X

Google: Θα την βρίσκεις μπροστά σου παντού…

Το 2016 η Google μπήκε πολύ δυναμικά στη διαδικασία των αλλαγών της σελίδας αποτελεσμάτων, τόσο για desktop όσο και για mobile συσκευές. Πέρα από το user exprenience, η εταιρεία φιλοδοξεί να μπει και σε άλλα “λημέρια”, αυξάνοντας και άλλο τις υπηρεσίες και τα έσοδά της.

Google Shopping

Η υπηρεσία αυτή υπάρχει ήδη εδώ και καιρό σε αρκετές χώρες. Μετά από την αφαίρεση των right side Ads θα επεκταθεί και σε άλλες έτσι ώστε σε λίγο καιρό να γίνει μέρος της της σελίδας αποτελεσμάτων σε κάθε αναζήτηση που έχει να κάνει με αγορές. Αυτό σίγουρα αναμένεται να επηρεάσει τις μηχανές σύγκρισης τιμών (πχ. Skroutz.gr), αφού η ίδια η Google θα παρουσιάζει στους χρήστες τις χαμηλότερες τιμές, σύμφωνα με το τι έχουν αναζητήσει.

Google Concierge

Με αυτή την υπηρεσία η εταιρεία φιλοδοξεί να κερδίσει σιγά σιγά τις μικρές τοπικές επιχειρήσεις. Όταν ο χρήστης θα κάνει μια αναζήτηση σχετικά με μια υπηρεσία (πχ “υδραυλικός”), θα του εμφανίζεται μια διαφήμιση που θα λέει “contact Google to find a plumber”. Ναι, η εταιρεία για πρώτη φορά θα παρέχει και offline υπηρεσίες. Η διαφήμιση θα οδηγεί σε μια landing page που θα μπορεί ο χρήστης να επικοινωνεί με κάποιον υπάλληλο της εταιρείας, να του εξηγεί τι θέλει, και ο υπάλληλος θα τον παραπέμπει στον αρμόδιο επαγγελματία. Η συγκεκριμένη υπηρεσία προς το παρόν διατίθεται μόνο για την κατηγορία plumber σε συγκεκριμένες χώρες.

Collaboration with transfer services

Σχεδόν όλοι χρησιμοποιούμε τα Google maps για να δούμε στον χάρτη που είναι η τοποθεσία που θέλουμε να πάμε, πόση ώρα θα κάνουμε και με ποιο μέσο θα πάμε. Εδώ λοιπόν η Google πέρα από τις μέχρι τώρα κλασσικές επιλογές, μας δίνει και την επιλογή του να πάρουμε ταξί και μας αναφέρει το πόσο περίπου θα κοστίσει. Ήδη σε αρκετές χώρες υπάρχει σαν tab choice το call taxi. Αυτή η υπηρεσία βέβαια δεν θα είναι συμβατή με οποιοδήποτε ταξί αλλά με όσα συνεργάζονται με συγκεκριμένες εταιρείες, όπως πχ με την Uber στην Αγγλία. Ο χρήστης θα πρέπει βέβαια να έχει κάνει download την εφαρμογή της εταιρείας στο κινητό του τηλέφωνο.

Google Destinations

Αυτή είναι η πιο μεγάλη αλλαγή που πρόκειται να έρθει και να επηρεάσει πάρα πολύ την αγορά παγκοσμίως. Η Google φιλοδοξεί να κερδίσει ένα μεγάλο μέρος της αγοράς από τον κλάδο του τουρισμού. Έτσι λοιπόν αρχίζει να κάνει tests σε mobile συσκευές την υπηρεσία Google Destinations. Ο χρήστης θα πληκτρολογεί τον προορισμό που θέλει να πάει και έπειτα μέσα από ένα ειδικό interface θα βλέπει τα αξιοθέατα της περιοχής και άλλες χρήσιμες πληροφορίες. Στο επόμενο στάδιο θα επιλέγει ποίες μέρες θέλει να πάει, μαζί με πόσα άτομα θέλει να πάει και πόσα χρήματα θέλουν να ξοδέψουν. Αφού γίνουν όλα αυτά εύκολα και γρήγορα, θα του εμφανίζονται οι διαθέσιμες πτήσεις και τα διαθέσιμα ξενοδοχεία καθώς εναλλακτικές ημερομηνίες. Και όλα αυτά χωρίς να χρειαστεί να μπει σε κανέναν τουριστικό οδηγό, σε κανένα website που ασχολείται με το booking ξενοδοχείων και σε κανένα website αεροπορικής εταιρείας. Όλα θα γίνονται στη σελίδα της Google.


Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι τον προσεχή καιρό θα αλλάξουν πάρα πολλά τόσο σε επίπεδο υπηρεσιών προς τους χρήστες της μηχανής αναζήτησης της Google, όσο και στον τρόπο διαφήμισης των εταιρειών. Αυτό σημαίνει πώς οι marketeers δεν θα έχουν τόσο εύκολο έργο και ότι σίγουρα δεν θα είναι αρκετό το να βγεις απλά στην πρώτη σελίδα με paid ή organic αποτελέσματα. Παράλληλα, βλέπουμε να δημιουργούνται μεγάλες ευκαιρίες στον χώρο…

Giannis Arbis: Ο Γιάννης ξεκίνησε την καριέρα του στο digital marketing σε startup του τουριστικού κλάδου. Αυτή την περίοδο εργάζεται στη Socialab ως Digital Marketing Strategist κάνοντας πράξη το motto της εταιρείας ''Creating Buzz, Delivering Results''.

View Comments (0)

  • Οι ευκαιρίες που βλέπετε να δημιουργούνται αφορούν τους marketers ή τη Google; Μπορείτε να δώσετε κάποια παραδείγματα;

  • Ευκαιρίες δημιουργούνται και για τους 2. Η Google σαφώς και θέλει να αυξήσει τις υπηρεσίες που παρέχει στους χρήστες της για να έχει μεγαλύτερα έσοδα. Παράλληλα οι marketers θα έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν περισσότερες υπηρεσίες στους πελάτες τους και να τους οδηγήσουν σε περισσότερα conversions. Για παράδειγμα με το Google shopping μπορείς να αυξήσεις τα κέρδη του eshop που έχεις αναλάβει σε επίπεδο Digital Campaign. Βέβαια θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε πως θα γίνεται η χρέωση για να δούμε αν συμφέρει όντως τον πελάτη να προβεί σε αυτού του είδους την καμπάνια.

This website uses cookies.