X

Ο έλεγχος του Facebook

Το τρέχον πρόβλημα των χρηστών του Facebook, για το οποίο γράφουν τα blogs, το Mashable και το The Next Web μεταξύ άλλων είναι το facebook chat.

Το Facebook chat βέβαια είναι μόνο η επιφάνεια του προβλήματος και σίγουρα είναι κάτι προσωρινό που κάποια στιγμή θα φτιαχτεί.

Αλλά δεν είναι το θέμα στο chat όσο στο ότι ένα μέσο με 700 εκατομμύρια χρήστες επιλέγει να αναπτύξει τα προϊόντα του με ένα τρόπο που δεν ικανοποιεί τους χρήστες του. Αντίστοιχες επιλογές έχει κάνει το facebook και στο παρελθόν όταν έκοψε τη δυνατότητα πρόσκλησης χρηστών σε σελίδες ή όταν άλλαξε τον τρόπο που εμφανίζονται οι φωτογραφίες σε theater mode με ένα μαύριο πλαίσιο γύρω τους.

Για κάποιες από αυτές τις αλλαγές το facebook δε θέλει να κάνει rollback στην προηγούμενη λειτουργία γιατί εξυπηρετούν κάποιο εμπορικό σκοπό, ενώ για άλλες μπορεί να υπάρχει μια επόμενη έκδοση που καλύπτει τις ανάγκες των χρηστών καλύτερα και απλά δεν είναι ακόμα έτοιμη για roll-out σε ολη τη βάση χρηστών και δοκιμάζεται μόνο από κάποιους beta testers.

Το βασικό θέμα όμως είναι το πώς επηρεάζονται οι πελάτες του facebook: όλοι εμείς που χρησιμοποιούμε το facebook (και) για επαγγελματικούς λόγους, γιατί έχουμε κάποια σελίδα, πληρώνουμε για διαφήμιση.

Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι έχουμε επενδύσει σε ένα μέσο στο οποίο δεν έχουμε κανένα έλεγχο, εκτός ίσως από έναν account manager για θέματα διαχείρισης της διαφήμισης.

Αν μια σελίδα γίνει report και κλείσει τότε ο ιδιοκτήτης μένει ξεκρέμαστος.

Ή, για να μιλήσουμε με πρόσφατα νέα, αν η σελίδα δεχθεί report από κάποιον για οποιονδήποτε λόγο τότε μπορεί να βρεθεί με το να χάσει τους χρήστες της με ένα πολύ περίεργο τρόπο: Η σελίδα φαίνεται σαν να έχει 13.000 χρήστες, όσους είχε και πριν το report, αλλά όλοι οι χρήστες αυτοί δεν λαμβάνουν τα updates της σελίδας. Και αν μπούνε στη σελίδα, τους ζητειται να κάνουν like σα να μην είχαν κάνει ποτέ. Αυτό πάθανε ακόμα και οι διαχειριστές της σελίδας!

Αυτό συνέβη στη σελίδα μεγάλης ελληνικής εταιρείας, εισηγμένης στο ΧΑΑ, και το facebook δείχνει να μην έχει τους μηχανισμούς και τα resources για να λύσει αυτό το πρόβλημα ουσιαστικά.

Το Facebook θα πρέπει να επενδύσει σε ένα καλύτερο σύστημα ελέγχου και όχι να θεωρεί πως κάθε report έχει βάση. Μέχρι να το κάνει αυτό, ο κάθε marketing manager οφείλει να ενημερώνεται για το τι μπορεί να πάθει η σελίδα του και τι βαθμό επικινδυνότητας έχει η κάθε πράξη του.

 

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.