X
    Categories: Social Media

Η επέλαση του Google+

Αν με διαβάζετε καιρό θα γνωρίζετε πως μεταξύ των πραγμάτων που είμαι πολέμιος είναι και το Google+ (τα άλλα δύο μεγάλα είναι το QR code για γενική χρήση και η εμπορική χρήση του twitter για fmcg που δεν είναι lovemarks).

Ο λόγος είναι το ότι από την αρχή το google έχει δείξει πως αυτή τη φορά (μετά το φιάσκο του Google Buzz) και προσπαθεί να πάρει χρήστες από το τίποτα, γιατί δε θέλει να δεχτεί την πραγματικότητα: ο κόσμος ΔΕΝ χρειάζεται ένα ακόμα social network.

Και ενώ στα media προσπαθεί να ταΐσει μια ιστορία του τύπου «εμείς δεν θεωρούμε ανταγωνιστή μας το facebook», μην τυχόν και κάποιους τους δείξει τα νούμερα και ο κόσμος καταλάβει πόσο πίσω είναι το G+, από την άλλη προσπαθεί να γράψει χρήστες με κάθε τρόπο: για διάφορες υπηρεσίες που θέλεις να χρησιμοποιήσεις που αφορούν στο Google, στο Gmail, στο YouTube και άλλες πρέπει να έχεις και προφίλ στο G+.

Κάποιος εκεί στο G+ σίγουρα γνωρίζει πως αυτή είναι μια μάχη που δε μπορεί να κερδιθεί long-term με το να αναγκάζεις το χρήστη να γραφτεί σε μια υπηρεσία.

Για να δώσω μια αναλογία που ίσως λίγοι εκτιμήσουν, το G+ προσπαθεί να γίνει Coca-Cola όταν ο κόσμος το βλέπει στην καλύτερη σαν Dr. Pepper.

Αυτή η υπερπροσπάθεια έχει το τίμημά της. Το G+ αναγκάζει τους χρήστες να κάνουν διαρκώς share τη δραστηριότητά τους για να έχει περιεχόμενο για τους φίλους τους. Οι χρήστες παράλληλα ξενερώνουν και προσπαθούν να κάνουν το προφίλ τους όσο πιο ιδιωτικό γίνεται.

Σίγουρα, για τους marketers θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να είχαμε όλο το Search και το Social μαζί σε μια πλατφόρμα. Να μπορούσαμε να στοχοποιήσουμε καταναλωτές βάσει συμπεριφοράς και στα δύο αυτά μέσα για να βρούμε ακριβώς τους χρήστες που θέλουμε.

Αλλά όπως πάει το G+ ποτέ δε θα είναι σε θέση να ανταγωνιστεί το facebook. Όσους αριθμούς κι αν κυκλοφορεί σε δελτία τύπου για το πόσοι χρήστες έχουν γραφτεί, στο τέλος της ημέρας, ο κόσμος δεν χρησιμοποιεί το G+ σαν social network.

Αυτό το ότι τον χρήστη δε μπορούμε να τον αναγκάσουμε να κάνει κάτι παρά μόνο αν δημιουργήσουμε κάτι που πραγματικά θέλει κρατήστε το πάντως. Θα σας εξοικονομήσει πολλά advertising euros. Δεν είστε στα παραδοσιακά μέσα πλέον.

Από την άλλη βέβαια, το Google φαίνεται να έχει χτυπήσει φλέβα χρυσού με την αξιοποίηση του YouTube, με τα pre-rolls αλλά και την αλλαγή των features του YouTube για να γίνει το επόμενο social network.

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

View Comments (0)

  • Καλή χρονιά!

    Από τότε που λάνσαρε το Google+ (καλοκαίρι του '11 αν θυμάμαι καλά) μέχρι πριν από 3-4 μήνες θα συμφωνούσα σε κάθε γραμμή από αυτά που γράφεις.

    Έμπαινα μόνο για 1min κάθε 4-5 μέρες και αν... Τι να το κάνω το G+ από την στιγμή που όλο το social graph μου σύχναζε στο facebook, που με την x20 περισσότερη εμπειρία σε social networking που έχει από την Google με κάλυπτε πλήρως;

    Πριν 3 μήνες άρχισα να χρησιμοποιώ με ομάδες που συνεργάζομαι τα hangouts στο Google+. Απίστευτη εμπειρία, ξεπερνάει ότι έχω δει από Skype, MSN και επίσης μερικές εμπορικές υπηρεσίες group conferencing. Μάλιστα τα hang-outs γίνονται πλέον integrate και με youtube, οπότε εκεί μιλάμε για πάρτι σε δυνατότητες δημοσίευσης στο community ενός e-meeting.

