X

Food bloggers εν δράση

Τα πάνω τους φαίνονται να παίρνουν οι food bloggers, καθώς οι απανταχού εταιρείες στον κλάδο του φαγητού αρχίζουν να αναγνωρίζουν την αξία τους στο να επηρεάσουν την κοινή γνώμη.

Αυτό διαπίστωσα ιδίοις όμμασι στο event του Άλτις στις εγκατάσεις της Ελαΐδος το Σάββατο το πρωί, όπου περίπου 40 food bloggers συγκεντρώθηκαν για μια γευσιγνωσία ελαιολάδου.

Ενημερώθηκαν για την αξία του παρθένου ελαιολάδου, τις διάφορες κατηγορίες του, το πώς να ελέγχουν οργανοληπτικά τα χαρακτηριστικά του αλλά έμαθαν και πράγματα πρακτικά όπως το ότι το χύμα ελαιόλαδο που δεν ελέγχεται εργαστηριακά απλά δε μπορεί να είναι καλύτερο από το τυποποιημένο και τριπλο-ελεγμένο προϊόν.

Αυτό που είδα μου έκανε εντύπωση και από τις δύο πλευρές.

Η Βίκυ Κουμάντου ήταν απίθανη στο κάνει τις συστάσεις μεταξύ των bloggers για όσους δεν είχαν γνωριστεί στο 1o camp και εκεί επιβεβαίωσα αυτό που περίμενα, δηλαδή πως σχεδόν κανένας από τους food bloggers δεν το κάνει αυτό full time επάγγελμα, παρόλα αυτά δεν υπήρχε ούτε ένας/μία που να μην λατρεύουν αυτό που κάνουν.

Αλλά αυτό που μου έκανε περισσότερη εντύπωση είναι πως οι Έλληνες food bloggers ανήκουν κυρίως στο γυναικείο φύλο (5-6 άνδρες μέτρησα στα 40 άτομα), όπως θα περίμενε κανείς, αλλά παίζουν σε όλο το φάσμα ηλικίων, σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης, σε όλα τα επαγγελματα και βρίσκονται μοιρασμένοι σε όλο τον κόσμο.

Αντίστοιχα, γνωρίζοντας την ομάδα του Άλτις, δε μπορούσα παρά να μην αναγνωρίσω την αγάπη που είχαν όλοι τους για τη θέση τους.

Ο Γιώργος γυρνάει όλη την Ελλάδα για να μαζέψει δείγματα ελαιολάδου από παραγωγούς και ελαιοτριβεία. Αυτα τα στέλνει για ανάλυση στη Λόλα (χημικός μηχανικός που μιλούσε με τόση αγάπη για την ελιά που μου έτρεχαν τα σάλια) η οποία κάνει ελέγχους με τη μύτη και το στόμα. Το δείγμα μετά αναλύεται από το Γιώργο και το Μανώλη στα πανάκριβα CSI-style μηχανήματα που ανιχνεύουν καμιά 40αριά παθογόνα και φυτοφάρμακα και μόνο αν βρούνε τα δείγματα καθαρά θα προχωρήσουν σε αγορά ελαιολάδου.

Εντύπωση μου έκανε όταν μια food blogger ρώτησε ποιό θεωρεί η Ελαΐς ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Άλτις και η Κωνσταντίνα από το marketing απάντησε δείχνοντας το τεχνικό της team και λέγοντας «Τους βλέπετε αυτούς; Αυτοί είναι το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα». Και νομίζω δεν είμαι ο μόνος που το ένιωσε αυτό, ειδικα όταν όλοι τους κάνανε αναφορά στο πόσο καιρό κάνουν τη δουλειά αυτή και αναφέρθηκαν σε 20ετίες, 18ετίες και 15ετίες!

Τι προκαλεί μια πρόσκληση σε ένα τέτοιο event; Βραχυχρόνια προκαλεί αναρτήσεις, σαν αυτή που πρόλαβε κιόλας κι έκανε η Άρτεμις, αλλά μακροχρόνια προκαλεί κάτι σημαντικότερο: κάνει τους online influencers να χρησιμοποιούν το brand, να θυμούνται τι μάθανε, να μεταλαμπαδεύουν τη γνώση τους. Και αυτό είναι δύσκολο να το βρει κανείς για προϊόντα τόσο commoditized όπως το ελαιόλαδο.

Και για να επανέλθω στο θέμα μου περί social media marketing, θέλω να πω το εξής: Όσες εταιρείες δεν έχετε ήδη πιάσει τους online influencers που μιλάνε για την κατηγορία του προϊόντος σας, μάλλον θα πρέπει να αλλάξετε γρήγορα γραμμή πλεύσης πριν βρεθείτε εκτός αγοράς.

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.