X

Full disclosure

«Η δουλειά είναι δική σας. Αλλά δε θέλω να το ξέρει κανείς.»

Είχα καιρό να πάρω κάποια δουλειά με όρους εμπιστευτικότητας (non-disclosure) μέσα στη σύμβαση ανάθεσης. Αλλά το καταλαβαίνω και το σέβομαι απόλυτα, κυρίως γιατί μου εξήγησαν τους λόγους τους.

«Δε μπορούμε να δείξουμε ότι δεν είμαστε μέσα στα πράγματα. Αλλά δεν υπάρχει πρόβλεψη για τέτοια θέση και ούτε θέλουμε να δείξουμε ότι το έχουμε εξωτερικό συνεργάτη γι αυτή τη δουλειά.»

Μετά από λίγο καιρό ξανάγινε. Χωρίς να είναι όρος στη σύμβαση, απλά συμφωνήθηκε. Κανένα πρόβλημα, τους είπα.

Όμως κάποια στιγμή, στο ένα από τα δύο projects ήθελα να πω κάποια πράγματα δημόσια για τον πελάτη μου. Δεν ήταν κάτι που αφορούσε άμεσα το project μου, αλλά ήταν κάτι το οποίο είχε και αυτό να κάνει με το marketing του πελάτη και θα μπορούσε κάποιος να αναφερθεί εμμέσως και στο project δημοσίως.

Εκεί, το πράγμα μπλέκεται.

Θες να πεις ότι μιλάς για κάποιον πελάτη σου και επειδή έτσι συνηθίζεται στη μπλογκόσφαιρα, θέλεις να το κάνεις με το απαραίτητο disclosure, δηλαδή με το έχεις ένα αστερίσκο και να λες ότι πρόκειται για πελάτη σου. Αλλά τώρα που θέλω να το κάνω δε μπορώ, γιατί η συμφωνία είναι άλλη.

Ο ίδιος πελάτης είναι κάποιος για τον οποίο έχω στείλει ελάχιστες προσκλήσεις στο facebook. Γιατί; Γιατί το NDA αυτό εμπλέκει. Και το εξήγησα στον πελάτη (μετά τη σύμβαση, είναι η αλήθεια, γιατί δε το είχα σκεφτεί πριν προκύψει) ότι θα αργήσει λίγο να μαζευτεί κόσμος ακριβώς επειδή αν ξεκινήσουμε προωθώντας στους ανθρώπους με τους οποίους έχουμε δυνατή σχέση, ουσιαστικά ακυρώνουμε το NDA.

Αρχικά, η απάντηση ήταν πως δεν πειράζει αν παραβλέψουμε τον όρο περί εμπιστευτικότητας για τις προσκλήσεις στο facebook. Λίγη ώρα μετά, η απάντηση ήταν να το ξανασκεφτούμε μια που έχουμε πολλούς γνωστούς στο χώρο. Τελικά αυτός ήταν και ο καθοριστικός παράγοντας για τον οποίο κατέληξαν ότι τους ενδιαφέρει περισσότερο η εμπιστευτικότητα από να φέρουν έναν αριθμό fans λίγο νωρίτερα στη σελίδα τους.

Αναρωτιέμαι πόσο σύντομα θα μπορούν ανοικτά και δημόσια όλοι οι πελάτες να αντιμετωπίζουν το social media agency τους όπως και τη διαφημιστική τους. Και παράλληλα ελπίζω πως η ανώνυμη παράθεση των όσων είπα πιο πάνω μέσα σε εισαγωγικά να μην αθετεί το NDA, ε φανταστικοί μου πελάτες;

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Ο μόνος τρόπος για να μπορεί το NDA να λειτουργήσει έτσι ώστε να μπορείς να μιλάς για την δουλειά σου χωρίς πρόβλημα και πάντα μετά το τέλος της ενέργειας φυσικά, είναι όταν μέσα από την συμβουλευτική σου, ο πελάτης έχει ορίσει έναν ορατό άνθρωπο σαν brand ambassador, εσύ τον έχεις εκπαιδεύση σωστά και ο καταναλωτής χτίζει σχέση με αυτόν.Έτσι όταν ποια στο τέλος της ενέργειες βγεις και πεις (μην βγάλεις και τελάλη) ότι εσύ σχεδίασες την εν λόγω ενέργεια δεν προδίδεται η εμπιστοσύνη του καταναλωτή προς τον ambassador και το brand αλλά απλά ενημερώνετε ότι υπάρχει επαγγελματική καθοδήγηση στις ενέργειες που τον εμπλέκουν.

    Είναι λίγο πολύπλοκο και φυσικά δεν μπορεί να γίνει στην πολιτική επικοινωνία που η επικοινωνία είναι προσωποπαγείς.

  • Δημήτρη, ναι, αλλά:

    Αν ο σημερινός πελάτης που καταλαβαίνει την αξία των social media θελήσει αύριο να μπει και σε γκρίζες περιοχές (γιατί μαύρες δεν κάνω, αν και ποτέ δεν ξέρεις τι θα θεωρείται αύριο γκρίζο τελικά), τότε εγώ προσωπικά δε θέλω να υποπτεύεται κανείς εμένα γιατί ο ένας πελάτης είναι huge.

    Οπότε αν δεν μιλάμε για brands που είναι totally happy-go-lucky, fluffy και αγαπημένα απ' όλους, εγώ προτιμώ να μην μιλήσω.

    Προς το παρόν όμως ομολογώ ότι τέτοια brands ακόμα δεν έχω δει.

  • Εγώ προτιμώ να μην μιλάω για κανέναν πελάτη. Είτε είναι totally happy-go-lucky είτε είναι ο Ρασπούτιν.

    NDA is miDdle Name :)

  • "Αναρωτιέμαι πόσο σύντομα θα μπορούν ανοικτά και δημόσια όλοι οι πελάτες να αντιμετωπίζουν το social media agency τους όπως και τη διαφημιστική τους."

    Μάλλον ποτέ. Το να έχεις διαφημιστική δεν είναι ντροπή - το να έχεις κάποιον επαγγελματία να μιλάει εξ ονόματος σου επειδή θα τα πει καλύτερα είναι.

    Είναι σαν να έβγαινε ένας πρωθυπουργός και να παραδεχόταν ότι ο ίδιος δεν αποφασίζει τίποτα, ούτε γράφει λόγους, ούτε κατεβάζει ιδέες, ούτε τίποτα και ότι όλα τα κάνουν οι σύμβουλοί του.

  • Παίζει και να έδωσες το καλύτερο παράδειγμα που έχω ακούσει.

This website uses cookies.