τους δίνεις στοιχεία.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή: τρεις μήνες πριν, στις 30 Απριλίου 2014 το Facebook γύρισε το διακόπτη και ενεργοποίησε το Graph Api 2.0. Φυσικά ακολούθησε πιστά την πολιτική του να προετοιμάζει τους developers αρκετό καιρό πριν, οπότε των φρονίμων τα παιδιά είχαν μαγειρέψει.

Πλέον, μια εφαρμογή που θέλει να χρησιμοποιήσει κάποιο permission πέραν των βασικών θα πρέπει να συμπληρώσει μια ειδική αίτηση, ώστε η ομάδα του facebook να την επιθεωρήσει. Αν το review είναι θετικό, τότε η εφαρμογή θα μπορεί, για παράδειγμα, να ανεβάσει κάποια φωτογραφία στα album του χρήστη. Αν όχι, τότε, η εφαρμογή παραμένει λειτουργική μεν, αλλά δε μπορεί να χρησιμοποιήσει τα συγκεκριμένα permissions.

Το κακό είναι πως για ακόμα μια φορά το Facebook βρέθηκε πίσω από τις εξελίξεις που το ίδιο δημιούργησε, αφού μέχρι και σήμερα, διάφορα από τα features του Graph Api 2.0 συμπεριφέρονται περισσότερο ως bugs, παρά ως κάτι λειτουργικό και χρήσιμο.

Κλείνοντας, η αλήθεια είναι πως όταν πρωτοδιάβασα τη νέα διαδικασία, ένιωσα πως τα Policy Making Units της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν αναλάβει το management του Facebook – εξ’ ου και η γραφειοκρατία. Ως θιασώτης του data privacy, η κίνηση είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, ακόμα και αν μια έγκριση η απόρριψη μπορεί να έρθει 5 μέρες μετά. Το ερώτημα λοιπόν είναι, για τα παιδιά που δεν έχουν μαγειρέψει, αν θα μπορέσουν να διαχειριστούν μια καθυστέρηση τέτοιας έκτασης για την εφαρμογή τους.

Manos Valasis: Ο Μάνος Βαλάσης έχει περάσει από Telecoms και INGO Executive Management, όμως τα τελευταία 3 χρόνια ασχολείται με το development και τη διαχείρισή του με άξονα την online διαφήμιση. Έχει συμβάλει στο development του δημοφιλέστερου ελληνικού mobile app και σε projects/apps/websites για μερικά από τα μεγαλύτερα brands στη χώρα. Ως Head Developer της socialab ακολουθεί το motto "κάθε γραμμή κώδικα πρέπει να έχει θετικό impact στο brand".

View Comments (0)

  • Σημαντικές αλλαγές, το Facebook τιμά το motto του:
    'Move Fast and Break Things'

This website uses cookies.