X
    Categories: Social Media

H GM σταματάει τη διαφήμιση στο Facebook

Η είδηση ήταν πολύ hot για να την αγνοήσω: Η GM σταματάει τις διαφημίσεις στο Facebook γιατί δεν τις βρίσκει ιδιαίτερα αποτελεσματικές.

Και το ανακοίνωσε, μεταξύ άλλων, και στη σελίδα της στο Facebook.

Ok, πριν μπούμε στο ζουμί της είδησης, ας εξετάσουμε το πλαίσιο: Η GM, κατασκευαστής αμερικάνικων brands αυτοκινήτων όπως Chevrolet, Buick, GMC και Cadillac, και τρίτος μεγαλύτερος advertising spender στις ΗΠΑ αποφάσισε πως το Facebook δεν εξυπηρετεί το διαφημιστικό της σκοπό.

«Μα πώς είναι δυνατόν η GM να γυρνάει την πλάτη στο FB; Είναι αυτό η αρχή του τέλους για το FB;» θα αναρωτηθεί κάποιος.

Η GM βέβαια, παρόλο που είναι ο τρίτος μεγαλύτερος διαφημιζόμενος στις ΗΠΑ, δίνει μόνο $10 εκ. το χρόνο στο Facebook από το $1,8 δισ. που ξοδεύει κάθε χρόνο.

Ξοδεύει όμως άλλα $30 εκ. το χρόνο για δημιουργία περιεχομένου για το Facebook, γιατί καταλαβαίνει ότι αυτή είναι πολύ σημαντική.

Αφήνοντας λοιπόν κάποιες θεωρίες συνομωσίας στην άκρη (όπως το ότι το κάνει λίγο πριν μπει το Facebook στο χρηματιστήριο για να ταράξει λίγο τα νερά και να επωφεληθεί από κάποιο deal) και μη θέλωντας να φανώ γερο-περίεργος πιστεύοντας ότι τα ξέρω όλα και να κουνήσω δεικτικά το δάχτυλο φωνάζοντας “GM, you will be back”, παρουσιάσω λοιπόν τις σκέψεις μου (λίγο ατάκτως, θα ομολογήσω):

  1. Το να δίνεις το πέντε τοις χιλίοις για το πιο πολυπληθές μέσο και να λες ότι αυτό «δε δουλεύει για την αυτοκινητοβιομηχανία» είναι λίγο άκυρο τη στιγμή που η άλλη αμερικανική βιοχαμηνία, Ford, το κάνει με επιτυχία όχι μόνο στο Facebook (όπου ξοδεύει λιγότερα και έχει 5πλάσιους fans στη βασική της σελίδα) αλλά στα social media γενικότερα.
  2. Το πόσα ξοδεύει ο καθένας στο Facebook εξαρτάται από το τι συμφωνία έχει με το media agency. Μήπως πρέπει η GM να αλλάξει media agency για εξυπηρετηθεί σωστότερα, γιατί πληρώνει κάποιο καπέλο που δε γνωρίζει; Λέω εγώ τώρα.
  3. Αναρωτιέμαι πώς μέτρησαν επ’ ακριβώς την απόδοση (ROI) της διαφήμισης στο Facebook και τη βρήκαν μικρή, ενώ όλα τα άλλα ψηφιακά μέσα τους φαίνονται οικονομικά. Ειδικά όταν μιλάμε για ένα προϊόν με μεγάλο κύκλο πώλησης και σημαντικό effort σε personal selling, η απόμονωση του Facebook μου κάνει εντύπωση, τη στιγμή που είναι από τους πιο οικονομικούς τρόπους διαφήμισης ακόμα και στις ΗΠΑ (πάντα σε σύγκριση με άλλα μέσα).
  4. Βέβαια, ανάλογα με τη δομή που έχει κάθε εταιρεία μπορεί αυτό που να θέλει να πετύχει η GM να είναι να δώσει έμφαση στο περιεχόμενο, το οποίο μόνο αυτή μπορεί να παράξει για τα προϊόντα της σωστά, προκειμένου να θέσει το διαφημιστικό βάρος στους dealers της. Αυτό έχει νόημα αν η GM πιστεύει πως η τοπική διαφήμιση θα είναι πιο αποτελεσματική από την πανεθνική.

Αλλά έχοντας σκεφτεί όλες τις παραμέτρους, πιστεύω πως η GM δε θα κόψει όλη τη διαφήμιση για πάνω από κάποιους μήνες. They will be back.

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Η Ford (Focus, Fiesta, KA) απευθύνεται σε άλλου τύπου αγοραστές από ό,τι η GM (Chevrolet, Buick, GMC, Cadillac). Το Facebook, όπως και ο κόσμος, έχει στην πλειοψηφία του μικρομεσαίους αγοραστές από όλο τον κόσμο. Γι' αυτό και είναι αναμενόμενο να μην έχει τις επιδόσεις που θέλει η εταιρία. Όσο και αν αλλάξει το social network marketing strategy της, δε θα θελήσει να αλλάξει το brand fame/culture της (ως γερά αλλά ακριβά αυτοκίνητα) οπότε τη συμφέρει να επενδύει κυρίως εκεί που θα πιάσει περισσότερα "ψάρια". My two cents.

    • Randy, έχεις δίκιο σε αυτό που λες, όμως όχι απολύτως. Αν από τα λεγόμενά σου στη 2η πρόταση δώσεις έμφαση στο "στην πλειοψηφία του", τότε η τρίτη πρόταση θα μπορούσε να είναι "Και γι αυτό επικεντρώμενεται στα niche audiences που έχει αναγνωρίσει". Αλλά ναι, παίζει ρόλο αυτό που λες.

This website uses cookies.