    Μετά άρχισα να ευχαριστιέμαι που όταν έκανα accept ένα event στο google+, 'κούμπωνε' πολύ όμορφα στο google calendar μου που χρησιμοποιώ σε desktop και mobile χρήσεις. Π.χ. βλέπω σε mouse over όταν είμαι στο calendar όλες τις πληροφορίες για το event αλλά και ένα stamp icon αυτού που με έχει καλέσει. Δεν το συζητώ πόσο βοηθάει και σε άλλα πράγματα, όπως google maps ή / και Google Now. Σήμερα να φανταστείς στις 9:32 το πρωί, το Google Now με τσίγκλησε να ξεκινήσω για ραντεβού (κλεισμένο event μέσω google+) που είχα στις 10 στη Καισαριανή, για να μην αργήσω με την υποτιθέμενη κίνηση που υπολογίζει ότι έχει στους δρόμους.

    Πριν 2-3 βδομάδες είπα σε μία ομάδα που συνεργάζομαι να εγκαταλείψουμε το fb groups και να συνεργαζόμαστε στο νέο Google+ Communities και η δοκιμή πάει πολύ καλά. Μου λείπει λίγο ότι δεν έχει Integration με google drive, όπως το facebook έχει με dropbox - αλλά σίγουρα σε 1-2 μήνες θα το έχουν προσθέσει σαν feature.

    Με τα παραπάνω το Google+ έχει τραβήξει την προσοχή μου. Παρατηρώ και την ομορφιά που έχει ένα post στο timeline του G+, ενώ αρχίζει και με βολεύει πολύ που προσθέτω άτομα από το gmail απ' ευθείας στα circles μου χωρίς να βγαίνω από το gmail. Και μάλιστα, μπαίνω πλέον καθημερινά για τους παραπάνω λόγους, αλλά φυσικά για πολύ λιγότερο χρόνο από ότι κάνω στο facebook.

    Το ότι δαπανώ λίγο χρόνο στο G+, είναι νομίζω προσωρινό. Βλέπω ότι η Google με 'έχει πιάσει' από παντού, όπως γράφεις κι εσύ: χρησιμοποιώ gmail, google apps, google maps, google contacts, google drive, google talk, google hangouts, google calender, android στο κινητό μου, youtube...

    Και το facebook με κρατάει ΜΟΝΟ επειδή το social graph μου είναι εκεί και γίνεται σούσουρο και έχει social content που με ενδιαφέρει.

    Αν ήταν προβλέψω: Το Google+ θα γιγαντωθεί τα επόμενα 2-3 χρόνια κοντράροντας το facebook πολύ στα ίσια, επειδή θα σου προσφέρει απίστευτα εύκολο integration με όλες τις άλλες εξαιρετικές εφαρμογές και υπηρεσίες που μας προσφέρει η Google.

    Και άλλωστε... τα google glasses που ελπίζω να είμαι τυχερός να αγοράσω το 2014, θα μιλάνε καλά μόνο με το google+, οπότε my heart goes to Google :-)

    • I hear you.

      Αλλά οι φίλοι μου είναι στο FB. Οι σελίδες μου επίσης είναι εκεί.

      Για άλλες λειτουργίες όπω αυτές που αναφέρεις ή αυτές που παρέθεσε σε ένα link του ο Social Media Coach (http://www.business2community.com/google-plus/5-reasons-to-quit-ignoring-google-0365636) θα έλεγα ότι ωραία όλα αυτά, αλλά δεν είναι ο πυρήνας ενός social network.

      Όσο για τα γυαλάκια, αν τα πάρεις, θέλω να τα δοκιμάσω :-P

  • Να τσοντάρεις να τα πάρουμε μαζί - κανά €1.200άρι τα βλέπω να κάνουν...

