X

Πόσο social είναι οι αγορές σου;

Όποτε σκέφτομαι να αγοράσω ηλεκτρονικά είδη (κάμερα,  φορητό ή κινητό τηλέφωνο κτλ.), θα διαβάσω online reviews και θα επιστρατεύσω της γνώμες και εμπειρίες των techie φίλων. Εσείς πως κάνετε  τις αγορές σας;

Με το social commerce πλέον υπάρχουν δίκτυα που διευκολύνουν τη συζήτηση μεταξύ αγοραστών σαν το Blippy, όπου κάθε αγορά από την πιστωτική μου κάρτα αναφέρεται στο site. Έτσι ενημερώνονται οι φίλοι μου για τις αγορές μου, τις σχολιάζουν (καθώς και άλλα μέλη του Blippy).

Μην σου φαίνεται περίεργο, υπάρχουν κι άλλα τέτοια sites:

  • Lockerz – με 17 εκατομμύρια μέλη, όπου τα μέλη επιβραβεύονται  με εκπτώσεις μέσω των πόντων που συγκεντρώνουν
  • YouTube video hauling – πρωτότυπο κανάλι με videos αγορών. Ενδιαφέρον παράδειγμα: η 17-χρόνη juicystar07, έχει μαζέψει 98 εκατομμύρια views!
  • Go Try It On – «Μου πάει; » Ανέβασε φωτό με το νέο σετάκι ρουχων σου και δες τα σχόλια των άλλων!
  • Kaboodle – ανακάλυψε, πρότεινε  και δημοσίευσε νέα προϊόντα
  • Polyvore – ανακάλυψε το δικό σου στυλ και ξεκίνα νέο trend στην μόδα
  • Swipely  – site όπου ανεβάζεις και  σχολιάζεις αγορές από  πιστωτική κάρτα
  • Shopkick– επιβραβεύει αγοραστές όταν επισκέπτονται καταστήματα, σκανάρουν barcodes προϊόντων και φέρνουν μέλη στο site
  • Facebook- συνεργασία με το Amazon όπου βλέπεις τι αγορές και αρέσκειες των φίλων σου

Όταν το 90% των αγορών μας  επηρεάζεται από  τον κοινωνικό μας δίκτυο, είναι λογικό το social commerce να παίρνει μια τέτοια διάσταση.  Εδώ και δεκαπέντε χρόνια το Amazon σχεδιάζει αλγόριθμους που σου κάνουν προτάσεις για αγορές. Οι φίλοι μας όμως ξέρουν καλύτερα, έτσι δεν είναι;  Και στο κάτω, κάτω πρώτα τους φίλους μας ρωτάμε.
Τα social commerce λειτουργούν  με την εξής λογική:

  1. Το αγόρασες;
  2. Σου άρεσε;
  3. Τι λένε οι φίλοι σου; – δημοσιοποίησε το.

Αφού το κάνουμε ούτως ή αλλιώς, γιατί όχι μέσω των social commerce; Βγάζεις φωτογραφία με το κινητό σου, την ανεβάζεις στο web και έχεις στην διάθεσή σου σχόλια από όλο τον κοινωνικό σου κύκλο πριν να πεις Facebook! Και τόσο απλά αρχίζει μια συζήτηση για την νέα σου αγορά.

Όλοι οι μεγάλοι (Zuckerberg ιδρυτής του Facebook, Hoffman ιδρυτής του LinkedIn, KCPB, Amazon και Index Venture) πιστεύουν και επενδύουν στο νέο αυτό τρόπο αγοράς. Λένε ότι είναι μόνο η αρχή, κάτι θα ξέρουν κι αυτοί!

Για της εταιρίες και τα προϊόντα τους το αποτέλεσμα  είναι δίκοπο μαχαίρι. Από την μια έχουν τεράστιο publicity από τη συζήτηση που μπορεί να γίνει γύρω από το προϊόν, από την άλλη έχουν χάσει τον έλεγχο των brands τους στο διαδίκτυο. Τα brands έχουν γίνει θέμα συζήτησης  στα social media και μέσω αυτών μπορεί να έχουμε διαφήμιση ή  δυσφήμιση.  Οι εταιρίες μπορούν με μια σωστή στρατηγική marketing στα social media να επικεντρώσουν τους χρήστες / καταναλωτές στα θετικά σχόλια.

Τελικά όλα όσα κάναμε για να πάρουμε μια απόφασή αγοράς, συνεχίζουμε να τα κάνουμε αλλά με καινούριο τρόπο. Σίγουρα δεν θα μπουν όλοι στο Blippy σήμερα αλλά στο μέλλον θα εμπλακούμε, έστω και μέσω του Facebook.

Άννα Αναστασιάδη: Η Άννα γέννηθηκε και μεγάλωσε στον Καναδά. Ξοδεύει τον ελεύθερο της χρόνο ψάχνοντας για συνταγές μαγειρικής στο Internet και μετά τις παραλλάσει κατά βούληση. Από τη φύση της είναι κοινωνική και δεν εκπλήσει κανέναν το ότι δουλεύει ως freelance Internet marketer.

This website uses cookies.