X

The New Algorithm of Instagram : Love it or leave it

Έπειτα από την ανακοίνωση των εκπροσώπων του Instagram ότι σκοπεύουν να αλλάξουν την λειτουργία και τον τρόπο που βλέπουμε τα newsfeed μας, οι αντιδράσεις ήταν αναμενόμενες.

Η αλλαγή αφορά τον τρόπο που εμφανίζονται οι φωτογραφίες που ανεβάζουν οι «επαφές» μας, τις οποίες δεν θα βλέπουμε πλέον με χρονολογική σειρά, αλλά η παρουσίασή τους θα καθορίζεται:

  1. από το πόσο δημοφιλείς είναι
  2. από την ώρα της ημέρας
  3. από την αλληλεπίδραση μας με τους άλλους χρήστες.

Με λίγα λόγια, θα μοιάζει αρκετά με τον τρόπο που βλέπουμε το newsfeed στο Facebook…

Η λογική αυτής της αλλαγής, σύμφωνα με τον συνιδρυτή και CEO Kevin Systrom, είναι πως οι χρήστες χάνουν περίπου το 70% των φωτογραφιών και η κίνηση αυτή γίνεται ώστε να εξασφαλίσουν ότι το 30% που τελικά βλέπει ο κάθε χρήστης είναι το καλύτερο δυνατό. Με τον νέο αλγόριθμο, τα ποσοστά αυτά μπορούν να αντιστραφούν και να αναβαθμιστεί η ποιότητα της συνολικής εμπειρίας του κάθε χρήστη.

Συνοπτικά, οι θετικές επισημάνσεις αυτής της αλλαγής συμπυκνώνονται στα παρακάτω:

α) Ας είμαστε ρεαλιστές. Τα αγαθά κόποις κτώνται για όσους έχουν υψηλές προσδοκίες! Η συνταγή της επιτυχίας για μια θετική διαφημιστική απόδοση βρίσκεται στο budget που είναι διατεθειμένος να διαθέσει ο εκάστοτε διαφημιστής για να προωθήσει το προϊόν του. Με τη λογική ότι τα Brands διαθέτουν μεγάλα budgets για να δημιουργήσουν ποιοτικό περιεχόμενο, τότε με την ίδια λογική θα πρέπει να εντάξουν στην στρατηγική τους και το ”paid reach”. Συνεπώς μία τέτοια αλλαγή μόνο ωφέλιμη μπορεί να αποδειχτεί για Brands με υψηλές προδιαγραφές.

β) Εν συνεχεία με την προηγούμενη λογική, η Θεματολογία των Instagram post με μεγαλύτερη απήχηση είναι αυτά που σχετίζονται με ταξίδια, μόδα, υγεία, ομορφιά, άθληση, κατοικίδια και φαγητά – ποτά. Τα Brands, λοιπόν, που κινούνται σε αυτή την θεματολογία θα επωφεληθούν ακόμα περισσότερο με την εισαγωγή αλγόριθμου, εφόσον θα εξυπηρετούν ακόμα καλύτερα αυτό που ήδη προσελκύει τους χρήστες. Για τα υπόλοιπα brands με πιο ανιαρή θεματολογία, η πρόκληση θα είναι να ανανεώσουν το portfolio τους.

γ) Εξετάζοντας το νέο Instagram και από την πλευρά των χρηστών,  μπορούμε να επισημάνουμε ένα θετικό σχόλιο που θα καθησυχάσει τους πιο θορυβημένους που πιστεύουν πως το feed μας θα γεμίσει διαφημίσεις από brands. Ο νέος αλγόριθμος εκτός από την υψηλή απήχηση των posts θα λαμβάνει υπόψιν του και κάποια προσωπικά μας στοιχεία, όπως η σχέση μεταξύ αυτού που δημοσιεύει την φωτογραφία και του χρήστη που την βλέπει καθώς και κατά πόσο το εν λόγω περιεχόμενο κινείται στον άξονα θεματολογίας που θεωρούμε εμείς πιο ενδιαφέρων. Αυτό σημαίνει ότι θα εξακολουθήσουμε να βλέπουμε τα post της κολλητής/ου μας, της αδερφής μας κ.λ.π

Από την άλλη πλευρά του νομίσματος εντοπίζουμε και κάποια αρνητικά στοιχεία, τα οποία είναι αναγκαίο να επισημανθούν:

1) Ο νέος αλγόριθμος θα εξαφανίσει από τον χάρτη τα post των Brands με χαμηλά budgets και χαμηλότερο engagement κι αυτό γιατί οι διαφημιστές θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να συνδυάσουν το organic και paid περιεχόμενο εάν επιθυμούν ένα συνολικά υψηλό ποσοστό απήχησης. Και επειδή δεν είναι όλα τα brads σαν την NIKE, πάντοτε χρειάζεται λίγη ποικιλία και πολυφωνία…

 2) Το βασικό “επιχείρημα” που χρησιμοποίησε το Instagram για την εισαγωγή του νέου αλγόριθμου είναι ότι πρέπει να δοθεί βαρύτητα στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα. Αυτό σαν επιχείρημα είναι δύσκολα αντικρουόμενο, καθώς ο αλγόριθμος θα ευνοεί τα ποιοτικά ποστ. Ωστόσο, πολλές μη ποιοτικές αναρτήσεις μπορεί να εμφανίζονται στους χρήστες  μόνο και μόνο επειδή είναι paid. Άρα, αν με το καιρό αυξηθούν κατά πολύ τα διαφημιζόμενα brands με μη ποιοτικό περιεχόμενο, τότε είναι πιθανόν να βλέπουμε στο feed μας πολλές ανεπιθύμητες αναρτήσεις.

Όπως βλέπουμε και με το Facebook εδώ και χρόνια, κάθε αλλαγή στην πλατφόρμα προκαλεί αντιδράσεις. Στη συνέχεια οι χρήστες ηρεμούν, συνηθίζουν και στο τέλος συνειδητοποιούν πως εν τέλει  μάλλον είναι καλύτερα έτσι. Οπότε στην περίπτωση του Instagram, o χρόνος θα δείξει…

Anna Anastasopoulou: Η Άννα Αναστασοπούλου, έχοντας ολοκληρώσει τις σπουδές της πάνω στην διαφήμιση και το marketing, συνειδητοποίησε ότι το digital marketing είναι ο κλάδος που κρύβει τη μεγαλύτερη δυναμική και συνεπώς θα την ενδιέφερε να ασχοληθεί στο μέλλον. Τώρα εργάζεται ως digital account executive στην Socialab ενώ παράλληλα παρακολουθεί το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου με θέμα το Digital marketing.

This website uses cookies.