Είστε σίγουροι ότι το κοινό σας βλέπει τα Facebook ads σας;
Pinelopi Tsirintani
Μπορείτε να είστε σίγουροι ότι το κοινό σας βλέπει πραγματικά τα Facebook ads σας; Και όταν λέμε “βλέπει” εννοούμε να τα παρατηρεί και να του προκαλούν κάποιου είδους συναισθηματική αντίδραση.
Για να απαντήσουμε στο ερώτημα μας θα ξεκινήσουμε διερευνώντας ένα φαινόμενο, που είναι γνωστό ήδη από το 1997 στον χώρο του Marketing και της Διαφήμισης. Μιλάμε για το banner blindness. Ας δούμε λοιπόν τι είναι το banner blindness, πώς ξεκίνησε και γιατί θα πρέπει να σας απασχολεί!
Τι είναι το bannerblindness;
Όταν μιλάμε για banner blindness στο Marketing και την Διαφήμιση, εννοούμε την ασυνείδητη επιλογή των Internet users να αγνοούν τα διαφημιστικά banners που συναντούν είτε στα site που επισκέπτονται, είτε στα social media.
Βασική αιτία του φαινομένου αυτού είναι η ευρεία έκθεση του κοινού σε καθημερινό επίπεδο σε έναν μεγάλο αριθμό διαφημίσεων. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε ότι κάθε Internet user εκτίθεται κατά μέσο όρο σε 57 banner ads την ημέρα σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας Internet Analytics, ComScore.
Η πληθώρα λοιπόν των online διαφημιστικών μηνυμάτων τα οποία «φτάνουν» στους χρήστες καθημερινά τους οδηγούν στο να αναπτύξουν άμυνες προκειμένου να μπορέσουν να οργανώσουν την online δραστηριότητα τους χωρίς να αποσπώνται συνέχεια από τα διαφημιστικά μηνύματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο εγκέφαλος τους να αγνοεί αυτόματα οποιοδήποτε διαφημιστικό μήνυμα και αν συναντήσει χωρίς καν να μπει στην διαδικασία να κρίνει αν του είναι χρήσιμο ή όχι.
Πώς ξεκίνησε το bannerblindness;
Η πρώτη έρευνα για την κατανόηση του banner blindness έγινε από τον Jakob Nielsen, το 1997, ο οποίος χρησιμοποιώντας την τεχνολογία heat mapping, που παρακολουθεί το ανθρώπινο μάτι, απέδειξε ότι οι χρήστες τις περισσότερες φορές αγνοούν την δεξιά πλευρά των web pages, όπου εμφανίζονται οι διαφημίσεις αλλά και οτιδήποτε μοιάζει με διαφήμιση.
Οι τρεις χάρτες θερμότητας απεικονίζουν την εμπλοκή των χρηστών με το διαδικτυακό περιεχόμενο (γρήγορη σάρωση, μερική ανάγνωση και σε βάθος ανάγνωση). Πηγή: Nielsen Norman Group, 2016
Αυτό που μπορούμε να καταλάβουμε από την παραπάνω έρευνα είναι ότι στους Internet users δεν αρέσουν τα διαφημιστικά μηνύματα γιατί αποσπούν την προσοχή τους από τις βασικές δραστηριότητες που θέλουν να κάνουν online. Επίσης, καταλαβαίνουμε ότι το banner blindness είναι ένα φαινόμενο που έχει να κάνει κυρίως με το visibility των ads που στην ουσία μειώνεται όλο και πιο πολύ αφού οι χρήστες στο Internet είναι αντιμέτωποι με πληθώρα διαφημιστικών μηνυμάτων με αποτέλεσμα ακόμη και αν κάνουν κλικ σε ένα ad να το κάνουν από συνήθεια.
Πώς το bannerblindness μπορεί να επηρεάσει το branded contentστα socialmedia;
Την απάντηση έρχεται να δώσει η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Marketing Solutions agency, Havas Media. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι Internet users έχουν αρχίσει να αγνοούν το διαφημιστικό περιεχόμενο των brands στο Facebook καθότι «μόνο το 20% αυτού του περιεχομένου είναι τόσο αποτελεσματικό ώστε να μπορεί να προκαλέσει κάποιου είδους συναισθηματική αντίδραση». Αυτό σημαίνει ότι ενώ οι χρήστες βλέπουν το brandedcontent στο Facebook, στην ουσία δεν το παρατηρούν και κατ’ επέκταση δεν επηρεάζονται από αυτό.
Πώς να μειώσετε το bannerblindness και να αυξήσετε την αποτελεσματικότητα των Facebookads;
Εμείς σας προτείνουμε δύο δοκιμασμένες πρακτικές branded content που θα αυξήσουν το visibility των Facebook ads σας!
Χρησιμοποιήστε video ads. Διηγηθείτε μία ενδιαφέρουσα ιστορία στο κοινό σας δημιουργώντας ένα video με ένα αντίστοιχο call to action. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του οργανισμού Just Media, τα video ads έχουν πολύ πιο υψηλό CTR (μέχρι και 8%!) σε σύγκριση με τα παραδοσιακά banner ads (0,1-1%).
Επενδύστε σε ποιοτικό content με εικαστικά στις διαφημίσεις που να το επικοινωνούν. Πάνε οι εποχές που το μόνο που χρειαζόταν ήταν να “φωνάξεις” πιο πολύ από τους άλλους για να δώσει ο χρήστης σημασία στο brand σου. Πλέον είμαστε στο 2016 και το κοινό μας έχει αποκτήσει ανοσία στις παλιές πρακτικές του push marketing. Το content πρέπει να είναι ποιοτικό, ελκυστικό και κατά βάση να δίνει αξία στον χρήστη. Δυσκολότερο; Ναι. Ακριβότερο; Ναι. Απαραίτητο για ένα πετυχημένο brand; Και πάλι ναι!
