X

Είστε σίγουροι ότι το κοινό σας βλέπει τα Facebook ads σας;

Image of businesswoman in blindfold walking among group of people

Μπορείτε να είστε σίγουροι ότι το κοινό σας βλέπει πραγματικά τα Facebook ads σας; Και όταν λέμε “βλέπει” εννοούμε να τα παρατηρεί και να του προκαλούν κάποιου είδους συναισθηματική αντίδραση.

Για να απαντήσουμε στο ερώτημα μας θα ξεκινήσουμε διερευνώντας ένα φαινόμενο, που είναι γνωστό ήδη από το 1997 στον χώρο του Marketing και της Διαφήμισης. Μιλάμε για το banner blindness. Ας δούμε λοιπόν τι είναι το banner blindness, πώς ξεκίνησε και γιατί θα πρέπει να σας απασχολεί!

Τι είναι το banner blindness;

Όταν μιλάμε για banner blindness στο Marketing και την Διαφήμιση, εννοούμε την ασυνείδητη επιλογή των Internet users να αγνοούν τα διαφημιστικά banners που συναντούν είτε στα site που επισκέπτονται, είτε στα social media.

Βασική αιτία του φαινομένου αυτού είναι η ευρεία έκθεση του κοινού σε καθημερινό επίπεδο σε έναν μεγάλο αριθμό διαφημίσεων. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε ότι κάθε Internet user εκτίθεται κατά μέσο όρο  σε 57  banner ads την ημέρα σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας Internet Analytics, ComScore.

Η πληθώρα λοιπόν των online διαφημιστικών μηνυμάτων τα οποία «φτάνουν» στους χρήστες καθημερινά τους οδηγούν στο να αναπτύξουν άμυνες προκειμένου να μπορέσουν να οργανώσουν την online δραστηριότητα τους χωρίς να αποσπώνται συνέχεια από τα διαφημιστικά μηνύματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο εγκέφαλος τους να αγνοεί αυτόματα οποιοδήποτε διαφημιστικό μήνυμα και αν συναντήσει χωρίς καν να μπει στην διαδικασία να κρίνει αν του είναι χρήσιμο ή όχι.

Πώς ξεκίνησε το banner blindness;

Η πρώτη έρευνα για την κατανόηση του banner blindness έγινε από τον Jakob Nielsen, το 1997, ο οποίος χρησιμοποιώντας την τεχνολογία heat mapping, που παρακολουθεί το ανθρώπινο μάτι, απέδειξε ότι οι χρήστες τις περισσότερες φορές αγνοούν την δεξιά πλευρά των web pages, όπου εμφανίζονται οι διαφημίσεις αλλά και οτιδήποτε μοιάζει με διαφήμιση.

Οι τρεις χάρτες θερμότητας απεικονίζουν την εμπλοκή των χρηστών με το διαδικτυακό περιεχόμενο (γρήγορη σάρωση, μερική ανάγνωση και σε βάθος ανάγνωση).  Πηγή: Nielsen Norman Group, 2016

Αυτό που μπορούμε να καταλάβουμε από την παραπάνω έρευνα είναι ότι στους Internet users δεν αρέσουν τα διαφημιστικά μηνύματα γιατί αποσπούν την προσοχή τους από τις βασικές δραστηριότητες που θέλουν να κάνουν online. Επίσης, καταλαβαίνουμε ότι το banner blindness είναι ένα φαινόμενο που έχει να κάνει κυρίως με το visibility των ads που στην ουσία μειώνεται όλο και πιο πολύ αφού οι χρήστες στο Internet είναι αντιμέτωποι με πληθώρα διαφημιστικών μηνυμάτων με αποτέλεσμα ακόμη και αν κάνουν κλικ σε ένα ad να το κάνουν από συνήθεια.

Πώς το banner blindness μπορεί να επηρεάσει το branded content στα social media;

Την απάντηση έρχεται να δώσει η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Marketing Solutions agency, Havas Media. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι Internet users έχουν αρχίσει να αγνοούν το διαφημιστικό περιεχόμενο των brands στο Facebook καθότι «μόνο το 20% αυτού του περιεχομένου είναι τόσο αποτελεσματικό ώστε να μπορεί να προκαλέσει κάποιου είδους συναισθηματική αντίδραση». Αυτό σημαίνει ότι ενώ οι χρήστες βλέπουν το branded content στο Facebook, στην ουσία δεν το παρατηρούν και κατ’ επέκταση δεν επηρεάζονται από αυτό.

Πώς να μειώσετε το banner blindness και να αυξήσετε την αποτελεσματικότητα των Facebook ads;

Εμείς σας προτείνουμε δύο δοκιμασμένες πρακτικές branded content που θα αυξήσουν το visibility των Facebook ads σας!

  1. Χρησιμοποιήστε video ads. Διηγηθείτε μία ενδιαφέρουσα ιστορία στο κοινό σας δημιουργώντας ένα video με ένα αντίστοιχο call to action. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του οργανισμού Just Media, τα video ads έχουν πολύ πιο υψηλό CTR (μέχρι και 8%!) σε σύγκριση με τα παραδοσιακά banner ads (0,1-1%).
  2. Επενδύστε σε ποιοτικό content με εικαστικά στις διαφημίσεις που να το επικοινωνούν. Πάνε οι εποχές που το μόνο που χρειαζόταν ήταν να “φωνάξεις” πιο πολύ από τους άλλους για να δώσει ο χρήστης σημασία στο brand σου. Πλέον είμαστε στο 2016 και το κοινό μας έχει αποκτήσει ανοσία στις παλιές πρακτικές του push marketing. Το content πρέπει να είναι ποιοτικό, ελκυστικό και κατά βάση να δίνει αξία στον χρήστη. Δυσκολότερο; Ναι. Ακριβότερο; Ναι. Απαραίτητο για ένα πετυχημένο brand; Και πάλι ναι!
Pinelopi Tsirintani: H Πηνελόπη Τσιριντάνη αγάπησε το digital marketing έτσι ξαφνικά και αποφάσισε να το γνωρίσει καλύτερα κάνοντας το δικό της blog, δουλεύοντας ως affiliate και ξεκινώντας να δουλεύει ως Account Executive στην Socialab!

This website uses cookies.