  • Θα διαφωνήσω ελαφρώς.. μπορεί να λες "όπως πάει ποτέ δεν θα γίνει..." ("ΠΟΤΕ";; χμμμμ...), αλλά με δεδομένο το ότι το κύριο προσόν του fB *είναι* οι αριθμοί του, τότε και οι αριθμοί εδώ παίζουν ρόλο. Κι εγώ βλέπω ολοένα και περισσότερους γνωστούς να ενεργοποιούνται, δειλά-δειλά.Και, όπως και ο Παναγιώτης, μου αρέσει πολύ το όλο integration της Google, από το απλό του αυτόματου ανεβάσματος της φωτογραφίας που μόλις τράβηξα ΟΧΙ δημοσίως σε ένα κοινωνικό δίκτυο αλλά στα προσωπικά μου άλμπουμ (λέγε με Picasa/G+) απ'όπου το sharing είναι εντελός διάφανο, μέχρι τα calendars και τα circles που, χωρίς να το έχω επιδιώξει καθόλου, έχουν αρχίσει και ψιλοδουλεύουν.

    Νομίζω πως πάει καλά. Μπορεί να μην γίνει ΠΟΤΕ Facebook, αλλά από την άλλη μπορεί και να μην έχει σημασία αυτό - απλώς θα περιμένει να πέσει το Facebook :D

    Θ

    ΥΓ δεν υπήρχε επιλογή για post με google login εδώ;

  • 1ον σχετικά με τα QR codes δεν καταλαβαίνω γιατί να αντιτίθεται κάποιος σε αυτά. Προτιμώ αντί να μου έχει ο άλλος γραμμένο το link να τραβάω μία φωτό και να με πηγαίνει στη σελίδα. ειδικά άμα είσαι στο δρόμο και βιάζεσαι και σου τραβήξει κάτι το μάτι, ποιες οι πιθανότητες να γράψεις/θυμηθείς το λινκ. Ενώ άμα έχει qr code ανοιγεις την εφαρμογή και τελείωσες.
    Βέβαια διαφωνώ σε μαρκετίστικες σαχλαμάρες τύπου κρυμμένα μηνύματα (tragic).
    επίσης qr codes χρησιμοποιούνται συχνά σε θέση κουπονιού/κρυφού κωδικού. εκεί είναι πολύ χρήσιμα.

    2ον στο θέμα μας. Google+. Το ποστ ήταν ξεκάθαρα hate post και με χάλασε αρκετά. Άλλο να σημειώνεις μειονεκτήματα άλλο να εκφράζει μίσος για κάτι και ειδικά χωρίς βάσιμα επιχειρήματα.
    Δεν αγαπάω το G+ ούτε το μισώ. αλλά δεν μπαίνει και στον δρόμο μου ως κάτι ενοχλητικό. Είναι ένα nice addition στα εργαλεία της google που γίνεται integrate ωραία με τα υπόλοιπα. Μ'αρέσει που πλέον το προφίλ μου στο youtube είναι επώνυμο (καθώς και τον άλλων). Έχω να μπω στη σελίδα του G+ ένα μήνα. Επομένως παρόλο που χρησιμοποιώ σε μεγάλο βαθμό τα εργαλεία της google δεν δίνω "κίνηση" στο G+.

    Η google είναι μία από τις πιο αξιόλογες εταιρείες με στρατηγική "ένα ελεύθερο και ανοιχτό ίντερνετ για όλους". Ποτέ δεν ανάγκασε κανέναν για τίποτα. Πάντα πρόσφερε εναλλακτικές

    Θα συμφωνήσω σίγουρα με το μότο ότι δεν μπορείς να εξαναγκάσεις τους πελάτες.

    Όμως αυτό είναι hate post και αντί να εστιάζεις στο μήνυμα "τον χρήστη δε μπορούμε να τον αναγκάσουμε να κάνει κάτι παρά μόνο αν δημιουργήσουμε κάτι που πραγματικά θέλει" και να παραθέτεις την περίπτωση του Google+ ως παράδειγμα και να παρουσιάσεις κάτι όντως παραγωγικό, πετάς λάσπη με μόνο επιχείρημα ότι η google σε ανάγκασε να κάνεις ένα προφίλ επώνυμο. (το επώνυμο προφίλ πλέον είναι υποχρεωτικό και αναφέρεται στους όρους χρήσης όλων των εργαλείων της).

    και που θα σε έβαζε να κάνεις επώνυμο προφίλ; στα google analytics;

  • εμένα ΄δεν μου φάνηκε καθόλου μήνυμα μίσους-συμφωνώ απόλυτα και δεν βλέπω μέλλον στο g+. βέβαια ποτέ δεν ξέρεις, αλλά εδώ είμαστε και το παρακολουθούμε

This website uses cookies.