H Πηνελόπη Τσιριντάνη αγάπησε το digital marketing έτσι ξαφνικά και αποφάσισε να το γνωρίσει καλύτερα κάνοντας το δικό της blog, δουλεύοντας ως affiliate και ξεκινώντας να δουλεύει ως Account Executive στην Socialab!
Recently Published
»
Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba
»
9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)
»
Βελτιστοποίηση των landing pages
»
Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας
»
Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.
»
Επιτυχημένο Instagram Marketing
»
Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising
»
5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν
»
Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;
»
Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting
Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επιπλέον, μοιραζόμαστε πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας με συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων, οι οποίοι ενδεχομένως να τις συνδυάσουν με άλλες πληροφορίες που τους έχετε παραχωρήσει ή τις οποίες έχουν συλλέξει σε σχέση με την από μέρους σας χρήση των υπηρεσιών τους.
Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επιπλέον, μοιραζόμαστε πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας με συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων, οι οποίοι ενδεχομένως να τις συνδυάσουν με άλλες πληροφορίες που τους έχετε παραχωρήσει ή τις οποίες έχουν συλλέξει σε σχέση με την από μέρους σας χρήση των υπηρεσιών τους.
Τα απαραίτητα cookie είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
Cookie
Type
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-necessary
0
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-non-necessary
0
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Non Necessary".
PHPSESSID
0
This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
viewed_cookie_policy
0
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
__cfduid
1
1 month
The cookie is set by CloudFare. The cookie is used to identify individual clients behind a shared IP address d apply security settings on a per-client basis. It doesnot correspond to any user ID in the web application and does not store any personally identifiable information.
Τα cookies απόδοσης χρησιμοποιούνται για την κατανόηση και την ανάλυση των βασικών δεικτών απόδοσης του ιστότοπου που βοηθούν στην παροχή μιας καλύτερης εμπειρίας χρήστη για τους επισκέπτες.
Cookie
Type
Duration
Description
YSC
1
This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.
_gat
0
1 minute
This cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
__utma
0
2 years
This cookie is set by Google Analytics and is used to distinguish users and sessions. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmb
0
30 minutes
The cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc
0
The cookie is set by Google Analytics and is deleted when the user closes the browser. The cookie is not used by ga.js. The cookie is used to enable interoperability with urchin.js which is an older version of Google analytics and used in conjunction with the __utmb cookie to determine new sessions/visits.
__utmt
0
10 minutes
The cookie is set by Google Analytics and is used to throttle the request rate.
__utmz
0
5 months
This cookie is set by Google analytics and is used to store the traffic source or campaign through which the visitor reached your site.
Τα cookie διαφήμισης χρησιμοποιούνται για να παρέχουν στους επισκέπτες σχετικές διαφημίσεις και καμπάνιες μάρκετινγκ. Αυτά τα cookies παρακολουθούν τους επισκέπτες σε ιστότοπους και συλλέγουν πληροφορίες για την παροχή προσαρμοσμένων διαφημίσεων.
Cookie
Type
Duration
Description
fr
1
2 months
The cookie is set by Facebook to show relevant advertisments to the users and measure and improve the advertisements. The cookie also tracks the behavior of the user across the web on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin.
IDE
1
2 years
Used by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
uid
0
1 year
This cookie is used to measure the number and behavior of the visitors to the website anonymously. The data includes the number of visits, average duration of the visit on the website, pages visited, etc. for the purpose of better understanding user preferences for targeted advertisments.
VISITOR_INFO1_LIVE
1
5 months
This cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Τα αναλυτικά cookie χρησιμοποιούνται για να κατανοήσουν πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες με τον ιστότοπο. Αυτά τα cookie βοηθούν στην παροχή πληροφοριών σχετικά με τις μετρήσεις, τον αριθμό των επισκεπτών, το ποσοστό εγκατάλειψης, την πηγή επισκεψιμότητας κ.λπ.
Cookie
Type
Duration
Description
GPS
0
30 minutes
This cookie is set by Youtube and registers a unique ID for tracking users based on their geographical location
_ga
0
2 years
This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, camapign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assigns a randoly generated number to identify unique visitors.
_gid
0
1 day
This cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to store information of how visitors use a website and helps in creating an analytics report of how the wbsite is doing. The data collected including the number visitors, the source where they have come from, and the pages viisted in an anonymous form.
Τα cookie προτιμήσεων χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση των προτιμήσεων των χρηστών για την παροχή προσαρμοσμένου περιεχομένου για τους χρήστες, όπως η γλώσσα του ιστότοπου ή η τοποθεσία του επισκέπτη.
Cookie
Type
Duration
Description
lang
0
This cookie is used to store the language preferences of a user to serve up content in that stored language the next time user visit the website.
Τα λειτουργικά cookie βοηθούν στην εκτέλεση ορισμένων λειτουργιών όπως η κοινή χρήση του περιεχομένου του ιστότοπου σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, η συλλογή σχολίων και άλλων λειτουργιών τρίτων.
Cookie
Type
Duration
Description
bcookie
0
2 years
This cookie is set by linkedIn. The purpose of the cookie is to enable LinkedIn functionalities on the page.