X
    Categories: Mobile

Πότε αξίζει ένα mobile app;

Η ερώτηση είναι απλή. Αξίζει για brands στην Ελλάδα να δημιουργήσουν ένα application για κάποια πλατφόρμα κινητού; Και το «αξίζει» μεταφράζεται ουσιαστικά σε «έχει ROI»;

Αν κρίνει κανείς πως αντίστοιχα αναρωτήθηκε το Mashable το ίδιο πράγμα πριν από λίγες μέρες για την αμερικάνικη αγορά των 300 εκατομυρίων ανθρώπων (ή την παγκόσμια αγορά των 6 δισ.), η ερώτηση αμέσως έχει άλλη αξία όταν μιλάμε για την ελληνική αγορά των 12 εκατομμύρίων.

Παίζει μεγάλο ρόλο η πλατφόρμα ανάπτυξης της εκάστοτε εφαρμογής (iPhone, Android, Symbian, Blackberry), καθώς οι περισσότερες πλατφόρμες έχουν ένα κοινό που μετριέται σε κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες εγκαταστάσεις.

Υπάρχει πάντα και βέβαια και η ανάπτυξη ενός mobile website που απευθύνεται σε όλες τις πλατφόρμες, αλλά με ελάχιστες δυνατότητες εξειδίκευσης της εμπειρίας, γι αυτό άλλωστε βλέπουμε περισσότερα iPhone apps στα νέα απ’ ότι mobile website ή apps σε άλλες πλατφόρμες.

Από τη μία δεν υπάρχει ένα τυπικό κόστος ανάπτυξης ενός iPhone app. Κάποιοι μπορεί να χρεώσουν ένα απλό app και €2.000 ενώ άλλοι θα το μελετήσουν και θα δώσουν μια τιμή πιο κοντά στις €20.000. Και είναι λογικό αφού τόσο η δουλειά που χρειάζεται όσο και το πόσο χρεώνει κανείς την εργατοώρα του δεν είναι κάτι το στάνταρ.

Αλλά τελικά τι είναι αυτό που κρίνει το αν ένα iPhone app αξίζει τα λεφτά του; Είναι άραγε το απλό μοντέλο του ROI που υπολογίζει το πόσους χρήστες το χρησιμοποιήσαν για το κόστος του app; Γιατί αν υπολογίζουμε μόνο αυτό, τότε δύσκολα βλέπω το οποίοδήποτε brand app να αξίζει τα λεφτά του αν αναπτυχθεί για την ελληνική αγορά.

Στην πραγματικότητα όμως, η οποιαδήποτε ενασχόληση με τα νέα μέσα είναι και θέμα υποδομής και όχι άμεσα υπολογίσιμου ROI.

Γιατί; Επειδή πολύ συχνά το να μπούμε στα νέα μέσα θα έχει κάποια (αν όχι όλα) από τα εξής αποτελέσματα:

  1. Δημιουργεί ένα κοινό (μικρό ή μεγάλο) γύρω από το νέο αυτό μέσα, καθώς και συζητήσεις γύρω από το brand. Προφανές αποτελέσμα, έτσι;
  2. Βάζει την εταιρεία να αρχίσει να κατανοεί τι εμπλέκει η εισαγωγή στα νέα μέσα και άρα να αρχίζει να δημιουργεί υποδομές για την αποθήκευση και οργάνωση της πληροφορίας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε επόμενη εμπλοκή ή σε ανάπτυξη άλλης εφαρμογής.
  3. Προετοιμάζει τον δυσκίνητο μηχανισμό μιας εταιρείας στο top management level ώστε την επόμενη φορά να πάρει πιο εύκολα την απόφαση για αντίστοιχη ανάπτυξη εφαρμογή γιατί αφενός δε θα το φοβούνται αλλά και θα έχουν ένα μέτρο σύγκρισης σε σχέση με την πρώτη προσπάθεια.

Όλα αυτά μπορεί να φαίνονται απλά απ’ έξω, αλλά στην πραγματικότα, η πρώτη εφαρμογή (όπως και η πρώτη ενασχόληση με τα social media) είναι ένα case study για την κάθε εταιρεία. Δημιουργεί ένα benchmark το οποιό η επόμενη ενέργεια καλείται να ξεπεράσει.

Αλλά αν ακόμα το σκέφτεστε για το κατά πόσον αξίζει η ενασχόληση με την αγορά του mobile -με οποιοδήποτε τρόπο- θα σας πω μόνο πως ενώ η αγορά των κινητών τηλεφώνων πέφτει, η αγορά των smartphones αναπτύσσεται ραγδαία και αναμένεται ο διπλασιασμός της από 13% που ήταν στο τέλος του 2010 στο 26% στο τέλος τους 2011.

Ready? Set. Go!

George Anagnostopoulos: Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

This website uses cookies.