The New Stuff - Suit digital marketing

Eye-tracking heatmaps: Τι μπορούν να μας δείξουν;

Vassiliki Plemmenou


Πολλές φορές έχουμε ακούσει να μας λένε «σε καταλαβαίνω γιατί μιλάνε τα μάτια σου». Ποιος θα μπορούσε να φανταστεί ότι τελικά τα μάτια «μιλάνε» ακόμα και στον τρόπο που ένας χρήστης του internet επισκέπτεται μία ιστοσελίδα.

Στις μέρες μας, χάρη στην τεχνολογία που ακολουθεί τα ίχνη των ματιών (eye-tracking technology), μπορούμε να γνωρίζουμε με ακρίβεια τι ακριβώς κοιτά (και όχι τι βλέπει) το κοινό μας.

Η παρακολούθηση της κίνησης των ματιών μπορεί να μας δώσει εκπληκτικά στοιχεία για τη διαφήμιση και το design και να αποκαλύψει ορισμένα γνωρίσματα των ανθρώπινων τάσεων. Ακόμη, μας δείχνει εάν το design ή το layout του site μας είναι αποδοτικό, βοηθώντας τον χρήστη να συγκεντρωθεί στο περιεχόμενό μας ή κάνει την προσοχή του να αποσπάται.

Πώς δουλεύει το eye-tracking technology; 

Αρχικά γίνεται η καταγραφή της πορείας των ματιών του χρήστη.

Η ακανόνιστη κίνηση των ματιών δείχνει ότι ο χρήστης έχασε τη συγκέντρωσή του λόγω του ανοργάνωτου layout της σελίδας, ενώ η ελεγχόμενη κίνηση των ματιών δείχνει πως ο χρήστης παραμένει συγκεντρωμένος σε κάτι που βλέπει ή διαβάζει. Η πυκνότητα των κινήσεων, δηλαδή ο χρόνος που το μάτι του χρήστη παραμένει σε ένα συγκεκριμένο σημείο, μας επιτρέπει να αντιληφθούμε το επίπεδο συγκέντρωσης του χρήστη στο content μας.

Στη συνέχεια, δημιουργείται η χαρτογράφηση των κινήσεων των ματιών του user, γνωστό ως heatmap, που είναι και το πιο πολύτιμο εργαλείο, αφού μας δείχνει ακριβώς πού έπεσε το μάτι του χρήστη και με πόση ένταση.

Δείτε παρακάτω πώς ακριβώς λειτουργεί το eye-tracking technology και πώς δημιουργείται το τελικό heatmap:

Τα πιο θερμά χρώματα, όπως κόκκινο και πορτοκαλί, δείχνουν μεγάλη ένταση στη ματιά του χρήστη, σε αντίθεση με τα λιγότερο θερμά χρώματα, όπως το κίτρινο και το πράσινο, που δείχνουν μικρότερης έντασης βλέμμα.

Ορισμένα αληθινά παραδείγματα heatmaps: 

google

 

Πού δίνουν την προσοχή τους οι χρήστες στην αναζήτηση της Google;

banner-blindness

Η απόδειξη του banner blindness των χρηστών

 

 

Εδώ βλέπουμε πώς το μάτι παρατηρεί τα animations

Πώς το μάτι παρατηρεί τα animations

 

Βλέπουμε, λοιπόν, τα εντυπωσιακά στοιχεία που μπορούμε να αντλήσουμε από τα eye-tracking heatmaps ώστε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητα του layout του site μας, των διαφημίσεών μας και μιας σειράς άλλων δραστηριοτήτων μας.

Advertising · How To · Social Media

eye tracking · heatmaps

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management · Small Businesses

Communications · E-shop/ Internet Site / Blog · Media · Technology · Telecommunications

Vassiliki Plemmenou

Η Βασιλική έχει 2ετή εμπειρία ως Social Media Manager σε μεγάλο Δημοσιογραφικό Οργανισμό, είναι όμως new entry στο χώρο των digital agencies. Ως Account Executive μαθαίνει συνεχώς καινούργια πράγματα για το Digital Marketing και είναι μονίμως ενθουσιασμένη γι'αυτό! Welcome her to the digital world!

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting